Help - Search - Members - Calendar
Full Version: vraagje van een Brava groentje
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Ron Tovers
Beste mede-Bravo/Brava liefhebbers,

Ik heb pas een Brava 1.4 SX uit '96 bemachtigd en ben op er tot nu toe nog tevreden over. Er brand echter af en toe een rood lampje op m'n dashboard waarvan ik geen idee heb wat het betekend. Het is het meest linkse rode lampje met een soort van sproeiertje erop. Het gaat meestal na een tijdje rijden pas branden. Bij de garage zeiden ze dat het met de grote beurt te maken kon hebben en dat de motor misschien gereset moest worden als het bleef branden. Ik had natuurlijk meteen moeten vragen wat het lampje precies betekende, maja bij deze dus de vraag aan jullie...

Ik ben ook nog opzoek naar een handleiding, kan iemand van jullie me daar misschien aan helpen? De garage waar ik de auto kocht had er geen!

Alvast bedankt!
Ton
stifler_gt
kijk ff bij:

http://www.fiatbravoforum.nl/viewtopic.php?t=636
Triple B
hey

welkom op het forum

als je echt op al je vragen andwoord wil hebben en daar ook nog een duidelijke uitleg over wil

kan ik je aan raden om zondag de 29ste februari ook bij onze meeting tekomen kijken

voor nadere informatie over de meeting kijkje je even onder topic meetings

daar staat verder alles in wat je moet weten over de meeting

mzzl peer
Bis
ff een een vraagje: uit welke omgeving kom je?
BELLEZZA ITALIANA
hey welkom

wat voor een handleiding zoek je :?:

een vraagbaak vind je op www.bol.com
voor 26 eurie nog wat heb je hem thuis gestuurd gekregen

greetz en see ya de 29ste
MR. HGT
ff snel tussendoor, staat in de vraagbaak van een bravo ook info. over een HGT?
BELLEZZA ITALIANA
nee helaas alleen de 1.4 12v de 1.6 16v de 1.816v en de 1.9 diesel(turbo)
The Master
Idd, niet in t bravo/a boek... (heb m zelf ook...)

Maar, in de marea is die motor een stuk 'normaler'... Mss staat die daar in... Dat zou ik niet weten... :oops:
Dutch Dimension
welkom op het forum :wink:

Dat rode lampje heeft met de inspuiting te maken.
Het komt vel voor bij bravo/brava.
Zoals je hier op het forum kunt lezen :wink:
Maar wat nu de oplossing is..................
daar zijn we volgens mij nog niet helemaal over uit :wink:
Ron Tovers
Het rode lampje is dus een bekend fenomeen :?.

Dit weekend ga ik er iig mee mee naar de garage. Hopelijk helpt resetten van de motor en anders weten de mensen van de garage misschien een andere oplossing. Ik hou jullie op de hoogte.

Ik kom 'by the way' uit Gemert... heb m'n auto gekocht bij Fiat garage P.J. Peeters.

Dit forum is echt een uitkomst! Zelf heb ik wel wat verstand techniek (electronica) maar autotechniek is natuurlijk een vak appart. Ik zal iig vaker gebruik maken van dit forum en jullie Brava experts natuurlijk biggrin.gif!

Gr,
Ton
Ron Tovers
Zoals beloofd breng ik nog even verslag uit van mijn bezoek aan de garage.

Dat het rode lampje van de benzine-inspuiting telkens na een tijdje rijden begon te branden lag waarschijnlijk aan een kapotte motorthermostaat.
Nu deze is vervangen brandt het lampje niet mee. Ik heb er nog niet zo veel mee kunnen rijden, maar het lijkt er op dat het lampjeprobleem hiermee is opgelost.

Gr,
Ton
evill bravo
is bij mij ook al vervangen!!, maar brande na 500 km weer :? :cry:
SNEEKY
ik heb er al gehad die branden maar het is niet de thermostaat maar het temperatuurcontact dat in de thermostaat geschroeft is,het is dan ook voldoende deze te vervangen,10 minuten werk en weg probleem :wink:

hopelijk hebben ze het contactje ook vervangen of het zal niet lang duren eer het weer zal branden :?
evill bravo
ja dat bedoelde ik een temp sensor of zoiets hebben ze eruit geschroefd en vervangen maar euvel gaat maar niet weg :cry:
Ron Tovers
Hmm... we zullen zien, ik hou jullie op de hoogte
Ron Tovers
Het lampje is nog steeds niet gaan branden smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.