Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Borging stuur
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Bravatijn
Hey, ik vraag me af of jullie weten hoe ik het stuur eraf krijg.

Ik weet dus niet hoe de borging werkt bij deze fiat ik heb de borging omwijd gebogen maar je kan dus niet met een dop op de moer omdat de borging eromheen blijft zitten.
En als je de borging helemaal plat maakt dan heb je nogsteeds heel weinig raakvlak op de moer om er een dop op te zetten.

Nu zit er ook uitstekend schroefdraad op de moer, is dit 1 geheel met de moer? is dit misschien een nieuwer systeem waarmee ik niet bekent mee ben(van de ritmo is het ff simpeler yummie.gif ). heb ik hier een speciaal gereedschap voor nodig??

Of is het dus gewoon de hele borgring platslaan en dan de moer eraf??

Nou ik hoor het wel emo.gif
RadiuM
Hey Bravatijn,

ik denk zelf dat je het laatste moet toepassen als ik de foto zo bekijk maar hou me er niet aan vast...zeker weten doe ik het niet..... wink.gif

Groet:

Vinze
Bravatijn
QUOTE (RadiuM @ Apr 23 2007, 12:58) *
Hey Bravatijn,

ik denk zelf dat je het laatste moet toepassen als ik de foto zo bekijk maar hou me er niet aan vast...zeker weten doe ik het niet..... wink.gif

Groet:

Vinze

Bedankt voor je reply mede heldenaar thumbsup.gif

Ik wacht het nog ff af van iemand die ook een sportstuurtje heeft gemonteerd voordat ik de borging kapot ram yummie.gif
RadiuM
QUOTE (Bravatijn @ Apr 23 2007, 13:04) *
Bedankt voor je reply mede heldenaar thumbsup.gif

Ik wacht het nog ff af van iemand die ook een sportstuurtje heeft gemonteerd voordat ik de borging kapot ram yummie.gif

hello mede jutter wink.gif

das ff toevallig een FBC lid uut het zonnige en o'h zo gezellige DH hahaha wink.gifwink.gif jaja.
kijk maar ff wat je doet wil het natuurlijk niet vergassen als dat niet de oplossing is maar ik zou de borgring plat slaan vanuit mijn perspectief (wat een taal..oef) gezien ....

Suc6 en we spreken!

Groet:

Vinze
Bravatijn
QUOTE (RadiuM @ Apr 23 2007, 13:10) *
hello mede jutter wink.gif

das ff toevallig een FBC lid uut het zonnige en o'h zo gezellige DH hahaha wink.gifwink.gif jaja.
kijk maar ff wat je doet wil het natuurlijk niet vergassen als dat niet de oplossing is maar ik zou de borgring plat slaan vanuit mijn perspectief (wat een taal..oef) gezien ....

Suc6 en we spreken!

Groet:

Vinze

Zeker gezellig in DH en vooral zonnig shadey.gif

Als ik morgen nog geen oplossing heb dan doe ik het op de jutterse manier puh2.gif

Gegroet, Martijn
Bravatijn
Net ff een manual gedownload van de marea en die hand van het plaatje gebruik gewoon een dopsleutel, dus ik denk dat het dus gewoon simpel is widegrin.gif

Ga nu ff aan de gang biggrin.gif
RadiuM
lemme know.....

Groet:

Vinze
tamael^
Sleutel er omheen en losdraaien is de beste oplossing.

tamael
NEO
Niks plat slaan!!!

Dat is de moer, als je die plat slaat kan je wel vergeten om hem los te maken!

Als je geen sleutel erom krijgt, is het makkelijker een ratel met dop 24, of pijpsleutel 24 erop tye zetten is ie zo los.

Ik ga er vanuit dat je airbag al ontmanteld hebt

Houd dan wel rekening met je CLOCK-SPRING!!!!!!
tamael^
QUOTE (NEO @ Apr 23 2007, 21:16) *
Niks plat slaan!!!

Als je geen sleutel erom krijgt, is het makkelijker een ratel met dop 24, of pijpsleutel 24 erop tye zetten is ie zo los.

hahaha, ff stekkertjes loshalen en dan opletten dat je er niet aan trekt. dat is wat je bedoelt. anders krijg je een spagetie boel zoals ik heb gehad.

tamael
Bravatijn
QUOTE (tamael^ @ Apr 23 2007, 16:49) *
Sleutel er omheen en losdraaien is de beste oplossing.

tamael

Dit las ik dus net te laat bonk.gif

QUOTE (NEO @ Apr 23 2007, 21:16) *
Niks plat slaan!!!

Heb het dus wel platgeslagen maar leverde niks op en las toen dat je er gewoon een dop op kan zetten. frusty.gif
ik dus die borginglipjes teruggebogen en allemaal afgebroken devil.gif
Toen geprobeerd er een dop 24 op te zetten wat dus niet meer lukte omdat het blik van die lipjes was ontzet dus de dop 24 erop geslagen en los gedraaid. coool.gif

Nu zit er gewoon een normale bout op van de ritmo die het stuur netjes op zijn splain houd.

FMC WEEKEND
ziet er netjes uit zo met dat race stuurtje
MikeBravo
Ik vind het niet zo mooi, iemand een idee waar het leren stuur van een gt uithaalbaar is ?
Brooklyn
Netjes hoor!

MikeBravo ik heb in Mijdrecht bij sloperij BraBeBo een GT zien staan, weet alleen niet of het stuur er nog was.

Groetjes Rick
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.