Brian D
Mar 11 2007, 00:32
Rij ik vandaag om 11 uur naar huis na 11 uur gewerkt te hebben, komt er toch opeens een rot herrie onder mijn Brava vandaan! Dus ik gelijk de berm in en ik kijk naar de achterkant van mijn Brava, zie ik m'n einddemper achter mijn auto op de grond liggen, hij zat alleen nog vast aan die rubberen ophangingsbanden zeg maar. Mijn uitlaat is dus afgebroken voor de einddemper. Ik heb die rubberbanden dus maar kapot gesneden, en die einddemper en alles wat daarna komt in m'n achterbak gegooid en ben naar huis gereden, kan geen kwaad toch? Maandag gelijk de dealer maar bellen, want ik heb deze auto pas 2 maanden dus dit lijkt me een duidelijk geval van garantie!
Dit moest ik even kwijt, bedankt voor het lezen
Dutch Dimension
Mar 11 2007, 12:08
Rijden zonder einddemper kan geen kwaad
Maakt alleen wat meer herrie
Brian D
Mar 12 2007, 09:26
Haha, het klinkt inderdaad wel stoer
timmer1984
Mar 12 2007, 12:22
hoe denkt de nederlandse politie hierover dan?? rijden met lekke of geen demper is toch geluidsoverlast dus boete??
Raptor
Mar 12 2007, 13:34
Volgens mij moet het uitlaatsysteem incl. CAT zijn, en alleen maar gasdicht zijn voor de APK.
Je kunt je einddemper weer gebruiken door een mof over de breuk te (laten) schuiven en deze rondom vast te (laten) lassen.
Zo heb ik zelf bijna een jaar rondgereden, totdat ook de demper zelf doorrotte.
Die rubber ophanging kun je los wel ergens krijgen lijkt me. De sloop of zo?
Twister
Mar 12 2007, 16:26
nieuwe rubbers kosten maar een paar euro bij de fiat dealer
groeten arie
QUOTE (timmer1984 @ Mar 12 2007, 12:22)

hoe denkt de nederlandse politie hierover dan?? rijden met lekke of geen demper is toch geluidsoverlast dus boete??
Zal vast geen probleem zijn, als je gewoon doet en geluid beetje beperkt om in lage toeren te blijven rijden

Je kan er anders toch niks aan doen, en je moet er voor toch naar de garage dus zullen ze hooguit een waarschuwing geven als je wild doet

Anders waren de jongens met sportuilaten toch allang verbannen
Dutch Dimension
Mar 12 2007, 17:50
Zal gene probleem zijn voor de politie
Ben al zo vaak aangehouden (getunde auto he) en nooit maar ook nooit iets over het geluid. (terwijl die gemeten is op geloof 122 DB)
Brian D
Mar 12 2007, 18:09
Ik heb net mijn dealer aan de telefoon gehad, en ik krijg dus een hele nieuwe originele uitlaat
Woensdag wordt ie gemonteerd dus tot die tijd laat ik mijn Brava wel even voor de deur staan.
Ik wil trouwens in de zomer misschien een remus einddemper er op zetten, moet je de huidige eind demper er dan afzagen ofzo? en de nieuwe vast lassen? of zit er een of ander systeem voor? en kan je de originele demper er dan ook weer op plaatsen?
Wat een vragen...
Vanya BRAVO
Mar 12 2007, 19:35
eeey,
je zal het niet geloven, maar ik had 2 weken geleden precies het zelfde, bij ons de zeelandbrug.. alle auto's achter namen ineens afstand, maar omdat de radio aanstond merkte ik t nie eens...
maar het is bij mij net zo, ook afgebroken, k rij dr nu gewoon mee rond, heb namelijk wat aanvragen
gedaan voor sport uitlaten, en ik ga dr nu niet eerst geld insteken, beetje zonde
vind ik zelf,
maar veel succes dr mee...
groeten vanya
Brian D
Mar 12 2007, 20:44
Vervelend voor je! Ik wou ook een sport uitlaat gaan nemen, maar ik denk niet dat ik die ook gratis van mijn dealer had gekregen, en ik denk dat een originele uitlaat wel goed mocht ik mijn brava ooit willen verkopen (kan ik me niet voorstellen:P)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.