Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Onbekende schakelaar/contactslotje
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Trulli
Nou, ik zit al een hele poos met een vraag. En deze is:
Wie weet waarvoor de schakelaar/ het contactje is die bij de zekeringenkast inzit.
Deze zit bij mij bovenin en staat op off...
Het lijkt op een slot die je ook wel eens ziet op pc of sloten voor laptops, z'on ronde met een opening erin....

Iemand die weet wat ik bedoel? Hoop het. Ik dacht dat hij voor de airbags was. En zo ja, waar zouden ze hem weer kunnen aanzetten, of hoe doe ik dat zelf.

Bij voorbaat dank.
BravoUser
Wat jij bedoelt.... is de Sleutelschakelaar van het (fabrieks)Alarm.

De duurdere modellen zoals de HGT werden standaard voorzien van een fabrieksalarm.
Bij goedkopere modellen kon je dit alarm als optie bestellen.

Wellicht heeft de vorige eigenaar de sleutel op off gezet... omdat er een storing in zat.
Of de auto is langere tijd gestald geweest... men zet het alarm dan ook wel uit, omdat ie anders de accu leegtrekt..en zijn ze vergeten om hem weer aan te zetten toen de auto weer ingebruik werd genomen.

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
Trulli
OK. Weer wat geleerd thumbsup.gif

Bedankt!
Barracuda
Over onbekende dingen gesproken...

Weet iemand het nut van het kleine rode led lichtje dat in de middenconsole zit tussen de mistlampschakelaars en de achterruitverwarmings-schakelaar?

Dat heeft bij mij nog niet gebrand al die tijd..

Waar is dit van?

Wie helpt mijn mysterie op te lossen?
BravoUser
@Barracuda
Dat is het ledje van het (fabrieks)Alarm...Als ie knippert staat ie op Alarm.

Bij jouw knippert ie niet zeg je..Kijk dan eerst of je een fabrieksalarm hebt.

Dit is te kontroleren/zien aan:
1. Sleutelschakelaar aanwezig in zekeringkast.
2. Interieur bewegingssensoren aanwezig links en rechts naast je binnenverlichting.
3. Druk/Pinschakelaar aanwezig onder de motorkap meestal nabij motorkapsluiting.

Heb je een fabrieksalarm..dan is of het ledje kapot...of de sleutelschakelaar staat op off.

Heb je geen fabrieksalarm..dan kan het zijn dat de vorige eigenaar een ander alarm heeft ingebouwd met het ledje op dezelfde plek...Wellicht heeft hij het alarm verwijderd bij verkoop auto..en het ledje laten zitten.

Succes iig

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif
tamael^
QUOTE (BravoUser @ Feb 21 2007, 23:55) *
@Barracuda
Dat is het ledje van het (fabrieks)Alarm...Als ie knippert staat ie op Alarm.

Bij jouw knippert ie niet zeg je..Kijk dan eerst of je een fabrieksalarm hebt.

Dit is te kontroleren/zien aan:
1. Sleutelschakelaar aanwezig in zekeringkast.
2. Interieur bewegingssensoren aanwezig links en rechts naast je binnenverlichting.
3. Druk/Pinschakelaar aanwezig onder de motorkap meestal nabij motorkapsluiting.

Heb je een fabrieksalarm..dan is of het ledje kapot...of de sleutelschakelaar staat op off.

Heb je geen fabrieksalarm..dan kan het zijn dat de vorige eigenaar een ander alarm heeft ingebouwd met het ledje op dezelfde plek...Wellicht heeft hij het alarm verwijderd bij verkoop auto..en het ledje laten zitten.

Succes iig

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

ledje is standaard aanwezig in de sx en luxere. mijne heeft het ook maar geen alarm.

tamael
Barracuda
Oke....dan is dat ook opgeheldert...dank u wel widegrin.gif

Er zit niks in van sensoren of een contactpin onder de motorkap..

Ik denk dat ik mijn ex-vrouw maar in huur als alarm, dan kon ook altijd lekker hard schreeuwen thumbsup.gif hypocrite.gif
Turbootje
aha dus toch een alarm ledje hypocrite.gif heb het er ook inzitten maar geen alarm ... sadley.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.