Naja zoals het topic laat weten heb ik een heel leuk probleempje.
Ik heb voor een paar maand terug mijn nokkenas vervangen vanwege slijtage. ik heb dit gedaan met een set van de OSB. Deze set was een 150 euro geodkoper als waar dan ook. dus de keus was snel gemaakt.
bij montage ging alles goed. alles zag er netjes uit en leek soepel te gaan. geen noemens waardige afzetting in de carter of in het olie filter en de oude stoters zagen er ook nog allemaal redelijk uit. maar bij het starten meteen 1 stoter die niet goed op wil komen. nou na een beetje gebel bleek dat er conserveer olie in kon zitten waardoor hij in het begin wat moeilijk opkomt dus alles goed schoon gemaakt en gereinigd. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat het helemaal honderd was.
nu na 2 maand is vanmorgen onder weg naar wek de stoter helemaal onderin gaan hangen. dit was terwijl hij het in het bij huis weg gaan goed deed. het blijkt gewoon dat de stoter inwendig lek is. de olie kan er te makkelijk tussen uit komen waardoor er een lucht in kan komen. met als gevolg dat de stoter eerst naar beneden weg word gedrukt voordat de klep los gaat.
Heb ik eens netjes gebeld en toen was het antwoord gewoon dat ze het een vaag verhaal vonden en nooit problemen hebben met die dingen en dat ik er zelf te veel mee geknooid zou hebben. ik kan niet bewijsen dat ik iets fout heb gedaan en dus willen zij mij hooguit 1 stoter vergoeden.
Ik ga dus nu om zeker van te zijn dat ik niet weer problemen heb alle 12 de stoters vervangen voor orginele en ik ga alles eens heel goed nameten of ik verschil in de stoters kan vinden. want 1 mm diameter verschil geeft al verlies op de stoter.
als laatste weten zowel ik als mijn vader allebij meer als voldoende van die techniek om te er zeker van te zijn dat het geen defect is wat bij montage ontstaan is.
tamael
P.S. sugesties over wat de oorzaak zou kunnen zijn is welkom. scheelt mij dubbel sleutel werk. EN dus de waarschuwing dat bij garantie op onderdelen het heel lastig verhalen word als het toch niet goed is.