Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Goedkoop is duurkoop
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
tamael^
Naja zoals het topic laat weten heb ik een heel leuk probleempje.

Ik heb voor een paar maand terug mijn nokkenas vervangen vanwege slijtage. ik heb dit gedaan met een set van de OSB. Deze set was een 150 euro geodkoper als waar dan ook. dus de keus was snel gemaakt.

bij montage ging alles goed. alles zag er netjes uit en leek soepel te gaan. geen noemens waardige afzetting in de carter of in het olie filter en de oude stoters zagen er ook nog allemaal redelijk uit. maar bij het starten meteen 1 stoter die niet goed op wil komen. nou na een beetje gebel bleek dat er conserveer olie in kon zitten waardoor hij in het begin wat moeilijk opkomt dus alles goed schoon gemaakt en gereinigd. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat het helemaal honderd was.

nu na 2 maand is vanmorgen onder weg naar wek de stoter helemaal onderin gaan hangen. dit was terwijl hij het in het bij huis weg gaan goed deed. het blijkt gewoon dat de stoter inwendig lek is. de olie kan er te makkelijk tussen uit komen waardoor er een lucht in kan komen. met als gevolg dat de stoter eerst naar beneden weg word gedrukt voordat de klep los gaat.

Heb ik eens netjes gebeld en toen was het antwoord gewoon dat ze het een vaag verhaal vonden en nooit problemen hebben met die dingen en dat ik er zelf te veel mee geknooid zou hebben. ik kan niet bewijsen dat ik iets fout heb gedaan en dus willen zij mij hooguit 1 stoter vergoeden.

Ik ga dus nu om zeker van te zijn dat ik niet weer problemen heb alle 12 de stoters vervangen voor orginele en ik ga alles eens heel goed nameten of ik verschil in de stoters kan vinden. want 1 mm diameter verschil geeft al verlies op de stoter.

als laatste weten zowel ik als mijn vader allebij meer als voldoende van die techniek om te er zeker van te zijn dat het geen defect is wat bij montage ontstaan is.

tamael

P.S. sugesties over wat de oorzaak zou kunnen zijn is welkom. scheelt mij dubbel sleutel werk. EN dus de waarschuwing dat bij garantie op onderdelen het heel lastig verhalen word als het toch niet goed is.
Red Turtle
dat is wel weer een tegenvaller redface.gif hoop dat het snel allemaal weer goed komt ..... maja moet wel goed komen aangezien je er wel verstand van hebt
tamael^
QUOTE (Blue Turtle @ Jan 16 2007, 19:51) *
dat is wel weer een tegenvaller redface.gif hoop dat het snel allemaal weer goed komt ..... maja moet wel goed komen aangezien je er wel verstand van hebt

HAHAA, komt vast wel goed. kan niet erg veel zijn omdat de auto wel goed zijn vermogen heeft. het beestje wou zondag nog 180 op de teller (en dat zonder wind mee heuvel af dingen) en had nog beetje over. dit is het laatste wat ik niet tevreden over ben. maar voor de rest een lekker autotje.

tamael
Red Turtle
kom met die van mij niet boven 160 redface.gif maar heb ook id dat ik niet volledig vermogen heb frown.gif
tamael^
QUOTE (Blue Turtle @ Jan 16 2007, 19:57) *
kom met die van mij niet boven 160 redface.gif maar heb ook id dat ik niet volledig vermogen heb frown.gif

Vermoed dat je een paar pk verliest in je differentieel. ;-) komt allemaal wel goed maar kost wel weer geld.
Red Turtle
zit ook beetje een vermogen hik in ..... weet niet of dat op zelfde neerkomt ?

en wat kost zo'n difi dinges ?
tamael^
QUOTE (Blue Turtle @ Jan 16 2007, 20:07) *
zit ook beetje een vermogen hik in ..... weet niet of dat op zelfde neerkomt ?
en wat kost zo'n difi dinges ?

denk dat je het beste ff gedult kan hebben en nu eerst de koppeling repareerd. de nokkenas kan goed vervangen worden (mocht het toch nodig zijn. en het differentieel is ook goed bij te komen (met geduld). kosten verschillen.

denk dat het er ongeveer zo uit gaat zien.

differentieel (indien defect) op 175 materiaal komt.
Nokkenas (indien defect) op een 450 materiaal (dat is de nokkenas zelf, vlakken waar de nokken op duwen en de stoters.)
En dan nog een donatie voor risico en werk.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.