Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wax
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
KLOVEM
Ik heb vanmiddag me auto met een wax laag gepoetst, ik heb dat met een poets machinen gedaan en toen is er rond om me auto op de bovenste 8cm van me bumper wax op gekomen.

Dit heeft als effect (ook na het poetsen met een speciaale bumper spray) dat er een witte waas is ontstaan op me bumper.

P.S. Ik heb een rode fiat brava met gewone zwarte bumpers er op.

Ik heb nou weer een hele mooie glimmende auto, ook heb ik dat fiat merk op de achterkant van me auto met wat zilver verf bijgewerkt. ziet er weer goed uit, moet de rest ook ff doen (brava logo, en dat 1.4 12V op de zijkant) maar de verf was niet van mij, en was best duur, 5euro per 10ml. dus moet zelf ff een flesje kopen. ALLEEN JAMMER VAN DIE LICHTE WITTE WAAS frown.gif frown.gif frown.gif :cry:
jwlos
als je geluk hebt,moet je even proberen ergens aan de onderzijde,kun je je bumper weer mooi krijgen door met een verfbrander/verffohn je bumper weer zwart maken.
je haalt de brander er op een cm of 15 gewoon langs en dan zorgen dat je de strepen over elkaar heen lapt.dan kun je de bumper weer mooi krijgen.

wat ik zeg van even ergens onderaan proberen heeft te maken met het feit dat er verschillende materiaal bumpers zijn en ze willen niet allemaal smelten.
wel zorgen dat je de fohn blijft bewegen want als je hem te lang stil houdt dan gaat je bumper bubbellen.

klinkt heel moeilijk maar het is goed te doen en je bent ook weer een poos voorzien van echt zwarte bumpers.
suc6

mzzl jwlos
Xtrusion
wat je ook kan proberen (heb ik bij mijn vorige auto gedaan die ook een zwarte bumber had) is om eerst even netjes op te poetsen met zwarte schoenpoets.. (hele bumper mee pakken ivm kleurverschillen) en vervolgens met bumper cleander er overheen zodat je de mooie glans er weer op terug krijgt. :wink:
madbull
QUOTE (Xtrusion)
..is om eerst even netjes op te poetsen met zwarte schoenpoets..

Hier is ook gewoon een heel handig goedje voor te krijgen bij willekeurig welke autoshop/halfords: bumperpoets! Kost weinig, prima resultaat. Ik gebruik het om mijn niet-meegespoten spiegels en stootstrips mee te doen, werkt A-OK!

Enneuh, in plaats van vergane logo's bij te werken kun je ze ook gewoon strippen, kost 5 minuten en helemaal geen geld wink.gif. Bijna iedereen hier heeft het al gedaan, bij de "How-to" kun je zien hoe het moet
KLOVEM
Vind die logo's niet lelijk, als ik auto's zie rijden zonder logo's vind ik dat niet mooi, zeker niet als het er voor bij de motor kap af is, ik vind dat er gewoon bij horen, maar dat is een kwestie van (goede puh2.gif ) Smaak
The Master
Ik vind m er zelf zonder juist wel strak uit zien...
(tis net hoe je de foto neemt, nu lijkt die lekker breed :twisted: )

[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=540[/img]
jwlos
waarom doen jullie allemaal het nummerbord geel maken?
rijden jullie zo a sociaal dat jullie bang zijn herkend te worden of heefthet een andere reden????
Dutch Dimension
Zodat niet iedereen weet dat er bij onze autos wat leuks te halen is s nachts
jwlos
daar heb je een punt lol.gif :idea:
Bobi
QUOTE (Remco Mathijssen)
Zodat niet iedereen weet dat er bij onze autos wat leuks te halen is s nachts

haha goed punt, maar ik denk dat er nie veel rode bravo's in bergen op zoom rijden met zo'n strijkplank derop! :wink:

greets Bob
Monstra16v
je bumpers laten spuiten in kleur helpt ook de witte waas weg
Justy_Perfect
Gewoon een busje back to black halen??
Goedkoop en bij bijna alle auto accesoire zaken te verkrijgen..
Zelfs bij de action puh2.gif en werkt perfect
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.