Help - Search - Members - Calendar
Full Version: heb de marea al effe maar toch
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > WELKOM / WELCOME
FMC WEEKEND
hallo allemaal zoals jullie zien is mijn forumnaam FMC WEEKEND( Fiat Marea Club )
ik heette voorheen Bravo 1.8 16v gt maar dat gaat niet met een marea

het is een metallic groene marea 1.6 16v elx uit 2000 met 113... km

ik heb helaas wat opstart probleempjes gehad met de marea o.a cry.gif

lagers van de vaste looprol van de distributie waren er uit gelopen .
complete distri en spanrol en vaste rol vernieuwd door garage (garantie)

stuurbekrachtigingspomp verrot vervangen door dezelfde garage (garantie)

720 km verder klapte de spanrol en weer distri kapot plus 8 uitlaatkleppen (jaja geen garantie zie ander topic in vragen problemen ) frown.gif frown.gif frown.gif
oorzaak is de spanrol was niet onder voorspanning gemonteerd. bonk.gif

cilinderkop laten reviseren en weer alles vernieuwd (zelf gedaan met een beetje hulp van verschillende mensen ook hier van het forum mijn dank daarvoor is
zeer groot) thumbsup.gif thumbsup.gif

heb verschillend speciaal gereedschap en afstelplaatjes voor de nokkenas mogen lenen van de regionale dealer (alblas in alblasserdam)

maar genoeg geluld hij rijdt weer das het belangrijkste. wat een getob maar nu kunnen we hopelijk genieten van de ruimte die we nu hebben vergeleken
met de bravo. (geloof mij nou dat ik hem mis had nooit wat. op onderhoud dingetjes na dan )

chrome dashboard ringen zitten er al in thanks Jackal voor het plaatsen zonder dat ik het wist haha

plannen volgend jaar

achterdak spoiler monteren
wat kleine beschadigingen laten verwijderen
en audio projectje maar daar moet ik nog effe over verzinnen wat en hoe ik het precies ga doen .
Ruudje
Mooie wagen hoor! Lekker kleurtje en ziet er goed uit met de velgen eronder!

Waar heb ik die eerder gezien puh2.gif oja Jackal natuurlijk wink.gif was wel donker maar kreeg een aardig goed idee.
We hebben het nog ff over jou auto gehad, maar gelukkig ben je weer helemaal pijn vrij met de Marea suc6 ermee!! thumbsup.gif

(mis je trouwens het extra vermogen van de 1.8 niet?)
Dutch Dimension
he he

Hij stelt zn marea eens voor

Hoop dat jullie dr nu van kunnen genieten

En je weet het he als dr wat is just roep.
Heb je graag geholpen met de marea te fixen(al heb ik bijna niks gedaan bloos.gif )

P.s maak nu eens een account aan voor lique ,dan kan ze ook mee ouwehoeren op het forum

hahahahaha
RARARA
Veel plezier ermee he !!! thumbsup.gif

Hopen dat je er lang en veel plezier van mag hebben, met weinig problemen in de toekomst cheer.gif
QiB1400
Kijk zo willen we het graag zien, dat hij weer helemaal fit de weg op kan! Veel plezier ermee kerel, het is je gegunt!
Maritaly
QUOTE (FMC WEEKEND @ Dec 28 2006, 21:53) *
... chrome dashboard ringen zitten er al in thanks Jackal voor het plaatsen zonder dat ik het wist haha ...

Super gezicht die velgen er onder!
En ehm.. nix mis mee hoor een 1.6 wink.gif

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die dashboard ringen er uit zien .. heb je een fototje ?

Bij die van mij is het weer 3 jaar geleden dat de distributie ed vervangen zijn .. als ik die verhalen zo hoor, dan toch maar weer een afspraakje maken.
Ruudje
QUOTE (Maritaly @ Dec 29 2006, 09:18) *
Super gezicht die velgen er onder!
En ehm.. nix mis mee hoor een 1.6 wink.gif

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe die dashboard ringen er uit zien .. heb je een fototje ?

Bij die van mij is het weer 3 jaar geleden dat de distributie ed vervangen zijn .. als ik die verhalen zo hoor, dan toch maar weer een afspraakje maken.

Hier kan je een aardig idee van krijgen!
http://members.lycos.nl/azzurri/25-12-2006/HPIM0538.JPG

Ik zeg ook echt niet dat er iets mis is met een 1.6 puh2.gif alleen ik kan begrijpen als je van een lichtere auto met zwaardere motor naar een zwaardere auto met een lichtere motor gaat dat het wat kan tegen vallen! Of is het verschil tussen de 1.6 en 1.8 niet zo groot? Tis ook maar een PK of 12 volgens mij.

Van je distributie riem klopt! 3 Jaar of 60.000KM en idd als je distributie riem gaat ben je echt niet blij (je blok al helemaal niet puh2.gif ).
Triple B
hey maatje blij dat hij weer rij nu mogen eindelijk de FMC stikkers er weer eens op ha ha ha

ziet er goed uit zo met die velgen

spreek je snel weer
Flyby
Nou slome, 't werd eens tijd! wink.gif

Kom vanavond wel even controleren of ie mooi blinkt! Veel veilige km's toegewenst!! cheer.gif
Barracuda
Welkom met je nieuwe aanwinst !!

Ik hoop voor je dat je problemen nu bijna opgelost zijn biggrin.gif

Ennuh... ik zie je de 14de kerel!

Groetjes, Mark
jackal
Ja dat was me even wat zeg!
Hoeveel pech kan je hebben, maar goed hij rijd gelukkig weer.
En hopenlijk blijft ie goed rijden.
Veel plezier ermee, en ik hoor wel wanneer je weer gesleept moet worden puh2.gif (nee hoor)

gr. jackal
FMC WEEKEND
thanks voor de positieve reacties velgen zaten ook onder de bravo dus dat was effe overhangen en gelijk een mooiere auto .

en het verschil is maar 10 pk merk ik weinig van. alleen reed de 1.8 rustiger dit maakt iets meer herrie .

en maritaly hier 2 duidelijke foto's

hopen op een mooi 2007 en geen brokken haha
Sportsound
Die velgen staan echt dik onder die Marea zeg!
En die chromen ringetjes zijn ook niet verkeerd.... Mezelf maar eens een kadootje doen van de week shiny.gif
RARARA
huh confused.gif

Is het in Dordt warmer als bij ons confused.gif

Het is niet echt koud hier in Barendrecht, maar 20 gr is wel erg warm voor de tijd van het jaar !!! clown.gif duh.gif widegrin.gif
Maritaly
QUOTE (FMC WEEKEND @ Dec 29 2006, 16:47) *
... en maritaly hier 2 duidelijke foto's ...

Zo zo .. dat staat erg fraai!

Mag ik vragen waar je die vandaan hebt?

QUOTE (RARARA @ Dec 29 2006, 19:23) *
.. is het in Dordt warmer als bij ons

devil.gif Ik dacht ook al .. of een oude foto .. of binnen genomen wink.gif
FMC WEEKEND
ringen zijn besteld bij MJ Carstyling uit tilburg ze staan ook op marktplaats

en de foto's van het dashboard zijn van latina der dashboard gemaakt toen we er een how to van gemaakt hebben (het topic wat wel weer zichtbaar is voor clubleden ) tis hier echt maar een graad of 4 heel de dag brrrrr.

mijn dashboard is (achtergrond)zwart en dan zie je in die chrome ringen het rode puntje branden wat door de naald naar het uiterste puntje van je wijzer straalt
gaaf gezicht
Dutch Dimension
He rara ,je had toch wel gezien dat dat HGT tellers uit een Bravo waren? loser.gif

hahahaha
RARARA
Jij hebt toch ook HGT tellers in je Bravo zitten loser.gif widegrin.gif dus het zou gekund hebben, maar zover had ik nog niet gekeken hypocrite.gif
Maritaly
QUOTE (FMC WEEKEND @ Dec 29 2006, 19:34) *
ringen zijn besteld bij MJ Carstyling uit tilburg ze staan ook op marktplaats

Thx .. ik ga eens kijken!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.