Het is mij een paar keer opgevallen dat als ik een stukje heb gereden, dat als ik uitstap er een aarige stank van m'n auto vandaan komt.
Een vriend van me merkte vorig weekend op dat m'n katalysator stonk...
Hoe kan dit? Waarom stinkt ie?
'k Weet eigenlijk niet echt wat ik hier mee aanmoet..
Pestventje
Sep 26 2003, 12:37
Misschien moet je 'm wel vervangen...
Dat is toch niet echt te hopen.
Ik zal m'n wagen proberen dit weekend op een bank te zetten, en kijken of er misschien iets zichtbaar stuk is.
Slider
Sep 26 2003, 15:42
Ik denk ook dat ie stuk is. Ik heb mijn catalysator vervangen, en nu ruik je de auto dus wel een stuk beter. Beetje benzinelucht.. (ik vind het wel lekker ruiken..)
Hmm... katalysator vervangen... zit zeker aardig prijskaartje aan ?!
TheLizard
Sep 26 2003, 16:12
meetsal wel
of je gaat weer even op de sloop struinen
TheLizard
Sep 26 2003, 16:29
volgens mij is het zo dat, als er niks vermeld staat op je kentekenpapieren over de aanwezigheid van een katalysator, je niet verplicht bent om deze erop te laten zitten
weet iemand precies hoe dat zit?
wordt het niet aangegeven met de code U3 of zoiets?
TheLizard
Sep 26 2003, 16:37
heb het al nagekeken
als het goed is:
voor 1993: kat alleen verplicht als er U9 op kentekenpapieren staan
na 1993: altijd verplicht
LaTiNa
Sep 26 2003, 16:52
QUOTE (graaf)
Dat is toch niet echt te hopen.
Ik zal m'n wagen proberen dit weekend op een bank te zetten, en kijken of er misschien iets zichtbaar stuk is.
Latino en ik gaan morgen een aantal sloperijen af.
Moeten we alvast voor je kijken of ze wat hebben voor je en wat de kosten zijn??????
gr.
I
of je plaatst hier wat je zoekt:
http://www.onderdelenzoeker.nl/
TheLizard
Sep 26 2003, 17:27
als je nog een paar marea koplampen tegenkomt hou ik me aanbevolen
LaTiNa
Sep 26 2003, 18:16
QUOTE (TheLizard)
als je nog een paar marea koplampen tegenkomt hou ik me aanbevolen
Tuurlijk als er TWEE paar te vinden zijn, want ik ga juist voor de koplampen

:wink:
Slider
Sep 26 2003, 18:26
Ben benieuwd of je kunt slagen. Laat het maar ff weten hoe de zaken gegaan zijn als je terug bent, als je wil natuurlijk.
LaTiNa
Sep 26 2003, 18:29
Ik altijd :wink:
Pestventje
Sep 26 2003, 19:52
Ik ben gisteren naar Amsterdam geweest om in 1e instantie naar velgen te kijken, maar daar waren ook een hoop sloperijen in de buurt. Ik ben er een hoop langs gegaan, maar er was er geen één die nog een (hele) voorkant had. Dus ook geen Marea koplampen helaas, waar ik dus ook naar zocht... :cry:
Heb wel nog goeie Bravo achterlicht units gezien voor degene die interesse heeft op een sloop in A'dam.
stifler_gt
Sep 27 2003, 10:42
QUOTE (Pestventje)
Ik ben gisteren naar Amsterdam geweest om in 1e instantie naar velgen te kijken, maar daar waren ook een hoop sloperijen in de buurt. Ik ben er een hoop langs gegaan, maar er was er geen één die nog een (hele) voorkant had. Dus ook geen Marea koplampen helaas, waar ik dus ook naar zocht... :cry:
Heb wel nog goeie Bravo achterlicht units gezien voor degene die interesse heeft op een sloop in A'dam.
Waar kijk je dan voor velgen ? bij Velgenland ?
Pestventje
Sep 27 2003, 16:14
Yep, want op de site (www.velgenland.com) staan geen prijzen vermeld, dus ben ik maar 's langs gegaan om te informeren. Je hebt daar een ruime keuze aan velgen (vanaf 15" tot 18") en ze zijn daar best behulpzaam. Heb nu een prijslijst meegenomen en ze zijn volgens mij niet de duurste. Volgens mij heeft TheLizard daar ook z'n velgen vandaan, misschien kan hij 's zijn ervaring van die shop vertellen...
LaTiNa
Sep 27 2003, 16:36
QUOTE (Slider)
Ben benieuwd of je kunt slagen. Laat het maar ff weten hoe de zaken gegaan zijn als je terug bent, als je wil natuurlijk.
Nou we hebben ze allemaal afgebeld hier in de regio maar geen bravo/a of marea te vinden :cry:
We hebben wel nieuwe koplampen van de Marea gevonden maar die kosten maar liefs 159,00 euro ex. btw per stuk.
gr.
I
stifler_gt
Sep 28 2003, 15:09
Ik heb zelf geen ervaring met Velgenland, maar ik hoor er niet echt positieve geluiden over. Die geluiden hebben dan betrekking op de velgen en banden en niet op de service van de mensen.
Men zegt ook wel dat ze B keus velgen verkopen. Maar volgens mij hebben merken als BBS, OZ, en Borbet helemaal geen B-keus bij hen gaat de velg terug de smeltoven in als ie niet goed is.
mzzl.
TheLizard
Sep 28 2003, 15:29
ik heb mijn velgen idd bij velgenland gekocht
het enige minpuntje is dat de standaard banden die ze monteren van Marshall zijn en volgens de plaatselijke bandenboer in Schagen zijn dat dus niet zulke beste
Heb altijd wel last van een trilling :cry: met rijden en dat schijnt dus aan de banden te liggen. Als je bij hun andere banden wilt kan dat neem ik aan wel. Meestal hebben ze ook veel gebruikte banden liggen maar die waren er toen helaas net niet in de maat die ik nodig had.
Het is trouwens wel leuk om te laten doen daar. Het is net of je een pitstop maakt. De meeste spreken geen nederlands, volgens mij zijn er veel Polen en ik denk ook portuges(z)en.
4 man gaan de banden en velgen halen
vervolgens gaan er twee de banden op de velgen monteren, terwijl een paar andere al bezig zijn je ouwe velgen eronder vandaan te slopen
als dat klaar is liggen de eerste 2 nieuwe klaar voor montage
binnen 15 minuten sta je weer buiten :shock:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.