Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Boete? Deel je verdriet hier.
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Pages: 1, 2, 3, 4
Bobi
Nou mensen, ik heb het weer voor elkaar hoor! 4 boete's achter elkaar binnengekomen... :cry:

allemaal me eigen stomme fout natuurlijk, ik wilde jullie alleen het leedvermaak niet besparen, zo krijgen deze boete's misschien nog een positief tintje biggrin.gif

Dit is een parkeerboete in Bergen op Zoom...

Dit is er een uit Breda...

Dit is er weer een uit Breda, let op de tijd en datum! deze 2 boete's in Breda zijn van 1 nacht!!! :evil:

en tot slot: 15 kmph te hard geflitst op de randwerg Dordrecht om 3 uur s'nachts...

totale kosten: bijna 200 euro... zonde van het geld maarja iemand moet toch de nieuwe ferrari van prins Bernard gaan betalen

greets Bob
Brava GT
*pheew*
I'm happy I had nothing to do with that !
Bravotje
ook al

gr mark.
Tartarus
shit man
innige deelneming :cry:
kon je met die 200 euro een mooie burn-out doen met je motor :wink:
Fré
Valt mee smile.gif

ik pas 175e betaald

en gisternacht terug 1 tss men wipper, verkeerd geparkeerd! :evil:
heb zitten zien en doen en vind dus ni waarom hé....
Bravo 1.6 16v
Het Zit allemaal niet mee he

gretes Leroy
Fré
Het zijn lullen ja, sorry da het moet zeggen

Ik heb de laatste tijd echt het gevoel dat men mij zoekt, ongelofelijk :roll:
Padlarf
sorry hoor maar als je drie keer ergens parkeerd zonder te betalen is het wel een beetje je eigen schuld hoor... Dat weet je toch? Zonde van het geld als je het mij vraagt.... Die 6 euro wat boeit dat nou....
Bobi
@ padlarf, je hebt helemaal gelijk, ik had gewoon tot 3 keer toe geen losgeld in me zak! en in rotterdam moet je ook nog maar net geld op je chipknip hebben staan

greets Bob
marcelv8
hier in hoorn kan je chippen, maar hij accepteert geen postbank chipkaarten :twisted:

moet je helemaal terug op te pinnen en dan weer wat kopen om met het wisselgeld de automaat te dokken. :roll:
The Master
IK BEN ER OOK 1!!!!!!!!!!!!!!!!! Deze is nog 'vers' :roll: lol.gif

(@ mod, maak hier ff t BOETE topic van lol.gif ) :arrow: Done :arrow: Tnx biggrin.gif

[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=506[/img]

Ben ik erg chago? Neej niet eens. Sterker nog, vond t best wel kick lol.gif Was een onwijs aardige agent, praatje gemaakt enzo, en zag dat er een 2.0 motor in zat, dus hij zei, dat rijd zeker wel... Ik JAAAA!!! Dus ff me kap open gedaan, hij onder de indruk coool.gif Maar, hij (en z'n mede-juut) waren gewoon jonge gasten (28 zoiets) dus 1 van hen zei:
Nou, hoe snel istie dan echt??? Dus ik zeg van: Nou, als ik t van jou mag laten zien hier, vind ik t geen probleem biggrin.gif
Dus hij van: Nou, als er strax nix aankomt, kijken we wel even... smile.gif Hun waren wel op 2 motoren dus ze zijn sowieso al sneller. Maar er kwam ff nix aan, dus hun voorop, netjes naar de 80... (ik wist niet wat ze zouden doen, dus bleef lekker in z'n 3 rijden) in ineens hun voluit weg biggrin.gif Dus ja, ik erachteraan 130 naar z'n 4, naar de 160 en toen remde hun weer af... Na 1km kregen we een stoplicht... Ik ging naar links, hun rechtdoor. Deed me raampje open, en zei die ene juut precies nog ff: rij voorzichtig he biggrin.gif

Dus ja, waren echt wel kick gasten smile.gif Maar om daar nu €65 voor betaald te hebben, staat me nogsteeds niet aan frown.gif
Pestventje
Toffe peren die politie daar... alleen jammer dat ze je zo'n onzinnige boete geven. "Onnodig voeren van mistlampen voorzijde", geef dan een waarschuwing, zo erg is dat toch niet. Beter gezien worden dan juist die klunzen die helemaal geen licht voeren wanneer het wel moet!
SNEEKY
idd,bij jullie toffe gasten,bij ons hier zijn het echte eikels,daarnet nog ging ik naar de videotheek en kwam een straatje uit toen ze net langskwamen,zij kijken,had me gordel niet aan. na een tijdje achter hen gereden te hebben parkeerde ik me . toen ik uit de videotheek buitenkwam stond de combi naast m'n auto en stond een van die gozers te kijken of ik wel een parkeerticket genomen had lol.gif pech voor hem;ik had het wel gedaan :twisted:
Met een dom "u bent in orde meneer" reden ze weg hahahaha
Slider
Gisteren mijn boete van begin December 2003 binnen gekregen.
23 euro voor het niet voeren van de lichten... OP MIJN FIETS! Donders! Ga ik een keer met de fiets zodat ik ook eens een biertje kan drinken. (Als ik auto rijd raak ik de alcohol namelijk niet aan). Breng ik mijn vriendin naar huis, worden we aangehouden. :evil: Wageningen is een studenten stad en daar rijd echt bijna elke fietser zonder licht.... Ik had licht toen ik van huis vertrok, maar de dynamo ging halverwege slap hangen, dus ik dacht.. nah laat maar zitten. Nou dat heb ik geweten. shutup.gif
Pestventje
Wat een trieste boel zeg, boete voor het niet voeren van licht op de fiets :? Ik heb in al die jaren dat ik heb gefietst nog nooit met licht aan gereden. Soms vraag ik me af of die lui niks beters te doen hebben...
marcelv8
QUOTE (Pestventje)
Wat een trieste boel zeg, boete voor het niet voeren van licht op de fiets  :? Ik heb in al die jaren dat ik heb gefietst nog nooit met licht aan gereden. Soms vraag ik me af of die lui niks beters te doen hebben...

:shock: levensgevaarlijk...

wat denk je wat het kost als een fietser word aan / doodgereden...
Slider
QUOTE (marcv8)
:shock: levensgevaarlijk...

wat denk je wat het kost als een fietser word aan / doodgereden...
Ik zeg ook niet dat het onterecht was, ik erger mezelf ook vaak genoeg aan fietsers zonder licht. Maar het was wel irritant, ik rijd op de fiets, zodat ik niet met alcohol achter het stuur kan gaan zitten, houd mijn lamp er halverwege mee op, gelijk een boete. Mijn broertje is laatst ook aangehouden zonder licht op zijn fiets en die mocht doorrijden. :?
bravo tijntje
Een tip voor alle mensen die een beschikking thuis hebben gekregen:

maak altijd een bezwaarschrift en stuur deze op. Dit is binnen 5 minuten gebeurt. ( ik heb er al 44 euro mee uitgespraart op het pastoor joorenplein in bergen op zoom )

Als je een bekeuring hebt gekregen voor het niet halen van een parkeerkaartje. Dan moet je ff kijken wat er op staat, en de tijd is daarbij het belangrijkste. Ga naar een auto toe die net wegrijd en vraag om zijn kaartje. ( die krijg je van iedereen)

Maak een bezwaarschrift op met daarin dat het kaartje waarschijnlijk bij het dichtdoen van de deur gevallen is, en onder de stoel is gewaaid.
Stop het kaartje erbij. Let er wel op dat het nr. dat op je beschikking staat overeen komt met het nr. op je kaartje. oftewel dat de datum enzo kloppen.

Zet erin dat je altijd betaald en dat je er voor je werk hebt gestaan en dat je die kosten die je maakt toch altijd vergoed krijgt.

Nu is de kans heel groot dat het geseponeerd word.

Je kan trouwens heel veel van die tips vinden op de tuftufclub en andere sites.

Greets,

Martijn.
Tartarus
nieuwe alarm is waarschijnlijk wel iets voor TD-Abarth met al die parkeerboete's :wink:

http://www.kicken.com/funnyfiles2/www.kick...n.com-mazda.wmv

idd was even te snel met typen
The Master
http://www.kicken.com/funnyfiles2/www.kick...n.com-mazda.wmv

Da's de goede url... :wink:
Triple B
ha ha ha ha lol.gif lol.gif lol.gif

hij is zekers goed ja
Bis
Over triest gesproken: ik heb 2 jaar geleden een brommer aangereden toen ik uit een totaal onoverzichtelijke uitrit reed. Je doet zoiets echt niet expres (anders reed ik wel harder en er nog een keer overheen), maar dat maakt voor justitie niet uit! Ik kreeg ruim anderhalf jaar later een dagvaarding, dat ik ff voor moest komen!!!! Ik heb uiteindelijk 129 Eu boete gekregen!!! :cry: :cry: :cry: En als ze met 3 kilo coke op schiphol aan komen mogen ze zo doorlopen. Nee, het is goed mis met het justitieele apparaat!
actionmanroog
Ik hou maar even mijn mond.
[stilte]

[/stilte]
The Master
Is dit vage gezeik eigenlijk alleen in NL zo, of is t in Belgie ook zo erg gesteld....? :oops:
SuBSonicK
Zat me hier een paar dagen geleden nog smakelijk te vermaken over al die boetes.

Tot vandaag dan.........

Reed op de A2 van Utrecht naar Den Bosch. Gangetje van zo'n +- 160. Net in de file gestaan en moest op tijd in Den Bosch zijn (eigenlijk een smoesje ik rij altijd zo hard lol.gif ). Zie ik opeens een witte auto met van die reflectrende strepen achter me.

Bleken me al ff in de gaten te hebben en ik kon aan de kant. Gemiddelde snelheid was 150 volgens die 2 gasten. Volgens hen reed ik toen net over de brug bij Nieuwengein waar je dus 90 mag! Voelde me wel even heel erg genaait. Na wat over en weer geouwehoer uitgekomen op een snelheid van 138 km/uur waar je 100 mag. Boete bedraagd 170 eurotjes.

Ondanks de pech van het gepakt worden toch geluk dat ze mn roze papiertje niet mee hebben genomen.

Post nog even bijgewerk met wat ondersteunende visuele informatie:

evill bravo
:? :shock: your one lucky bravo driver!!!!!!!!!!!!!!!!!
SNEEKY
heb vandaag ook een paar vervelende mededelingen gehad,heb zaterdag op me werk (in de garage dus) een paar auto's van klanten op het voetpad gezet omdat er geen plaats meer was op de parking ,vandaag van alledrie een telefoontje gehad,2 met een 25 euro boete en 1 met 50 euro, omdat die ook op het voetpad stond maar tegen de rijrichting in frown.gif frown.gif
ziet er naar uit dat ik in m'n zak mag gaan peuteren voor alles te bekostigen :evil:
evill bravo
ja toe maar zeg!! das niet erg lekker dagje voor niets werken!! :?
Bravotje
QUOTE (evill bravo)
:?  :shock:  your one lucky bravo driver!!!!!!!!!!!!!!!!!

da kun je inderdaad wel zeggen ja , Bij ons zijn ze meestal niet zo vriendelijk
Fré
Sneeky; waaro muit eigen zak?
is toch voor je baas lol.gif
wel lullig

Tvd week weer zitten
geflitst, grr
87 waar ik 50 mocht

verwacht iets ve 300e, funfun... :roll:
Bravo 1.6 16v
hey

heb net 10 minuten geleden ook een boete gekregen rijden met groen stadslicht weet iemand wat je normaal ervoor moet betalen ik moet 95 euro betalen, maar hoor van andere dat dat maar 35 euro kost normaal weet iemand er meer over en als het gaat regel van het wetboek
of iets dergerlijks

greets Bravo 1.2 16v
Bobi
pffft ik zou het aan actionmanroog vragen, die weet dat vast

95 euro is wel veel, maar ik weet dat met mistlampen rijden toen der tijd 180 gulden koste

greets Bob
The Master
Mistlichten is €65... Tenminste, da's de prijs van 9 dagen geledne lol.gif

Valt onder foutieve verlichting... smile.gif

Met boetes ben ik niet zo bekend... Behalve mistlicht dan... puh2.gif
Dutch Dimension
Mistlichten was vorig jaar 57 EURO.
Dus het is al weer duurder geworden :?
Slider
QUOTE (Bravo 1.2 16v)
ik reed alleen met groen stadslicht (mistlampen heb ik niet) en dat lijkt me sterk dat dat 95 euro kost

hoop dat iemand het weet

Greets Barbo 1.2 16v
Toen je ze liet zien hier op het forum, dacht ik al van; daar gaat ie ooit een boete voor krijgen. (zijn toch al van die zeikers de politie). Maar goed denk dat jou boete een combinatie is van 2 overtredingen. Alleen voeren stadslicht en verkeerde kleur stadslicht. Of reed je ook met dimlicht aan??? Moet op de bon staan, wat de fout was....
Tartarus
nog een tipke voor mensen die een wielklem op hun auto zitten hebben :mrgreen:

http://www.6pack.tv/ah/movie.asp?wmv=wielklem.wmv#
ForzaTom
ONE PISSED OFF FORZATOM HERE!!

Gisteren was het uitspraak in de rechtbank van toen ik vorig jaar omvergereden ben op mijn scooter (die wel te snel liep). Ik was in mijn recht, nadat ik door een zware BMW 7-reeks van de baan gemaaid werd.

Zij werd veroordeeld voor 'het onopzettelijk toebrengen van slagen & verwondingen' en 'zware overtreding: het niet verlenen van voorrang'... Ik (in mijn recht) voor mijn opgedreven scooter

zij komt er voor het hele zootje vanaf met €125 boete
Ik heb €1000 (waarvan 500 effectief; de rest op 3 jaar voorwaardelijk) + 6 MAAND RIJVERBOD!! Mijn advocaat raadt me aan om in beroep te gaan... maar der is kans dat mijn straf nog zwaarder zal worden :cry: frown.gif :evil:
Diego
Denk dat ik al zon 600 euro bij elkaar heb gespaard dit jaar. Fout parkeren en wegslepen 200 euro, paar keer te hard, nog keer fout parkeren en laatst wegens dreigend wanordelijk gedrag weer 100 euro. Schatkjes die c*rrupte k*t wouten! Maar verder zijn ze best goed bezig, alleen jammer dat ik zo vaak de lul ben.

Ja als je in beroep gaat (tenminste bij mij) dan maak je idd kans op strafblad. Ging bij mij ook nergens over. Was vechtpartij ik allemaal sussen komen ze aan gooien mij tegen die wagen aan en geven mij proces verbaal. Maat van mij gearresteerd. Officiele brief thuis met bla bla bla nog een keer en je komt in de rechtbank. Naam verkeerd geschreven en als ik niet betaal dan komt het voor, verlies je da (hoe moet ik da bewijzen da het nie zo is) dan krijg je een strafblad. Als het weer gebeurd binnen zoveel jaar ook. Leven de bolletjesslikkers die mogen gewoon weer naar huis met een paar kilo.
The Master
Ik vind dat ze de overtredingen waarmee je iemand anders echt in gevaar brengt harder moeten straffen... Neem alcohol, door rood rijden, en boven de 50kph te hard enzo, DAT harder aanpakken...

En geen boete voor 5kph te hard, of een radardetector die je in je kastje heb ligge... :?
Dutch Dimension
QUOTE (The Master)
, en boven de 50kph te hard enzo, DAT harder aanpakken...

Dan heb ik wel een problem als ze dat gaan doen en ze pakken me :cry:

maar het zou wel goed zijn als ze daar harder tegen optreden
The Master
Ikzelf ook hoor... Want ja, ik rijd vaak op een rechte saaie weg (N214) en daar heb je af en toe een lang recht stuk, net na een rotonde... Dan is t eens in de zoveel tijd ff tot en met z'n 4 tot de 6000rpm rijd... Dan rij ik zo'n 160-170... Waar 80 is toegestaan... :roll: Maar ja, dan af laten zakken, en weer rustig 80 in z'n 5 sukkelen :roll:

Hoe lang is de wachttijd voor een boete eigenlijk???? frown.gif
Dutch Dimension
reed pas geleden 140 waar je 50 mocht.( door de stad)
En nog zat er eentje te duwen achter me :?
Fré
@forza

What the fuck :?:
gewoon omdat je scooter te snel ging??

het gerecht, jaaaa... :roll:
ForzaTom
QUOTE (Fré)
@forza

What the fuck :?:  
gewoon omdat je scooter te snel ging??

het gerecht, jaaaa... :roll:

idd... en daarnaast in een kleiner artikel "man met 3,2 promille in het bloed veroorzaakt ongeval", door dezelfde rechter beboet: 5 maand rijverbod en 200 euro boete shutup.gif :evil:
Bis
Kijk eens op deze site. Dan kan je zien wat je boete ongeveer kost/gaat kosten.
http://www.openbaarministerie.nl/boetebase/
The Master
Ik heb me boute binnen!!! En blij dat ik ben :wink: lol.gif

Want, wat staat er als kenteken: PH-RN-84.... Maar, ik heb PH-RN-82 biggrin.gif

Dus, ik ben heel die auto niet geweest vind ik... :twisted:

Nou mijn vraag... Weten jullie wat site's om bewaarschriften vandaan te halen??? (weet alleen die van tuftufclub...)
MR. HGT
staat dat niet achter op de bon die je gehad heb dan?
The Master
Dat wel, maar een kant en klaar bezwaarschrift is niet verkeerd smile.gif
MR. HGT
Kijk hier maar eens:

http://www.flitsservice.nl/algemeen/index_...ch/html/faq.htm

En dan kijken bij bezwaarschrift.

Succes biggrin.gif
Slider
QUOTE (The Master)
Ik heb me boute binnen!!! En blij dat ik ben  :wink:  lol.gif 

Want, wat staat er als kenteken: PH-RN-84.... Maar, ik heb PH-RN-82  biggrin.gif 

Dus, ik ben heel die auto niet geweest vind ik...  :twisted: 

Nou mijn vraag... Weten jullie wat site's om bewaarschriften vandaan te halen??? (weet alleen die van tuftufclub...)
Ben je geflitst? Want dan toont de foto alsnog je overtreding aan. Je kunt uiteraard bezwaar aantekenen en dan hopen dat de administratiekosten te hoog worden en ze hem seponeren.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.