Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Verbruiksinfo
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Pages: 1, 2
Blue Indigo
QUOTE (berend @ Feb 13 2010, 00:10) *
als ik zo leest over het gebruik zuipen fiat`s enorm..
dag eerst in het begin zit een gat in me tank haal net 300 tot 400 kilometer op een volle tank..
het wordt tijd dat ik weer een carisma koopt daar haal ik met een gemak 700 kilometer

Ik blijf erbij dat het wel mee valt, maar ik haal dan ook meer dan 500 kilometer op een volle tank.
In de Brava 1,2, 1,4 en 1,6 hebben een 50 liter tank, de 1,8 en diesels hebben een 60 liter tank.
Hoeveel liter er in een Carisma gaat, en wat voor motor erin ligt weet ik niet, maar ik denk
dat die vergelijking wel een beetje scheef trekt.

Groeten,

Rik.
Gwboes
Ik haal nu met mijn 1.6 1:11.8, dit zijn dan ritjes van 35 kilometer waarvan 28 snelweg kilometers. ben benieuwd wat het verbruik zal zijn in de zomer, denk dat het dan wel richting de 1:13 gaat.

in deze periode zijn korte ritjes wel fataal voor het verbruik, de koudestart verrijking is dan erg goed te merken. Vooral als ik 's avonds m'n auto een paar meter verzet heeft hij er 's ochtends moeite mee om mooi op 4 cilinders te lopen door een overvloed aan brandstof.

ps: volgens mij heb ik er een tank van een 1.8 onder zitten als de bewering van blue indigo kloppen, had laatst 55 liter getankt terwijl het lampje nog maar enkele kilometers brandde.
B-Art
1 op 16.5 met m'n TDS100 thumbsup.gif
Jasper
Ik scoor met mijn bravo ongeveer 1 op 12,5 à 1 op 13. Ik rij niet extreem met de fluwelen schoen, ik trap m geregeld nog wel in bij inhalen etc. Gewoon normaal rijden en bij ongeveer 3000rpm schakelen.

Het verbruik valt mij in ieder geval nog niet tegen, ik haal meestal zn 550km op een tank.
richardz
QUOTE (Blue Indigo @ Feb 13 2010, 15:04) *
Ik blijf erbij dat het wel mee valt, maar ik haal dan ook meer dan 500 kilometer op een volle tank.
In de Brava 1,2, 1,4 en 1,6 hebben een 50 liter tank, de 1,8 en diesels hebben een 60 liter tank.
Hoeveel liter er in een Carisma gaat, en wat voor motor erin ligt weet ik niet, maar ik denk
dat die vergelijking wel een beetje scheef trekt.

Groeten,

Rik.

Ik denk dat wel meevalt.
Hoeveel liter er in de tank kan.. is niet bepalend voor het verbruik.
In mijn eerste auto, een Mazda 626 sedan met een 1.8 16v haalde ik op lange ritten 1 op 17, op gemiddelde ritten 1 op 14 en als ik echt aan het trappen was.. dan reed deze 1 op 12.

De auto was nog net iets zwaarder dan mijn Marea, hij was ouder (dus oudere technieken) en had net als de Marea een kat.

De motoren van Fiat nemen dus echt serieus meer brandstof.
anotherlatenight
Nou ik kan jullie vertellen dat ik behoorlijk geschrokken ben van het verbruik van onze Marea Weekend. Hiervoor hadden wij een Seicento, maar ja gezinsuitbreiding en dan moet je toch groter gaan denken biggrin.gif De Seicento liep 1:19 (Snelweg) en de Marea haalt net 1:10. Maar goed, daar staat wel veel meer ruimte en vermogen tegenover. Heb me verbaasd over hoe snel een stationcar nog kan zijn biggrin.gif:D
ZeroY
Ik haal gemiddeld 1:19 met mijn Fiat Bravo 1.9 JTD. Moet wel zeggen dat ik voornamelijk snelwegkilometers maak maar ik ben er iig zeer content mee.
Bokser1984
Vandaag heb ik me Brava TD 75 opgehaald. Direct de grote rit naar Parijs voor me werk (ook beetje voor de lol, het blijft een mooie stad)
Wat is dat prettig zo'n zwembad van een brandstof tank. Volgens de dagteller heb ik kleine 800 km gereden en de meter is net de helft voorbij. Ik schat gemiddeld 1 op 20.
Gwboes
Na een anderhalve week rijden als m'n opa (haalt hetzelfde verbruik,wel met een diesel bonk.gif ) :

cheerlie-ud.gif 1:13.2 cheer.gif
een nieuw record voor bijna een hele tank.
Was wel heel saai, dus deze tank gaan we er hard door heen jagen om te compenseren lol.gif .
Moet hem zaterdag toch aftanken omdat ik naar belgië ga.
Bokser1984
De Brava die ik had, heb ik inmiddels ingeruild voor een Marea Weekend 1.9 JTD 105 ELX. Het verbruik: 1:16,56
Met topsnelheid (180km) 1: 13.
Met een zwembad van 60 liter sta je gelukkig niet snel aan de pomp.
Uradius
Fiat Bravo sx (2001) 1.6- 16v gemiddeld 1 op 15..
Vrouwelijke bestuurder
marea100
Marea 1.6 SX (bj 2000) 1 : 12

1e eigenaar
fernando
Marea Sedan 1.6 SX ( BJ 1999 ) 1:12.4 was het laatst. Zat nog iets benzine in volgens mij maar niet veel meer hoog uit 5 smile.gif

Maar met 65 liter sta je niet snel leeg gelukig smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.