Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Prijs velgen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MR. HGT
Weet iemand de prijs van deze velg of waar ik die kan vinden op internet?
Ben al aan het zoeken geweest maar kan zo gauw niet wat vinden.

Iemand misschien een optie?
Het gaat om deze velg: AEZ Zeus 17"

sin
voor de beste prijs

www.autosportmarc.be

heb ik mijne ook gekocht :wink:
The Master
Ja, eerst prijzen, dan geloof ik t pas...

8 x 17 € 350,00
8,5 x 18 € 385,00

Ze hebben alleen geen 7 x 17... (maakt AEZ ook niet) Ik weet niet of 8 x 17 gaat passen... frown.gif

(stuks prijzen trouwens)
Tartarus
8 x 17 past hoor heb ik zitten op mijn wagen is 3.5 cm verlaagt en heb 205/40 van banden
heb zelfs nog spoorverbreders zitten vooraan 0.7 cm en achter 2.2 cm maar met die spoorverbreders moest ik wel mijn achterste wielkassen laten uitslijpen maar zonder die spoorverbreders passen die velgen zonder probleem dus zonder aanpassingen
dit is dus bij mijn wagen gedaan en dit is een hgt dus voor MR. HGT zal dit geen probleem geven maar ik weet dus niet of het bij een non-hgt zal lukken

ps: is wel een mooie velg :shock:
let wel dat jij een viergaats velg zult hebben waardoor het middenstuk een heel ander zicht zal geven velg zal kleiner tonen
sin
QUOTE (bpm)
ps: is wel een mooie velg  :shock:
let wel dat jij een viergaats velg zult hebben waardoor het middenstuk een heel ander zicht zal geven velg zal kleiner tonen

oplossen via adapter van 5 gaats naar 4*98

8,5 * 17 lukt ook nog, auto is -5cm verlaagd met een 205/17/40 band op een 8,5 met 2cm dikke spoorverbreder erop (achter). kassen zijn lichtjes uitgerold (32,5 euro /kas)
LaTiNo
Mooie velg, maar een pain-in-the-ass om schoon te maken lijkt me!
The Master
QUOTE (LaTiNo)
Mooie velg, maar een pain-in-the-ass om schoon te maken lijkt me!

Bekende uitspraak: Wie mooi wil zijn moet pijn lijden :wink:

Ik vind t zelf ook mooie velgen!
AEZ, zelf ben ik zeker wel te spreken over de kwaliteit... (tot nu toe lol.gif )
maxxen
ik heb nog wielen te koop die er op lijken.komen onder mijn hgt uit.
[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=452[/img]
stuur als je intresse heb maar een pmtje.greetz m@xxen
MR. HGT
QUOTE (The Master)
Ja, eerst prijzen, dan geloof ik t pas...

8 x 17 € 350,00
8,5 x 18 € 385,00

Ze hebben alleen geen 7 x 17... (maakt AEZ ook niet) Ik weet niet of 8 x 17 gaat passen...  :(  

(stuks prijzen trouwens)

Damn dan wordt het voorlopig nog hard doorsparen frown.gif

Als 8 x 17 past met 205 past hij dan ook met 215?
(weet nie eens wat die 7 of 8 betekent :oops: )
sin
QUOTE (MR. HGT)
Als 8 x 17 past met 205 past hij dan ook met 215?
(weet nie eens wat die 7 of 8 betekent :oops: )

8 is de breedte van de velg in inches
215 de breedte van de band in mm

een 215 op een "8" staat niet zo mooi als een 205 omdat de band dan niet zo getrokken staat, maar eerder bol (zoals de meeste banden). "tuninggewijs" staat een getrokken band mooier
Grigio Madness
ik heb gister ook geinformeerd naar velgen van bsa extreme heeft veel weg van de stilo abarth velgen ik wil ze hebben in 17 inch.
Maar nou ben ik bang dat ze misschien te groot zullen lijken, wat vinden jullie?
Tartarus
QUOTE (bravo steel 16v)
ik heb gister ook geinformeerd naar velgen van bsa extreme heeft veel weg van de stilo abarth velgen ik wil ze hebben in 17 inch.
Maar nou ben ik bang dat ze misschien te groot zullen lijken, wat vinden jullie?

niets is mooier dan een heeeele grote velg dus te groot zal ze zeker niet tonen
maar dan moet je wel uw wagen verlagen om het echt perfect te maken
als je niet van plan bent om de wagen te verlagen dan zal 16 het mooiste tonen
The Master
17" en 3 cm verlagen vind ik zelf heel netjes staan. Niet extreem, normaal mee te rijden, en ziet er netjes uit...

Je hebt idd gelijk dat sommige velgen groter lijken dan andere... Maar ik vind: hoe groter, hoe beter smile.gif

(hebbie plaatje van die velgen???)
MR. HGT
QUOTE (The Master)
17" en 3 cm verlagen vind ik zelf heel netjes staan. Niet extreem, normaal mee te rijden, en ziet er netjes uit...

eej wat zeg je nou dan? 5 cm is toch ook niet extreem puh2.gif
The Master
T nadeel van 5 is dat je 'officieel' ook andere schokdempers moet enzo... 5 zitten tussen t mooie (3cm) en t extreme (8cm) in... biggrin.gif

Bij sommige mensen hebben met -5 een probleem als ze met 150 over een hobbel rijden.... lol.gif lol.gif
MR. HGT
OK, jij wint :wink:
Grigio Madness
fotootje komt nog ff uitvogele hoe dat moet!

ben nog niet zo'n ster met computers,vandaar
Slider
Hier :arrow: [FAQ] FAQ & Policy – Bravo Gallery
kun je lezen hoe je foto's moet plaatsen.
marcelv8
search..dus geen nieuwe topic... :wink:

HOE zit het nau met die aluminium velgen,
ben vanmiddag langs een aantal zaken geweest, en volgens de officiele
boeken kan er op een Brava GEEN 17" terwijl er hier toch een aantal zijn... Van de 16" was er maar 1 model die erop zou kunnen...maar 16 is toch 16 of ligt dat aan mij :?

wie-oh-wie weet raad... :oops: smile.gif
The Master
Ik kon er ook geen 17 onder doen volgens fiat.... Wedden van wel lol.gif

Maar, voor zover ik weet heeft de brava en de bravo een exact zelfde ophaning e.d. Dus dat moet gewoon gaan passen!
Monstra16v
bij cartrend kregen ze er bij mij zelfs 18 op maar dan wel met splinterdun bandjes
Brava GT
I'm not sure if I understand the thread 100% but I have 17" rims but I know 18" will fit atleast my Brava coool.gif
Slider
17 past zeker weten, rijd er al een aantal maanden mee. (zonder problemen) en de mijne is nog verlaagd ook. Maar 18 inch gaat wel moelijk worden hoor.
Tartarus
heb mijn 17 inch velgen nog onder m'n moeders wagen gezet en dat gaf geen probleem ( behalve dan een beetje schuren aan een plastiek spanbandje ) maar die is niet verlaagd
18 inch onder een bravo vraagt wel wat aanpassingen hoor heb nu met m'n 17 inch + 3.5 cm verlaging m'n achterwielkassen moeten laten uitslijpen ( dit kwam wel omdat ik toen muziek installatie had van +200 kg dus de wagen kwam vanachter nog een flink stuk lager )
als je 18 onder een bravo steekt die niet verlaagt is zal deze niet mooi tonen dus moet je hem verlagen en dan mag je uw wielkassen laten uitslijpen en uitrollen ( volgend jaar zal ik er meer over laten weten )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.