Help - Search - Members - Calendar
Full Version: remprobleem hoge snelheid
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
JuRR
Ik heb het volgende probleem met remmen met mijn Brava 1.4 uit '97.
Met remmen bij "lage" snelheid tot 60 km. geen probleem.
Bij remmen tussen 80 tot 100+ is het net alsof de voorkant uit elkaar valt.
Hard geluid en trillingen en weet niet precies confused.gif waar het vandaan komt (blokjes of schijven?).
tamael^
QUOTE (JuRR @ Nov 5 2006, 18:15) *
Ik heb het volgende probleem met remmen met mijn Bravo 1.4 uit '97.
Met remmen bij "lage" snelheid tot 60 km. geen probleem.
Bij remmen tussen 80 tot 100+ is het net alsof de voorkant uit elkaar valt.
Hard geluid en trillingen en weet niet precies confused.gif waar het vandaan komt (blokjes of schijven?).

Klinkt als een kromme schijf? ik dacht dat bij mijn 1400 nieuwe remschijven en voeringen geplaatst zijn. maar zeker weet ik het helaas niet.

Volgens mij kunnen de schijfen 1 of 2 maal afgedraaid worden maar moet er goed op de dikte gelet worden.

Als iemand andere ervaringen heeft hoor ik dat graag?

tamael
jwlos
waarschijnlijk ben je iemand die normaal egsproken ver van te voren alvast rustig remt.
ik doe dit ook geregeld ik heb toen hetzelfde probleem gehad als wat jij nu zegt vor me gevoel.

ik ben toen naar de garage gegan en die zijden dat ik te zeikering remde wat als gevolg heeft dat je de remschijven oppoetst en dan krijg je verglazing zoals ze dat noemen.

wat me toen verteld werd is dat je gewooneen paar keer op en rustig weggetje even keihard in de ankers moet gaan maar niet blokkeren

je schijven en lokken worden dan lekker warm en schoon.

ik doe dat tegenwoordig eens in de week of twee weken en het helpt echt

dus als je dit hetzelfde hebt dan is dit de oplossing

greets jwlos
Raptor
Geinig, JW en ikm hebben exact dezelfde tip gehad thumbsup.gif

Een poosje geleden alweer had ik wel dezelfde herrie en trilling uit het vooronder als JuRR omschrijft.
Mijn schijven waren 'am ende'. Als ik rustig remde ging het goed, bij hoge snelheden en meer power raakte de blokken de flens. Dus herrie, schokken trillen etx.

Ernstig genoeg waren ze bij de beurt nog geen maand ervoor ruimschoots dik genoeg bevonden.
Toch een keer terug naar en (andere) expert. Resultaat: "svp gauw vervangen, deze zijn helemaal op".
En idd, ik ben zelfs een stuk van de flens kwijtgeraakt. Finaal eraf geknald.

Als je wat leuks wilt kun je bijv. ook voor SPARCO schijven nemen. Heb ik ook. TOP!
JuRR
Denk dat het dus verstandig is om schijven en blokken te vervangen.
Is dat een ingewikkelde klus of is het verstandig om het te laten doen?
Raptor
Als je kan sleutelen en lezen, kun je de HowTo bak raadplegen. Staat een hele mooie!

Het kan echter heel verstandig zijn om dit te laten doen.
Heb ik ook laten doen. Gewoon, voor de zekerheid, garantie etc.
Als je het zelf verknalt zul je ook zelf voor ALLE gevolgen opdraaien.

Als je voor mooie race schijven gaat kun je kiezen voor SPARCO. Deze zijn per set ca € 129,- en dus vrijwel net zo duur als standaard schijven. Past er zo op/onder.
Zie mijn projektje: http://www.fiatbravoclub.nl/forum/index.php?showtopic=7639

Suc6! thumbsup.gif
Flymo
Vervangen die handel (schijven en blokken, altijd samen vervangen) het zijn de kosten niet.
Neem geen origineel Fiat, je betaald dan teveel en (naar mijn mening) en is van matige kwaliteit.
Ik heb bij mijn Bravo (1600 GT) de schijven vervangen door Brembo Max en blokken door Delphi en het is een super combinatie. (voor weinig geld) en heb de (eenvoudige) klus zelf gedaan. coool.gif
Begin NOOIT aan afdraaien van schijven, dat is vragen om ellende, tenzij je levensmoe bent, dan moet je dat vooral doen.
APK maat is overigens 10 mm, alhoewel daar nauwelijks naar gekeken wordt (het zal het APK-station een rotzorg hoe dik ze zijn) NOG een tip, ga NOOOOOIT naar een KwitFit voor een APK, die gaan van alles verzinnen om je op kosten te jagen. bonk.gif

QUOTE (Flymo @ Nov 7 2006, 10:36) *
Vervangen die handel (schijven en blokken, altijd samen vervangen) het zijn de kosten niet.
Neem geen origineel Fiat, je betaald dan teveel en (naar mijn mening) van matige/redelijke kwaliteit.
Ik heb bij mijn Bravo (1600 GT) de schijven vervangen door Brembo Max en blokken door Delphi en het is een super combinatie. (voor weinig geld) en heb de (eenvoudige) klus zelf gedaan. coool.gif
Begin NOOIT aan afdraaien van schijven, dat is vragen om ellende, tenzij je levensmoe bent, dan moet je dat vooral doen.
APK maat is overigens 10 mm, alhoewel daar nauwelijks naar gekeken wordt (het zal het APK-station een rotzorg hoe dik ze zijn) NOG een tip, ga NOOOOOIT naar een KwitFit voor een APK, die gaan van alles verzinnen om je op kosten te jagen. bonk.gif
tamael^
Afdraaien is goed als de schijf nog ruim op maat is maar om het remgemak te vergroten draaien ze dan de langs groefeen weg. gaat echt maar om een halve milimeter maar het comfort word er veel groter van.

wat apk betreft, de rem mag op de laatste korrel zitten. als die maar goed remt op de bank. vind het maar krom. maar dat zijn de regels

tamael

P.S. dit is gevaarlijk als de diameter niet goed gecontroleerd word.
Green Fantasy
laat je wiellagers maar is na kijken. weet het bijna zeker dat dat jou probleem zal zijn.
laat ze alle 4 controleren!!!!
Dahei
Ik heb exact hetzelfde. Mijn schijven en remmen voor zijn al vervangen. Het heeft echter niets geholpen. Ik kom erachter dat ik er ook last van heb als ik met de handrem rem bij hogere snelheden.
Heb jij er nog last van?
tamael^
QUOTE (Dahei @ May 3 2007, 21:59) *
Ik heb exact hetzelfde. Mijn schijven en remmen voor zijn al vervangen. Het heeft echter niets geholpen. Ik kom erachter dat ik er ook last van heb als ik met de handrem rem bij hogere snelheden.
Heb jij er nog last van?

Klinkt als een probleem in je achter remmen. die zijn iets minder recht toe recht aan als voor remmen.

stelmechanieken goed? die zijn namelijk gevoelig voor storingen.

tamael
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.