maxxen
Sep 25 2003, 17:04
ik vroeg me af hoe veel mensen er een HGT hebben hier op dit forum.greetz maxxen
LaTiNa
Sep 25 2003, 17:11
QUOTE (maxxen)
ik vroeg me af hoe veel mensen er een HGT hebben hier op dit forum.greetz maxxen
Ikke niet :cry:
Was er wel naar op zoek en eindigde met deze
Oxygen
Sep 25 2003, 18:01
Nope die van ons is een JTD 1.9 diesel
TheLizard
Sep 25 2003, 18:17
die van mij ook
Padlarf
Sep 25 2003, 19:04
1.6 16V, soz :?
The Master
Oct 5 2003, 23:23
nou, ikke wel
2.0 20V HGT 185 pk's... :twisted:
Rijdt lekker...
stifler_gt
Oct 6 2003, 06:20
2 dus. ik heb 1.8
Basjeturbo
Oct 8 2003, 22:39
Hier een HGT bezitter.
Tot opheden standaard op verlaging na. er zal een boel aan gewijzigd worden zoals uitlaat,powerfilter, motorkap, bumpers en velgen o.a. maar alles op zijn tijd. alle tunings tips zijn welkom. wellicht iemand met ervaring chip tuning bij de HGT.
Aantal PK`s moeten omhoog. afgelopen weekend in een Ferrari 355 gereden met 400 pk en dan is de standaard 155 pk bij de bravo effe net te weinig.
Pestventje
Oct 9 2003, 07:53
Aantal PK`s moeten omhoog. afgelopen weekend in een Ferrari 355 gereden met 400 pk en dan is de standaard 155 pk bij de bravo effe net te weinig.
Das ook geen goeie vergelijking vind ik... Ook al vind je die 155 pk te weinig, 400 zul je denk nooit in een Bravo terugvinden
TheLizard
Oct 9 2003, 11:32
één woord.....NOS!
The Master
Oct 10 2003, 00:37
QUOTE (Basjeturbo)
wellicht iemand met ervaring chip tuning bij de HGT.
IKKE
Van 147 --> 180 :twisted: (+inleg filter & k&n +5) = 185 in totaal... Volgens papieren :roll:
Maar, wil je veel PK's... --> GROOOOTE turbo!!! Als dat ergens op je bravo past (= weinig ruimte, ik weet t...) dan hebbie echt veel PK's!!! Kostprijs, nou, denk wel dat je dan (incl intercooler, montage, BOV, en nog meer shit) zeker wel een €10.000 - €15.000 kwijt ben...
Maar, turbo's zijn t goedkoopst per PK winst...
LaTiNo
Oct 10 2003, 07:00
Leuk zo'n 200+ pk maar dan moet je ook nog:
- je remmen aanpassen
- misschien wel je versnellingsbak omdat ie al die nm's niet aankan
Wat ook een optie is als je iets meer te besteden hebt dan alleen voor een chip (die max 10 pk levert ) maar niet genoeg voor een turbo:
Colombo & Bariani sportnokkenassen met aangepaste chip:
http://www.squadra-tuning.com/nokkenassen-index.htm
voor grafiekjes:
http://www.squadra-tuning.com/CB_20_16v_150pk.htm
Leverancier:
http://www.colombo-bariani.com/listino.html
Kost zo'n 1100 euro incl. montage maar dan heb je echt 15-20pk erbij i.t.t. tot als die goedkope chipsets en powerboxen die veel beloven maar nooit leveren.
JA, ik heb ook een HGT (147pk) uit 1997; ziet er leuk uit en klinkt te gek; zeker met de Remus 2X90mm ronde einddemper. De prestaties zijn aardig (krijg je als vrienden in een Alfa 156 GTA rijden)
Alles goed met de Fiat totdat dat de motor het bij 106.000 km voor gezien hield; krukaslagers versleten, krukas naar de knoppen en nog wat dingen.

Terwijl ik toch echt een originele NL auto heb die bij een Alfa dealer stond met maar 66.000km op de teller. Al het onderhoud was en is gedaan. Eerst is een drijfstanglager kapot gegaan waardoor slijpsel in de motor terecht is gekomen en dat heeft zijn werk verder wel gedaan...
Nieuwe (tweedehands) motor met 10.000km erin laten zetten. Kostte maar 5200 euro :cry: ... Maar hij doet het weer als nieuw met weer dat mooie geluid en een zo goed als nieuwe motor! Voordeel is wel dat de distributieketting ook weer vervangen is (natuurlijk gelijk een nieuwe in laten zetten) dus daar voorlopig geen zorgen over...
Maar ja, met al die kosten is de lol er wel wat vanaf dus als je nog iemand weet; hij is nu weer in nieuwstaat dus...
Mail maar op mvbr@wanadoo.nl
Padlarf
Nov 20 2003, 14:27
QUOTE (LaTiNo)
Leuk zo'n 200+ pk maar dan moet je ook nog:
- je remmen aanpassen
- misschien wel je versnellingsbak omdat ie al die nm's niet aankan
.
Plus dat je je hele uitlaat systeem kan vervangen. Wanneer de turbodruk te hoog is en hij ze lucht nie kwijt kan nokt ie ermee. Heb je nix aan je Turbo (of iig weinig) :?
En een turbo wordt pas leuk met een flinke Intercooler en daar heb je gewoon geen ruimte voor in een Bravo.
Triple B
Nov 20 2003, 17:09
waar om reageren er een paar met een hgt die zich nog niet hebben aan gemeld?
ik heb zelf een 1.6 16v GT
mzzl peer
MR. HGT
Nov 20 2003, 18:39
heej deze had ik nog niet gelezen.
Maar ik heb dus ook een HGT, uit '99
MR HGt..
Wilt u zo vriendelijk zijn om uw foto in uw profiel te verkleinen, hij is namelijk nogal groot :shock:
alvast bedankt
MR. HGT
Nov 20 2003, 20:34
Heb nu al twee keer gerisezed maar wordt in beeld niet kleiner :?
QUOTE (MR. HGT)
Heb nu al twee keer gerisezed maar wordt in beeld niet kleiner :?
bij mij en andere forumgebruikers wel nu
TOPPIE
The Master
Nov 20 2003, 22:17
Druk dan op Ctrl + F5, dan vraagt hij de complete pagina weer op van de server..
Anders gaat die die plaatjes vanaf je HD laden..
Maar, dat waren de HGT's tot nu toe wel weer.. :twisted:
Wreed geluid is t he :twisted: :twisted: :wink:
Hebben jullie eigenlijk een id waar bij jullie de toerenbegrenzer zit???
Ja, bij welk toerental bedoel ik dan
maxxen
Nov 27 2003, 18:11
nee die begrenzer weet ik niet,daar kom ik nooit,is nergens voor nodig.dan gaat hij alleen maar benzine VERBRUIKEN en niet gebruiken.daar heb je geen pks en geen koppel meer,maar wel slijtage aan de motor.greetz m@xxen
Tartarus
Nov 27 2003, 20:11
QUOTE (The Master)
Hebben jullie eigenlijk een id waar bij jullie de toerenbegrenzer zit???
Ja, bij welk toerental bedoel ik dan

bij 7250 t/min. maar dat klinkt nie zo gezondt
The Master
Nov 27 2003, 20:15
Ik vroeg t me gewoon af...
Nog nooit boven de 6500 gezeten, en dat wil ik denk ik wel zo houden...
Ja ik heb er ook een. Helemaal origineel (op de in-en uitlaat na) (het oor wil ook wat)

. Van binnen met leer bekleed. Ik was niet echt van plan om hem te gaan tunen ofzo, hij is al mooi genoeg.
Hier nog een HGT rijder......was vorig jaar op zoek naar een nieuwe auto, kwam per toeval terecht bij een show van de Fiat-dealer...en daar stond Ãe te glimmen: Bravo HGT, december 1996, dokerblauw, 60.000 op de teller. Erin gereden....en ik was verkocht!!!
Op dit moment is alles nog origineel....mijn plan is om de aankomende weken wat sier-accesoires erop aan te brengen.
Sander.
The Master
Dec 5 2003, 23:24
Welkom, ik zou zeggen kom de 14e naar Mc Meerkerk... Komen zat kicke bravo's te staan
ottoken
Dec 27 2003, 12:52
Heb ook een hgt uit '96
momenteel juist een andere uitlaat gestoken
inox eindemper van ragazzon.
Greetz,
ottoken
www.italiancardrivers.be
Triple B
Dec 27 2003, 13:37
QUOTE (ottoken)
Heb ook een hgt uit '96
momenteel juist een andere uitlaat gestoken
inox eindemper van ragazzon.
Greetz,
ottoken
www.italiancardrivers.be
hier zijn de foto's van ottoken
mzzl peer
MR. HGT
Dec 27 2003, 14:52
Is dit een HGT??
kan het mis hebben maar --knipperlicht--
BravoHGT20v
Dec 27 2003, 16:43
Heb ook een Bravo HGT uit 1999. Ben na al de reacties wel een beetje de kluts kwijt. Heb geen idee meer hoeveel mensen met een HGT er nu hebben gereageerd.
Groeten,
Mark
Dutch Dimension
Dec 27 2003, 17:06
QUOTE (BravoHGT20v)
Heb ook een Bravo HGT uit 1999. Ben na al de reacties wel een beetje de kluts kwijt. Heb geen idee meer hoeveel mensen met een HGT er nu hebben gereageerd.
Groeten,
Mark
Als je een paar dagen of zou wacht en dan in de poll over de motoren kijkt kun je ongeveer zien hoeveel HGT leden er zijn :wink:
ottoken
Dec 27 2003, 17:36
@mr hgt,
neen dat is geen hgt.
dat was mijn 2de bravo een 1.6-16v
Greetz,
ottoken
www.italiancardrivers.be
Dutch Dimension
Dec 29 2003, 22:44
QUOTE (ottoken)
@mr hgt,
neen dat is geen hgt.
dat was mijn 2de bravo een 1.6-16v
Greetz,
ottoken
www.italiancardrivers.be
hier is zij HGT zoals hij mij vroeg.
Triple B
Dec 30 2003, 23:19
dit is de 2de x dat ik deze foto's op het forum zie
het is een mooie HGT maar na 1x heb ik hem wel gezien (zelfde foto's)
en dat is niet nodig hoor
mzzl peer
Dutch Dimension
Dec 31 2003, 19:21
QUOTE (BRaVo GT)
dit is de 2de x dat ik deze foto's op het forum zie
het is een mooie HGT maar na 1x heb ik hem wel gezien (zelfde foto's)
en dat is niet nodig hoor
mzzl peer
Hij heeft me zelf gevraagd of ik die fotos twee keer wilde plaatsen , dus dan doe ik dat gewoon
Triple B
Jan 8 2004, 13:24
plaats dat bovenste fototje van die drie dan even op het ledenoverzicht als je wil
mzzl peer
En ik heb ook een HGT uit 1998 staat nu op 53000km, 16'' OZ racing F1 velgen met Toyo proxis T-1. En heb tot nu toe 178pk top van 237km/h.
Zet binnenkort een paar fot's erbij
grtz chris
maxxen
Jan 21 2004, 22:36
hoe kom je aan 178 pk?en ik wacht op de fotos

greetz m@xxen
Dutch Dimension
Jan 21 2004, 22:42
Was die wagen niet gechipt???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.