Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ventilatie Bravo
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
mrholland
Hallo Allemaal

Ik heb sinds een maandje geen blower meer in mijn auto confused.gif (bravo 1995 1.4). Daarvoor was hij al een keer uitgevallen maar een weekje later deed hij het weer. Nu wil hij echter niet meer aan gaan en dat is toch wel lastig in de winter frown.gif . Vandaag heb ik een deel van mijn dashboard uit elkaar gehaald om mijn blower er uit te halen. Uiteindelijk nergens voor nodig. De blower kan je met 1 schroefje er langs onder makkelijk uit halen. Deze zat vol met bladeren en de rotor en de koolborsteltjes waren behoorlijk smerig. Nadat ik deze grondig schoon had gemaakt nog steeds geen resultaat. De motor van de blower doet het wel als ik hem rechtstreeks op de accu aansluit.
Weet iemand of hier ergens nog een relais voor zit. Ik denk namelijk dat het daar aan ligt. Of ligt het misschien aan de knop waarmee ik hem sneller of langzamer kan laten draaien. Er staat namelijk wel een klein stroompje op de connector die je aansluit op de blower. Ik snap er niets meer van. Wie kan mij helpen?

alvas bedankt voor jullie hulp..... thumbsup.gif

groetjes, Bas Remijn
meew
zekering al gecheckt??? ik heb het ook wel eens gehad en mn sigaretten aansteker deed het toen ook niet meer. en bij jou??

groeten
mrholland
QUOTE (meew @ Oct 18 2006, 17:59) *
zekering al gecheckt??? ik heb het ook wel eens gehad en mn sigaretten aansteker deed het toen ook niet meer. en bij jou??

groeten

hey Meew

een zekering checken is toch wel het eerste wat je moet doen hé. Bedankt voor de tip.

weet iemand waar de relais zit van de blower?
mrholland
thumbsup.gif hij doet het weer

toch nog even melden dat mijn "aanjager" zoals dat oficieel heet, het weerdoet. Na een hoop gepruts ben ik naar de oficiele fiat dealer geweest.
het blijkt dat de weerstandengroep het niet meer deden. 70 euro incl, en hij doet het weer. Heerlijk!!!
never done
jesus die weerstad heb ik zelf vangen. nieuw kost die 35 euro bij de dealer.
en je bent er met 5 minuten klaar mee zit namelijk achter de ventielaoormotor zelf. (dat groene kepje met 2 schoefen dat is hem)
mrholland
tja ik weet het.

ik had dat namelijk al gedaan en doen deed ie het nog niet. ik weet dus niet wat er verder aan de hand was. Ik had een weerstand bij de sloop gehaald, die was dus waarschijnlijk ook defect. gewoon pech gehad....

ben al lang blij dat ie het weer doet....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.