Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Alfa Romeo 147
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Ries
Hallo, ik heb een vraag!

Ik had tot voor kort een Bravo, maar ik ben inmiddels op zoek naar een nieuwe auto en ben tijdens die zoektocht op een Alfa Romeo 147 gestuit.

In mijn geheugen staat Alfa Romeo bekend als een sportief merk, inclusief de nodige luxe.
Daarbij kan ik mij óók nog herinneren dat Alfa Romeo motorisch niet perfect is en dat dat de nodige problemen met zich meebrengt.

Kloppen deze ideeen of is het inmiddels allemaal achterhaald?

Bij voorbaat dank!
Ferry
alfa's hebben inderdaar best wel wat kwaaltjes , het werd mij ook sterk afgeraden een alfa te kopen door een vriend van mij destijds, die monteur is. Die reed zelf alfa, en had ook om de haverklap gedoe met dat ding ...
Maritaly
Tja .. das een lastige vraag.
Ik was voor mijn fiats een ras alfist ...

Machtige wagens met veel "gevoel"!
Ik heb er met geen één bovenmatige problemen gekend, maar die van mij waren nieuw en na drie jaar gingen ze er uit.

Tegenwoordig zijn ze wel wat beter .. zeker de diesels.
Maar het blijft zo dat er slechte tussen zitten

Als ik de kosten ga bekijken is de huidige Marea met stip de duurste qua onderhout geweest.
Koody
Ik heb 10 jaar lang Alfa gereden voor ik mijn marea weekend 20v kocht. Tussen deze alfa's zat er maar 1 tussen die meer onderhoud en reparaties had dan de rest, een 145 1.7 16v uit 1996. Jammer genoeg was de vorige eigenaar van deze probleem-alfa geen "echte" Alfist en totaal geen kennis bezat hoe je met een boxerblok moet omgaan. Dat heb ik dus geweten jammer genoeg. frown.gif

De alfa's van tegenwoordig zijn stukken beter dan vroeger, zeg voor 1995 (correct me if i'm wrong) en ze roesten ook een stuk minder. Maar zoals je met ieder merk hebt, is dat er altijd wel een probleem geval tussen zit. En jammer genoeg blijft alfa romeo nog steeds last hebben van zijn vroegere negatieve imago.

Zelf vindt ik dat de 147 een pracht model is en die paar keer dat ik erin gereden heb had ik het echt naar mijn zin. Felle motor, lekker geluid, goed bochtenwerk, mooi interieur etc.

Succes met de beslissing

groeten

Koody
mooikarretje
gewoon weer een bravo kopen dan weet je waar je aan toe bent thumbsup.gif toch ?
bravogirl
Ik heb zopas mijn bravo ingeruild voor een Alfa GT, maar nog geen seconde spijt van gehad. Hij rijdt perfect.
Royal
QUOTE (bravogirl @ Oct 12 2006, 10:16) *
Ik heb zopas mijn bravo ingeruild voor een Alfa GT, maar nog geen seconde spijt van gehad. Hij rijdt perfect.

Heb je zo'n GT gekocht dan?

bravogirl
Yep, alleen de kleur is metallic zwart.
Dit rood wordt geloof ik niet meer gemaakt, maar is wel mooi.
Bobi
Tja als je vind of denkt dat Alfa's "probleemauto's" zijn dan geld dat ook voor Fiats want het komt allemaal uit dezelfde fabriek wink.gif

Ik heb zelf een Stilo JTD en deze deelt ook een hele hoop techniek met de 147. Tot nu toe heb ik er nog geen noemenswaardige problemen mee gehad
Ries
QUOTE (Bobi @ Oct 12 2006, 18:45) *
Tja als je vind of denkt dat Alfa's "probleemauto's" zijn dan geld dat ook voor Fiats want het komt allemaal uit dezelfde fabriek wink.gif

Ik heb zelf een Stilo JTD en deze deelt ook een hele hoop techniek met de 147. Tot nu toe heb ik er nog geen noemenswaardige problemen mee gehad

Kijk, daarmee sla jij de spijker op z´n kop!
Royal
QUOTE (bravogirl @ Oct 12 2006, 11:34) *
Yep, alleen de kleur is metallic zwart.
Dit rood wordt geloof ik niet meer gemaakt, maar is wel mooi.

Mooie bak hoor thumbsup.gif
LaTiNo
De 147 is een prachtauto! Ziet er super uit, rijd fantastisch en je zit erin als een vorst! Problemen komen iets meer dan gemiddeld voor, maar kijk bepaalde tevredenheidtests na (autoweek) en je bent blijer in een Alfa dan in een Opel of VW (of zelfs een Fiat wink.gif).

En roesten.....dat doen ze allang niet meer! De laatste auto's die roestten waren Opels!

Mijn ex-buurman heeft zijn Corsa ingeruild op een 147 en hij is er nog elke dag dolblij mee. Helaas heeft hij nog wel steeds last van die voetballend tyfuskinderen voor de deur waar ik dus last van had wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.