Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Help hij valt uit :(
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
koenb
Hallo allemaal,
ik ben Koen en ik heb een probleempje met m'n moeders auto en ik hoop dat jullie mij ermee kunnen helpen!!!

Het gaat om een bravo 1.2 16v uit '99
af en toe slaat hij zomaar af als je stopt of terugschakeld (wanneer het toerental laag komt)
hij doet dit niet alleen met een koude motor maar ook met een warme.
als je gewoon rijdt is er niets aan de hand maar het gaat echt om de lage toeren momenten.
hij doet het niet structureel want ik ben bijvoorbeeld vandaag met deze auto naar arnhem gegaan vanuit deventer en de heenweg was er niets aan de hand.
de terugweg is hij me constant afgeslagen (maar 3x niet confused.gif ) bij stoplichten en bochten. Omdat je in de bochten wel vaart kan houden slaat hij daarna wel weer aan als ik het koppelpedaal weer op laat komen (het aandruk effect).

weten jullie wat dit kan zijn en hoe dit verholpen kan worden????
bij voorbaad dank!!
Koen
Bravolitie
Rijd de auto toevallig op gas?
Braveheart
Misschien staat je stationair gewoon te laag afgesteld. Ik heb zelf een paar keer gehad dat ie uitviel tijdens het filerijden. (ik rijd overigens ook een Bravo uit '99)
Ik heb nu een goedje door m'n benzine gegooid om m'n injectiesysteem te reinigen. Nu loopt ie al wat beter en regematiger stationair.
Misschien heeft dit er bij jouw ook mee te maken... nosmile.gif

Succes
koenb
bedank voor de snelle reacties!!

nee het is gewoon een benzine motor!

ik zal deze week eens op zoek gaan bij de plaatselijke autoshop naar zo'n goedje, wieweet helpt het!!
maar dat van dat te lage toerental vind ik raar, want als de auto geen fratsen uithaald dan loopt ie als een zonnetje zonder problemen....
BravoHGT20v
Ik denk niet dat je stationair toerental te laag staat. Ik zou het probleem eerder zoeken in je stappenmotor en de garage hier naar laten kijken.

Je kunt hem volgens mijn zelf reinigen, maar durf het niet zeker te zeggen.

Mark
tamael^
Begin er niet aan, zohn ding is slecht schoon te maken en erg breekbaar. beter zelf een van de sloop halen. maar lijkt mij ook geen stappenmotor want dan zou die onregelmatig stationair moeten lopen (niet zo nu en dan maar bij langere tijd stationair ook.

stomme vraag wieweet maar heeft een 16 v van fiat een lucht massa meter zoals opel? weet namelijk dat die van de opel klote dingen zijn

tamael
martin117
Luchtmassameter zit alleen in turbomotoren, zowel benzine als diesel, dus zolang deze bravo geen HGT is, zal hij ook geen last van de lmm hebben.

Succes verder met je probleem oplossen, helaas voor jouw heb ik van benzine motoren geen kaas gegeten, ben zelf en echte diesel freak cheer.gif
GeMiNi
QUOTE (BravoHGT20v @ Oct 10 2006, 22:38) *
Ik denk niet dat je stationair toerental te laag staat. Ik zou het probleem eerder zoeken in je stappenmotor en de garage hier naar laten kijken.

Je kunt hem volgens mijn zelf reinigen, maar durf het niet zeker te zeggen.

Mark

Het reinigigen is piece of cake, vergeet ook niet de ruimte waar de stappenmotor in valt te reinigen met remreiniger en wattenstaafjes.heb wel een foto voor je hoe je het het beste schoonmaakt.ik heb zelf een 1.6 16v.weet nie of dat veel uitmaakt.klein schroevedraaiertje remreiniger of alcohol en wattenstaafjes.

Mijn tip bij deze klacht.kijk naar diverse kabels of de isolatie er nog omzit en niet per ongeluk sluiting kan maken in een bocht of tijdens het rijden.
Gr William
Ruudje
Fabriek af zijn de bougie's en bougiekabels erg slecht nadat ik deze allemaal heb laten vervangen was het probleem weg (1.2 16V 2000).
koenb
complimenten voor het aantal reacties.. kom je helaas niet overal tegen

ik heb vanavond de bougies vervangen (dat kon ik zelf nog wel wink.gif ) en ik ga nu gewoon ff afwachten of ie weer problemen geeft...

nogmaals dank voor de reacties!
tamael^
Kijk das een goede foto. en heb ik meteen weer wat geleerd over de benzine motoren van fiat. ik zat zelf in het hooft met een bosch stappenmotor. die zijn niet schoon te maken.

tamael

P.S. zoms is iets anders dan je verwacht en zo dus nu ook de stappenmotor.
melee
QUOTE (martin117 @ Oct 10 2006, 23:06) *
Luchtmassameter zit alleen in turbomotoren, zowel benzine als diesel, dus zolang deze bravo geen HGT is, zal hij ook geen last van de lmm hebben.

Succes verder met je probleem oplossen, helaas voor jouw heb ik van benzine motoren geen kaas gegeten, ben zelf en echte diesel freak cheer.gif

Luchtmassameter zit toch niet alleen in turbomotoren?
Mijn vorige aut, hyundai excel 1,5 had er ook 1...... of had deze een turbomotor?

Ach wat doet het ertoe, rij nu bavo cheer.gif
tamael^
Hij doelde op fiat. die zijn slim en houden die elende dingen uit de auto.

tamael
melee
QUOTE (tamael^ @ Oct 12 2006, 22:14) *
Hij doelde op fiat. die zijn slim en houden die elende dingen uit de auto.

tamael

Ben ook blij dat dat oude ding opgerot is, gezien die luchtmassameters vrij duur zijn;)

shadey.gif
tamael^
QUOTE (melee @ Oct 14 2006, 13:22) *
Ben ook blij dat dat oude ding opgerot is, gezien die luchtmassameters vrij duur zijn;)

shadey.gif

Als er een losse unit te koop is ben je met 100 klaar maar heb met opels rekeningen van 500 gezien voor zohn kloten ding.

tamael.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.