Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Auto stottert
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MainMan
Hello,

Een vriend van mij heeft een Fiat Bravo met benzine motor gekocht,
en deze stottert.
Nu zal ik van jullie willen weten wat het kan zijn?

MainMan
Rugnummer10
Mijne stottert ook.. Weet niet wat het is, maar hij stottert voornamelijk heel erg veel in zen 1e en 2e versnelling (als ik het gaspendaal los laat en weer terug in druk).

In de 3e versnelling komt het ook wel eens voor, maar dit is maar heel zelden. confused.gif

Ben zeer benieuwd of er wat te melden is hier op het forum, wil ook wel eens weten waar het aan ligt! smile.gif
La Chupacabra
wat er mis kan zijn is DE BOUGIES als daar vuil tussen zit gaat hij ook stotteren die zou ik er erst uithallen om te kijken of dat nog schoon is

ten tweede het kan ook een kapotte injector zijn als je bijv een 1.6 16v hebt

controleer ook of alle bougie kabels goed zitten

en het kan altijd ook nog n andere kabel zijn dus controleer alle kabels om de moter heen

rij er niet te lang mee door wandt dat is niet goed voorje kathalysator

greets Blackitalian (mike) wink.gif

ik weet dit omdat het bij mij ook was en bij mij was het een injector kapot maar dat komt niet vaak voor zij de fiat
tamael^
eens zien, monopoints ken ik dus, als het de 1.4 12v is kan ik misschien helpen.

de 1.4 heeft 1 injector in het gasklephuis en een stappenmotor voor stationair. wat ik bij dat type gasklephuis heb gemerkt is dat ze vuil raar gaan doen en dat de stappenmotor dan verkeerd reageerd (die controleerd ook of jij het gas los hebt zodat hij terug kan werken naar stationair) kan zijn dat de stappenschakeraar te laat ziet dat je gas geeft. dit merk je vooral in de 1 en 2. maar is dacht ik meer iets voor renaultjes (onhandig gemonteerde gaskabel) maar controleer dat eens en verder of de stekker van je stappenmotor schoon is.

tjah, verder is het zoeken. want dan is het vaak electrisch.

tamael
Red Turtle
kijk die jonge komt met bruikbare infomatie ......dat ga ik is ff uitzoeken smile.gif zit er namelijk ook mee
tamael^
QUOTE (Blue Turtle @ Oct 4 2006, 21:27) *
kijk die jonge komt met bruikbare infomatie ......dat ga ik is ff uitzoeken smile.gif zit er namelijk ook mee

Tjah, ik denk ook maar hardop. idea.gif helpt echt als je een boel ideetjes in de groep gooit omdat meer met de zelfde problemen zitten.

ow voor mensen die benzine druk moeten meten er is een simpele oplossing daarvoor. analoog klokje tussen de brandstof slang (aanvoer want anders meet je zo weinig en nee nog geen ervaring mee) monopoints +-1 bar multi points +- 3 bar maar mag niet te veel schommelen anders rode lampjes en stotteren. (opel kwaal maarja je weet maar nooit)

en zie daar komt alweer meer.

tamael
Rugnummer10
Heb indd de 1.4 12v. Moet toevallig van de week of komende week toch nog ff langs de garage omdat mn radio eruit gehaald moet worden (geen zin in schade bij mn dashboard, dus gaak maar ff laten doen idea.gif ) en dan gelijk maar eens ff vragen waar dat ergens zit, zodat ik er eens naar kan kijken. Ben opt gebied van autos echt een leek, maar alsk eenmaal iets gezien heb enzo, meot dat wel kunnen.

In ieder geval bedankt!
FMJTD
QUOTE (Rugnummer10 @ Oct 4 2006, 20:52) *
Heb indd de 1.4 12v. Moet toevallig van de week of komende week toch nog ff langs de garage omdat mn radio eruit gehaald moet worden (geen zin in schade bij mn dashboard, dus gaak maar ff laten doen idea.gif ) en dan gelijk maar eens ff vragen waar dat ergens zit, zodat ik er eens naar kan kijken. Ben opt gebied van autos echt een leek, maar alsk eenmaal iets gezien heb enzo, meot dat wel kunnen.

In ieder geval bedankt!

Ik kom dit probleem tegen met mijn 1.9 JTD...
Ideeen?
tamael^
QUOTE (FMJTD @ Jan 7 2011, 13:54) *
Ik kom dit probleem tegen met mijn 1.9 JTD...
Ideeen?

JTD met de hik. wat is er al aan vervangen en gecontroleerd? is die al uitgelezen? is er toen het begon iets mee gebeurt? heeft die andere klachten of vage dingen?

JTD en 1.4 zijn appels en peren. valt niet te vergelijken. beter had je een eigen topic kunnen maken.

maarjah, Luchtmassameter kan het veroorzaken, rail druk voeler/regelaar soms. map sensor. wie weet een slechte injector of de hele motor is stuk. dus echt meer info nodig dan de vermelding me auto schokt of stottert. (klinkt iig alsof die niet op alle 4 loopt op die momenten.

owjah, kan ook nog een probleem met je egr zijn.

Tamael

Trouwens, Je reageert op een bijna 4,5 jaar oud topic. niet echt een ding wat als prettig word ervaren.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.