Help - Search - Members - Calendar
Full Version: hoeveel marea's telt dit forum?
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Triple B
hoeveel marea's telt dit forum?
Hammer
Ik heb een Marea Weekend 1.6 16V SX.
Helemaal standaard.
dus 1 in ieder geval.

Hammer
Monstra16v
wilmor is 2
karim
en ik heb ook een marea sedan
svenio_g
ben ook in het bezit van een marea 1.6 16v weekend van 97. enkel bbs velgen erop gezet. en de auto heeft n bruine kleur, weet iemand of die standaard was in '97, en hoe die dan wel mag noemen? want ik heb nog nergens info gevonden over da bruin van mn auto. foto nemen is moeilijk, want dan lijkt ie zwart, of de reflectie van de omgeving is te fel (of ge ziet t vuil der teveel op assie ni gewassen is)
greetz
Slider
Aan de binnenkant van de achterklep hoort een sticker te zitten met daarop de naam en de code van de kleur.
svenio_g
heb es goe gezocht, ma kvindem ni. kweet da ze hem hebben opgeschreven in t boekie, en daar staat "verdi scuro" "vr hs 336a" van de fabrikant "lacrit deltron reflex".
so it might be da ik een speciale lak heb op den auto? biggrin.gif
maar wrom...?

greetz
Triple B
foto
svenio_g
opmn websitie, www.essegee.tk, doorklikken naar "my cars"
en t is moeilijk op de foto's te zien, dermee da k ze der ni echt specifiek heb opgezet.
greetz
venz
Ik heb een Marea Weekend 1.6 16V ELX uit 12/'96.

Gekocht: 4-2-2004
KMs: 99500km
Kleur: Donker Groen Metallic
Opties: Geen? Volgens mij is hij helemaal standaard.
Radio: Originele laten vervangen door Medion MP3 CD Speler.
Staat: Best wel goed....

Nog iets? Niet dat ik kan bedenken...

Hoeveel Marea's zijn dit nou????
marea weekend 20v
Nou ik ben Luitzen Feenstra uit Franeker (friesland) en heb en marea weekend 2.0 20v gekocht.

Ik haal em over 2 weken op en dan ben ik dus de eigenaar deze fijne stationwagon.

Mijn laatste 3 auto waren allemaal opels, een kadet, een astra en nu nog een vectra, allen stations.

Maar ik was nu helemaal uit gekeken op opel, diverse vreemde dingen meegemaakt dus het was genoeg geweest!!

Deze marea rijdt trouwens een heeeeeeeeeeel stuk lekkerder dan de vectra maar ja, dat was ook een 1.6 16v!!

Zo gauw ik foto´s heb stuur ik ze naar dit forum.

Het is, voor de volledigheid een marea hlx van 2000.

Tot horens.

Luitzen
The Master
Een mede 2.0 20v rijder... Ja, een 1.6 16v klikt niet zo lekker als een 5cil he.. :wink: Rijd maar eens 80 in 5, en dan gas vol intrappen... Dat geluid is ZOOOOOOOO lekker :twisted:

Maar iig, WELKOM!

Zou zeggen, lees t topic PROBLEMEN eens door, en kijk wat jou kan staan te w88... lol.gif
marea weekend 20v
wohhhh wat betekend dat??????

Maar gelukkig heb ik 2 jaar garantie, maar ik zal snel ff kijken
marea weekend 20v
Nou en hier alweer een vraagje:

Ik hoe verre zit een dealer (garage) vast aan het lijstje met extra´s die op een auto zitten, hiermee bedoel ik het lijstje wat in de auto hangt als je em koopt.

Ik heb dus de marea gekocht en gevraagd bij het testrijden of er ook cd in de auto zit, de radio deed het namelijk niet. De verkoper antwoordde mij dat dat niet het geval is. Daarop zei ik, dan moet mijn pioneer ff omgebouwd worden maar ik vond het wel jammer, dat er geen cdspeler in zat want nu kan ik dus de bediening op het stuur niet gebruiken!

Wat schetst mijn verbazing, op de advertentie op internet staat dat er wel cd in zit en op het kaartje, waar o.a. de verkoop prijs op staat, daar staat wisselaar!!!!!

Ik geinformeerd maar helaas het zit er niet in.
Nu ben ik van mening dat ik die er wel bij hoor te hebben!!!!

Heeft iemand hier ervaring mee??

Alvast bedankt!!
The Master
Ja, jij moet dit product zeker erbij geleverd krijgen! Een onderdeel van mijn studie is ook het vak 'recht'

Wat moet jij hebben:
- Het bewijs dat het daadwerkelijk erbij stond (snel die advertentie uitprinten)
- Bewijzen dat die auto die daar op de afbeelding staat dezelfde is als degene die jij gekocht heb (check t kenteken)
- Beetje lef. Je zal er moeite voor moeten gaan doen om je gelijk te krijgen...

(de verkoper kan zich beroepen op het feit, dat hij heeft gezegd dat er geen cd-speler in zit. Maar, jij houd vol dat het op internet stond en je hebt bewijs...
(dat zegt niet alles, als er b.v. staat een Marea voor €20,-- dan 'weet' je dat dat niet klopt... Maar als je boven de 7500 voor die auto hebt betaald, kan je gewoon verwachten dat er zoiets bij zit..))

Kijk alvast op internet op www.staiksterk.nl
Daar vind je o.a. dit: http://www.staiksterk.nl/advies/?id=c504|2|17#case52

De procedure die je o.a. kan gaan volgen;
Schrijf een brief aan de verkoper (t bedrijf waar hij werkt).

In een goede brief staat het volgende:  

een beschrijving van de klacht  
de oplossing die u wilt  
de termijn waarbinnen u:  
- een reactie verwacht  
- een oplossing verwacht

Reageren ze daar niet op, dan een aangetekende brief. Mochten er dan nog problemen zijn, dan word het de rechtbank (klink eng! maar stelt nix voor. Jij staat in je recht, wat je hebt een gedeelte van je product niet geleverd, wat wel is aangeboden. Dus de tegenparty zal de kosten van jou moeten vergoeden, en dat weet die garage heel goed...)
Na de brief hoor ik wel hoe t afloopt...

(lees echt ff die internet pagina door, daar leer je heel veel van!)
marea weekend 20v
He bedankt voor de zeer snelle informatie!!

Ik baal hier echt van!!!

Mijn ouders rijden al meer als toen jaar fiat, ook bij deze garage, en er is in al die jaren nog gebeurt waarom ik moest twijfelen aan deze garage!!!!!!

Ik zou em iedereen aanraden maar dit vind ik toch zo iets raars.

Ik hoop dat de verkoper, die mij de marea verkocht heeft er maandag wel weer is, hij was ziek want ik heb nog een appeltje met em te schillen!!

(de lol van een nieuwe auto is er wel snel af)

Nog 1 vraag: Hoe is de kwaliteit van de installatie van fiat??

Luitzen
The Master
Snel, ja ach... Ben vaker om rare tijden online puh2.gif

Balen: ja kan ik me voorstellen, maar hou 1 ding voor ogen. Jij hebt gelijk, en jij krijgt wat er op die advertentie staat...

Over maandag: Ga NIET vechten, bedreigen e.d.... (ik weet niet wat voor type je bent puh2.gif :wink: ) zeg gewoon van:

Ik heb deze marea gekocht, (laat advertentie zien MET RADIO + CD WISSELAAR!!!) en zeg van: ik eis dat dit product nageleverd word. Want mijn recht is om het product dat hier (wijzend op advertentie) afgebeeld staat, te krijgen. Dus ook de CD wisselaar.

Zegt verkoper van: Maar ik heb gezegd dat het er niet inzit.
Kan jij zeggen: of; ik heb dat verkeerd begrepen (dat kan hij nooit bewijzen puh2.gif ) of ik ging volledig af op de advertentie op internet (omdat de radio het niet deed...). Dus ik wil die wisselaar.

Hij gaat zeggen van: helaas meneer, gekocht is gekocht... Dan het LAATSTE wat je moet doen is weglopen. Vraag om zijn baas, ga t verhaal weer af. Doet hij er nix aan, vraag om zijn baas. Als de hoogste baas er niet is, stel de belangrijkste dan verantwoordelijk voor het probleem, zeg dat HIJ het fout heeft gedaan (hij is verantwoordelijk). En als de 'hoogste' baas er nix aan doet, zeg dat jij een rechtelijke procedure gaat aanpassen en dat hij (de baas) de eerste brief binnen enkele dagen kan verwachten.

(blijf altijd netjes en beleefd... schelden e.d. heeft geen zin, wijs hun op hun fout, en laat ze het oplossen... (je kan heel gemeen gaan doen trouwens, door ook te gaan eisen dat dit jou tijd kost, en je schade-vergoeding wil... Maar doe dit pas veel later!!!)

Kwaliteit van fiat installatie:
CD wisselaar werkt gewoon goed naar mijn mening...

(let wel op; staat er op de advertentie CD-wisselaar aanwezig of iets dergelijk, of hij is geschikt om een CD-wisselaar op aan te sluiten (zit er vaak niet in) Da's t enige waardoor jij nog ongelijk kan krijgen smile.gif )

(pfff, wat een verhalen zeg lol.gif )
marea weekend 20v
ja nog vreemde tijden online, dat krijg je met ploegendiensten!!

De radio-cassette die nu in de marea zit, daat staat op dat ie cd changer heeft (of zoiets) daar heb ik van gemaakt dat er een wisselaar aan zit.

Nou ik ben helemaal geen vechtersbaas, ik ga echt niet met hem op de vuist. Ik ga het pratend oplossen, lukt dat niet dan ga ik naar de baas.

Ken tenslotte toch nog wel 1 en ander daar, mijn ouders zijn daar al jaren klant.
The Master
Na de gegevens te hebben gezien moeten ze je het volgende geven:

OF; een radiospeler die ook geschikt is om CD's af te spelen (waar je er dus 1 indoet, in de 'headunit'

OF; die radiospeler die je nu hebt, met een CD-wisselaar...

Je kan d'r zeker wat eisen... biggrin.gif
marea weekend 20v
Ik moet maandag tot 14.30 uur werken en dan meteen ff bellen of de desbetreffende verkoper weer aanwezig is.

En dan maar een ritje maken, ze duidelijk maken dat ik NIET accoord mee ga.

Als er nieuws is meld ik het, maar ik hoop op een makkelijke en snelle afloop!!

Groeten ut Fryslan!
marea weekend 20v
misschien ben ik wel vervelend maar de bediening op het stuur van de radio werkt alleen maar met de standaard radio??
Dutch Dimension
Tenzij je een aparte aansluitnig op je andere radio hebt zitten ,werkt die alleen op het orgineel
marea weekend 20v
Ja en die zit vast niet op mijn pioneer van een jaar of 3 oud, vermoet ik
Dutch Dimension
idd
Ik denk dat die stuurbediening alleen via je originele radio te gebruiken is
marea weekend 20v
Nou, ik ben net ff bij de verkoper geweest, geen zorgen!!
Zoals het op papier staat, zo wordt ie afgeleverd!!

Met wisselaar!

Ben ik ook niet anders gewend, bij Jelle Talsma.

(op zijn fries gezegd: pienne buuk om niks, oftewel pijn in je buik om niks)

Een gelukkige aankomende marea 2.0 20v rijder!
The Master
Dat scheelt, hoeven al die bezwaarschijften ook niet... :wink: lol.gif

(eis wel een goede, en je wil schadevergoeding.... lol.gif lol.gif lol.gif )
marea weekend 20v
Ben er nu ook achter dat er inderdaad nieuwe radio´s zijn die de originele stuurbediening ondersteunen, d.m.v. een speciale kabel, alpine, sony en pioneer hebben dat. Nu maar ff afwachten wat de kwaliteit is van da standaard radio.
The Master
Die is goed hoor smile.gif Te doen iig :wink:

Wanneer krijg je m geleverd... smile.gif
marea weekend 20v
De marea??
The Master
Neej, de radio en/of die CD wisselaar??? smile.gif

(die marea heb je toch al puh2.gif )
marea weekend 20v
nee, helaas de marea haal ik de 12e op!!

Nog ff geduld
Triple B
we wachten op de foto's

mzzl peer
marea weekend 20v
Het wordt volgende week!!!!!!! (Als ie klaar is, wat ik wel denk, trekhaak zat er al onder en hij was al dekra gekeurd, zal morgen ff horen)

Ik kan niet wachten!!
marea weekend 20v
Woensdagmorgen 10.00 uur, staat ie klaar!!

(ik ben benieuwd of er ook een strik omheen zit)!!
MareaweekendELX16v
Nou ik heb ook een Marea zoals jullie aan m'n naam kunne zien biggrin.gif

Het is de volgende uitvoering:

Fiat Marea Weekend 100 16v ELX
Kleur: Way Blauw metallic 416
Bouwjaar: 05-1999
Huidige kilometerstand: 98.500 km

Met de volgende extra's af fabriek:

- Automatische airconditioning
- High autoradio met 6 speakers en stuurbediening
- Lichtmetalen velgen 15 inch type HLX
- Metallic lak
- Radiografische afstandsbediening voor deurvergrendeling

En volgende accessoires:

- Grundig CD-wisselaar voor 6 CD's
- Hondenrekje
- Hulpveren achter
- Trekhaak met afneembare kogel

En hij heeft nu schade aan de voorbumper, dus ben op zoek naar een bumper eentje van een HLX 20v of JTD zo niet verkeert zijn want die zijn een stuk stoerder door de groote luchtinlaat.
svenio_g
as ge n paar aanbiedingen krijgt, laat iets weten é, ben ook op zoek naar voorbumper. ma ofwel zoek k ni goe genoeg, ofwel zijn ze ni te vinden, want ik blijf maar zoeken. (evenals naar de dakspoiler en de deelbare achterbank.)

greetz
marea weekend 20v
Nou, vanmorgen de marea weekend 2.0 20v gehaald en hij rijdt als een trein.

Klinkt toch wel geweldig zo´n 5 cilinder 20 klepper!!!!
The Master
QUOTE (marea weekend 20v)
Klinkt toch wel geweldig zo´n 5 cilinder 20 klepper!!!!

Lekker he :twisted: :twisted: :twisted:
En nu iets wat je NOOIT zou doen normaal...

Maar, vooral als je als jongere, eigen auto ziet rijden, is dat wel wreed. Dan zie je ook eens hoe andere mensen mij zien rijden... Nu reed mijn vriend in me Bravo HGT, en ja, tot de 5000 is zeker verantwoord... Maar als die dan zo voorbij je rijd... DAT klinkt wreed. Weer een totaal ander geluid dan dat van binnen... Maar t geluid blijft heerlijk :wink:

(tip; maak filmpjes als je rijd, 80 in 4, en dan accelereren... Dan heb je echt een wreed geluid... Voeg stuffiehuisman@hotmail.com anders maar ff toe voor wat voorbeelden :wink: )
Slider
QUOTE (MareaweekendELX16v)
En hij heeft nu schade aan de voorbumper, dus ben op zoek naar een bumper eentje van een HLX 20v of JTD zo niet verkeert zijn want die zijn een stuk stoerder door de groote luchtinlaat.
Zoek eens in de sectie Aangeboden/gevraagd. Wie weet vindt je daar wat.
Weekend2.4TDS125
Vooruit dan maar nog een Marea. Een Weekend (en dat is het ook bijna :wink: ) Specs?

Marea Weekend 2.4 TDS 125 HLX Donkergroen metallic
Op de cruise control en climate control na volgens mij volledig standaard maar daarom niet minder prettig. Toegegeven het is geen 2 liter 20 klepper maar hij loopt wel op 5 poten en dat moet toch tellen.

Oh ja, als iemand nog een knopje overheeft om het geluid zachter te zetten van mijn AD 185 H radio dan hou ik me aanbevolen

[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=569[/img]

Foto's van de buitenkant volgen als het weer wat beter wordt en ik dat ding eens een keer strak op de plaat kan zetten.

Edit by Slider: Foto gefixt. Om foto's hier te plaatsen moet je gebruiken ipv en .
Voor de rest gaat ie goed. smile.gif
MR. HGT
QUOTE (Slider)
QUOTE (MareaweekendELX16v)
Zoek eens in de sectie Aangeboden/gevraagd. Wie weet vindt je daar wat.

Of hier: http://www.marktplaats.nl/markt/autodivers..._zoek.php3%3Fq%
Bis
Toegegeven het is geen 2 liter 20 klepper maar hij loopt wel op 5 poten en dat moet toch tellen.

Maar wel meer koppel dan de 2 liter! 265Nm (bij 2000 rpm) voor de diesel tegen 186 (bij 3750 rpm) voor de HGT!
toeter69
Tja hoeveel marea´s.... Ik ben de tel kwijt geraakt

Heb zelf een marea weekend biggrin.gif 2,4 TDS uit 1999.
Ik rij deze nu al 2 jaar (dit is voor mij erg lang) en ben er nog steeds niet op uitgekeken!
Dat koppel(265 nm) dat is pas echt verslavend!
Hij blijft maar gaan!
Ze zouden in iedere auto een turbo moeten zetten! :!:

groeten

paul
The Master
QUOTE (toeter69)
Ze zouden in iedere auto een turbo moeten zetten! :!: 

groeten

paul

Voor diesel is t tegenwoordig wel normaal.... Nu bij benzine nog... :twisted: :twisted: :twisted:

Welkom iig :wink:
Weekend2.4TDS125
QUOTE (marea weekend 20v)
Ben er nu ook achter dat er inderdaad nieuwe radio´s zijn die de originele stuurbediening ondersteunen, d.m.v. een speciale kabel, alpine, sony en pioneer hebben dat. Nu maar ff afwachten wat de kwaliteit is van da standaard radio.

Misschien nog een interessante link voor het geval je een "After market" radio gaat plaatsen: http://www.caraudiodirect.co.uk/. Hierop een boel adapters voor o.a de stuurbediening (volgens mij noemen ze het "stalk adaptors") van de fiat. Ben er zelf ook naar aan het kijken voor het geval ik het missende knopje op mijn radio niet kan vinden frown.gif
Greenmadness
en nu kunnen jullie er nog één bij zetten green madness
zij er trouwens wel is meeting waar jullie samen komen
Triple B
QUOTE (green madnes)
en nu kunnen jullie er nog één bij zetten green madness
zij er trouwens wel is meeting waar jullie samen komen

ja kijk maar eens bij topic meetings

er zijn nog geen geslpitste meetijngs geweest met alleen bravo's of brava's of marea's

iedereen is welkom op de meetings

maar als je aankoment weelend nix tedoen heb kan je ook komen kijken bij de internationale meeting in brugge

meer info bij meetings

mzzl Yellow Scorpion
weekend 2.0
Ik heb ook een Marea weekend 2.0 - 5 cil.
En heb er onlangs een open luchtfilter diameter 76mm zo'n kelk met RVS buis op gezet

En dan........... :twisted: :twisted: :!: :!: ...krijg je me toch een BRUUT geluid . Een absolute aanrader voor nog geen € 50,- veel voor weinig

Groetuh Sander
weekend 2.0
QUOTE (BRaVo GT)
hoeveel marea's telt dit forum?

Ik heb ook een Marea 2.0 - 5cil

en heb er onlangs een open kelk luchfilter dia 76mm met RVS buis op gemonteerd en het resultaat is ......

een machtige...... :twisted: :twisted: :!: :!: .....BRUTE roffel

en dat nog voor geen € 50,- wat je zegt veel voor weinig
een absolute aanrader

Groetuh sander
Slider
RVS pijp laten maken of ergens besteld? Foto?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.