Hallo,
Ik zit met het volgende probleem. Als ik rem is het net of mijn ABS veel te vroeg in actie komt.
Ik heb de auto bij de garage binnen gedaan. Daar hebben ze mijn remschijven + remblokken vervangen. Dit gaf geen resultaat. Dan hebben ze de auto uitgelezen.
Uit dit uitlezen bleek dat er niets aan de ABS was. Deze gaf geen fouten. Dus verder zoeken was de bootschap. Het volgende wat ze vervangen hebben is de ophanging van de remklauw. Hier zat blijkbaar wat speling op. Weer gaf dit geen resultaat.
Na dit alles ben ik echt radeloos wat het probleem zou kunnen zijn. Heeft er iemand een idee?
Het gaat om een Brava 1.9 JTD.
trilt je stuur ook bij het remmen? en een heel raar geluid??
Nee het stuur trilt niet. Enkel de rempedaal. Het geluid is te vergelijken met dat van de ABS bij brusk remmen.
BravoUser
Aug 6 2006, 12:44
Is Uw Remvloeistof al nagekeken..???
Wellicht vocht in uw remvloeistof..!!
of je velgen laten balanceren... had ik ook, voelde het ook in het pedaal, net alsof de schijven krom waren
Remvloeistof is volledig doorgepompt en niets abnormaal te zien. Het uitbalanceren van de velgen, zou je dat dan ook niet moeten voelen als je op de autosnelweg rijdt?
Alle remcilinders al nagekeken? Ik heb met de auto van de zaak al heel wat gekloot gehad met de remmen. Eerst remleidingen vervangen, toen remblokken en cilinders bij de remmen. Toen hoofdremcilinder. Bleek het uiteindelijk de remdrukverdeler achter te zijn die niet goed was....
Apollo08
Aug 7 2006, 07:41
Heb je dit probleem altijd bij het remmen?
Of heb je dit alleen bij nat-weer?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Maar alleen als het glad op de weg is.
En in de gebruikshandleiding van de Bravo staat dat het kan gebeuren bij het remmen.
Ik vond het ook een beetje raar. Maar jaa.....!!!
Nee ik heb dit altijd bij nat en droog weer. Als ik rij hoor ik af en toe een soort geratel ter hoogte van de ABS.
Vandaag heb ik nog eens extra opgelet. Muziek afgezet en naar de ABS geluisterd. Plezant is anders maar ja. Het is dus zo dat de ABS motor soms kortstondig wordt aangestuurd tijdens het rijden. Omdat er geen remdruk is geeft dit geen probleem. Maar je hoort het wel.
De ABS moet dit commando toch krijgen van de computer? Of niet?
Als je remt dan komt de ABS altijd te vroeg in werking eigenlijk als hij niet moet werken want het is niet glad of zo.
Wie kan mij helpen met dit groot probleem?
Vandaag is het lampje van de ABS beginnen branden terwijl ik op de autosnelweg aan het rijden was.
Nu heb ik het probleem niet meer van het remmen. De ABS is uitgeschakeld dat heb ik getest.
Dus de ABS moet de oorzaak zijn van dit probleem dat kan toch niet anders.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.