ik heb van een echte fiat kenner (en nieuwe eigenaar van mij fiat coupe) vernomen dat er in italie een hgt turbo origineel door fiat op de markt is gebracht!!
het zou om een low boost turbo gaan die de hgt naar 175pk met een gigantische berg koppel brengt.
Ik heb hier echter nog nooit van gehoord en hij zei dat hij er brochures van had!!
wie heeft er wel eens meer van gehoord?? (sneeky??)
Dutch Dimension
Jun 3 2006, 16:06
Klopt heb dr ook van gehoort
Heb ook gehoort dat er niet veel van zijn en dat er ergens in Italia nog steeds eentje in de showroom zou staan!!
dus toch. ik zal m eens vragen of ie een scan kan maken van die brochure. Ben wel erg benieuwd.
BLUE ICE
Jun 7 2006, 11:16
Jah klopt hoorde ook zoiets.
De pa van een vriend van me woond in Italie, en toen hij hoorde dat ik Bravo reed vertelde hij ook over die turbo versie.
Zal ook eens vragen of hij wat meer weet.
Hmmm, interesting. Maar als het een origineel Fiat-onderdeel is, is tie Turbo dan niet los verkrijgbaar? Zou het verder exact dezelfde motor zijn? Vraag me dan nl af waar ze die turbo kwijt konden....
Betrof het trouwens een MK1 of MK2 HGT?
lijkt me stug dat dat blok hetzelfde is, boring en slag zal wel gelijk zijn, maar zoiezo is de compressie lager en waarschijnlijk zijn de lagers anders. Er zullen vast ook wel andere dingen zijn, maar dit is echt uniek!!
nog unieker dan een supra...
quote mezelf ff
QUOTE (NARDO @ Jun 7 2006, 14:05)
nog unieker dan een supra...
of je koopt een hgt en gooit er zelf een turbokit op:
bravo/a turbokit
of gewoon turbo blok uit de coupe erin.. ben je ook klaar:)
ziehier een foto van de bravo/marea met 20v turboblok ORIGINEEL DOOR FIAT GELEVERD!!

nee, dit is geen coupe blok in een bravo gelegd.
QUOTE (NARDO @ Jun 21 2006, 10:34)
ziehier een foto van de bravo/marea met 20v turboblok ORIGINEEL DOOR FIAT GELEVERD!!

nee, dit is geen coupe blok in een bravo gelegd.
volgens mij was de marea turbo in brazilie standaard leverbaar..alleen met iets minder vermogen dan de coupe turbo
niet was, IS. je hebt helemaal gelijk, de blokken zijn wel anders hoor, minder compressie en geloof ook andere turbo. 175pk.
SNEEKY
Jun 21 2006, 12:31
QiB1400
Jun 21 2006, 16:09
QUOTE (SNEEKY @ Jun 21 2006, 12:31)
super g*l hoe je de blow-off valve hoort sissen tussendoor
Smokescreen
Jun 21 2006, 18:24
Mjam Mjam Mjam
Das pas echt lekker.
kunnen ze niet een paar van die blokkies in nederland slijten
Greetz Smokescreen
RARARA
Jun 21 2006, 23:47
In Brazilie zijn het toch 1,8 16V Turbo blokken ?
Zij hebben daar juist geen HGT (dus 2.0 20V) ?
wel hoor, die marea 20v turbo wordt daar gewoon verkocht, een kennis heeft een brochure. daar staat ook de bravo turbo in. Dat vertelde hij mij tenminste, ik zal t nog een x voor de zekerheid aan m vragen als ikm zie op msn.
Ze heten alleen geen hgt meer als t een 20v turbo blok is, maar gewoon bravo turbo. of marea turbo.
BravoUser
Jun 22 2006, 00:27
BravoUser
Jun 22 2006, 01:49
Kan dit ook met mijn Bravo..??
Iemand een How Too.??
http://video.google.co...76044634&q=FiatZou wel uniek zijn..... en helemaal te erg.!!
QiB1400
Jun 22 2006, 13:36
QUOTE (BravoUser @ Jun 22 2006, 01:49)
Kan dit ook met mijn Bravo..??
Iemand een How Too.??
http://video.google.co...76044634&q=FiatZou wel uniek zijn..... en helemaal te erg.!!

dat is echt sick

en gwoon lekker door het verkeer heen krossen
Basjeturbo
Jun 29 2006, 18:54
idd mooie folder ik heb hem ook
blue thunder
Jul 4 2006, 22:18
misschien iets voor green madness om te importeren inverband met de schade vanzijn auto
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.