Hammer
Jan 25 2004, 03:09
Aangenaam a new member "Hammer"
Ik ben sinds een paar weken de eigenaar van een Marea weekend 1.6 SX
op LPG, als ik op gas rijd heb ik geen problemen, wanneer ik op benzine rijd loopt de auto niet goed tussen de 2500 en 4000 toeren.
En wanneer de motor warm is bij +/- 120 km/h valt het vermogen weg begint de auto te horten en te stoten, terugschakelen helpt niet, ik moet dan overschakelen op gas.
Enig idee waar ik dit moet zoeken?
Hammer
TheLizard
Jan 25 2004, 10:31
welkom op het forum, ik hoop dat je hier veel informatie kan opsteken
wat betreft je probleem
als ik het zo hoor zijn de rpoblemen aanwezig op het moment dat de auto veel benzine (hoge toeren, hoge snelheid)
daarom ik denk dat het ergens in de benzine toevoer zit, misschien de brandstof pomp of iets dergelijks
Hammer
Jan 25 2004, 10:59
Ja, het zit m in het gedeelte van de bezine toevoer, ik dacht zelf aan iets electronisch, volgens mij heeft de LPI installatie eigen electronica.
Het is trouwens niet zo dat hij op benzine altijd wegvalt als ik 120 ga rijden, pas na 10 minuten, als ik m na 1 minuut weer overschakel op benzine, gaat het weer 10 minuten goed.
Hammer
The Master
Jan 25 2004, 11:18
Gaat het lampje van: Storing in brandstof inspuitsysteem ook branden of dat niet???
Dutch Dimension
Jan 25 2004, 11:56
De auto de van de zaak waar ik me rijd heeft ook dat probleem.
Dit zal te maken hebben met het feit dat de afstelling voor gas en benzine anders is.
De afstelling voor benzine zal anders moeten zijn.
Maar misschien dat Sneeky of Pestventje(rijd ook op gas) hier meer duidelijkheid over kunnen geven
Hammer
Jan 25 2004, 12:40
Nee,
Er wordt geen storing aangegeven.
Ook niet wanneer het vermogen wegvalt.
Hammer
Pestventje
Jan 25 2004, 18:50
Ik rij ook op gas, maar heb (gelukkig) dit probleem nooit ondervonden. Ik heb dus ook geen idee wat het zou kunnen zijn. Ben je al langs de dealer geweest?
Hammer
Jan 25 2004, 20:22
Nog niet, ik ben er nog maar net achter, ik rijd natuurlijk ook het meest op LPG.
Ik heb wel wat lekkage in het uilaatsysteem en vrees dat er zeer binnenkort een nieuwe uitlaat onder moet. wellicht dat dit er iets mee te maken heeft.
Hammer
Jan 25 2004, 20:29
Ik heb wel al van die zooi in m'n volle benzinetank gegooid die de verstuivers reinigt en verbranding verbetert.
Dit weekend heb ik veel op benzine gereden om het systeem te reinigen maar bleef het probleem houden, vandaar dat ik op jullie site terecht gekomen ben.
Slider
Jan 25 2004, 23:17
Ik bedacht met net wat. (voor dat ik begin even vast een waarschuwing; ik ben geen monteur dus het kan ook helemaal verkeerd zijn

).
Ik weet niet hoe het zit met de verbranding van beide brandstoffen. Maar kan het niet zijn dat gas eerder ontbrandt dan benzine? En dat er misschien iets mis is met de bougies :?:
madbull
Jan 26 2004, 07:57
QUOTE (Hammer)
Ik heb wel wat lekkage in het uilaatsysteem en vrees dat er zeer binnenkort een nieuwe uitlaat onder moet. wellicht dat dit er iets mee te maken heeft.
Een gaatje ná de katalysator zou geen invloed op je prestaties mogen hebben! Koop overigens een uitlaat die naar je zin is, nu, voor je em bij Fiat laat maken. De Fiat-auspuff kost 288,- euri, voor dat geld kun je makkelijk een sportuitlaatje vinden (als je dit verkiest boven origineel natuurlijk)
Hammer
Jan 26 2004, 13:46
1.Volgens mij is het dat Gas een hogere verbrandings temperatuur geeft, ik heb me ook al laten vertellen dat de motor op benzine niet veel gebruikt is, dus zou er iets verstopt kunnen zitten. en dat de auto goed ingesteld staat op LPG en daardoor niet op Benzine.......
2. Met die uitlaat ben ik nog met de dealer bezig, wie gaat wat betalen.
maar dat is weer een heel ander verhaal. :?
Woensdag gaat ie naar de dealer,
Ik ben benieuwd waar hij mee komt
Ik houd jullie op de hoogte
Monstra16v
Jan 26 2004, 16:23
wij hebben een chevy thuis die rijd op benzine ook kut en op gas goed na 1000 km op benz rijd die weer een beetje lekker ligt aan et gas rijden zeden ze aan tempraturen enzo
fiathansie
Jul 7 2004, 15:17
QUOTE (Hammer)
Aangenaam a new member "Hammer"
Ik ben sinds een paar weken de eigenaar van een Marea weekend 1.6 SX
op LPG, als ik op gas rijd heb ik geen problemen, wanneer ik op benzine rijd loopt de auto niet goed tussen de 2500 en 4000 toeren.
En wanneer de motor warm is bij +/- 120 km/h valt het vermogen weg begint de auto te horten en te stoten, terugschakelen helpt niet, ik moet dan overschakelen op gas.
Enig idee waar ik dit moet zoeken?
Hammer
Heb dezelfde auto en exact het zelfde probleem, ik denk zelf dat het aan de benzinepomp ligt. als je het probleem weet dan hoor ik het graag van je groeten van hans.
Tweeling
Jul 10 2004, 12:56
Hoi ik heb ook 2 auto's op gas gehad met hettzelfde probleem. Het probleem schijnt dus te zijn dat gas en benzine door dezelfd injctoren gaat. Maar voor gas moet de motor anders zijn afgesteld dan benzine. Daardoor heb je dan problemen met het rijden op benzine. Tenminste dat is wat de monteurs bij mij op het werk zeggen.
Ik heb nu zelf een bravo op G3 en daar gaat het gas via aparte injectoren de motor in en niet door dezelfde als die van benzine. Ik heb nu helemaal geen problemen meer als ik van brandstofsoort wissel.
Hopenlijk heb je hier wat aan.
evill bravo
Jul 10 2004, 18:30
welkom!! en pers ben ik niet zo weg van gas maar soms kan het zijn voordelen hebben als je extreem lange afstanden maakt bv
Ik heb vandaag mijn auto naar kwik fit gebracht voor een nieuwe uitlaat,
Mijn demper was gaar.
Daar kwamen ze er achter dat mijn katalisator in kleine stukjes verdeeld zat in het uitlaat systeem. (De uitlaat maakte ook een rammelend geluid)
Wellicht dat het systeem verstopt zat en daarom haperde op benzine.
Ik ben trouwens voor een nieuwe uitlaat +katalisator 585 Euri kwijt. :cry:
Is dat normaal???!!!!
Als het trouwens niet de uitlaat is, ben ik bang dat het aan de computer ligt, de fiat garage vertelde me dat ze met het uitlezen erachter kwamen dat deze storingen geeft, heeft iemand overigens ervaring met het omzetten van een computer? of is dit wellicht al eens beschreven, ik zal er op dit forum eens naar zoeken....anders wellicht een nieuw topic openen.
Hammer
Prijs van kat + uitlaat vallen mij nog wel mee. Kat is gewoon rete duur.
BravoHGT20v
Aug 6 2004, 21:25
Hoi,
Is dacht ik wel een normale prijs. Ik heb laatst ook een nieuwe achterdemper erop gekregen alleen deze kostte al 285,- Euro. was wel voor een HGT.
Groeten Mark
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.