Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Deurgrepen!
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
madbull
Jah hoor, het echte bravo-probleem:

De deurgrepen die lichter worden, gaan scheuren en van je wagen vallen.. Nu nog niet zo gek bij mij, maar toch al flink gescheurd en wat stukjes eruit... Mensen met hetzelfde probleem?

Zat zelf te denken om barstjes op te gaan vullen met zwarte verf en dan met bumperpoets de greep egaal zwart maken...
LaTiNa
QUOTE (madbull)
Jah hoor, het echte bravo-probleem:

De deurgrepen die lichter worden, gaan scheuren en van je wagen vallen.. Nu nog niet zo gek bij mij, maar toch al flink gescheurd en wat stukjes eruit... Mensen met hetzelfde probleem?

Zat zelf te denken om barstjes op te gaan vullen met zwarte verf en dan met bumperpoets de greep egaal zwart maken...

Wat dacht je eer van om gewoon op de sloop te zoeken naar "nieuwe" lol.gif
Er bestaat een site van alle sloperijen in nederland waar je de vraag neer kan leggen of ze een Bravo of een Brava hebben.

Je hebt ook speciaal spul die je gewoon bij elke autoshop kan kopen om het zwarter te maken dat heb ik ook al een keertje gedaan want de stootbanden worden ook erg grijs.
madbull
[quote="LaTiNa"][quote=madbull]Jah hoor, het echte bravo-probleem:
Wat dacht je eer van om gewoon op de sloop te zoeken naar "nieuwe" lol.gif
Er bestaat een site van alle sloperijen in nederland waar je de vraag neer kan leggen of ze een Bravo of een Brava hebben.

Je hebt ook speciaal spul die je gewoon bij elke autoshop kan kopen om het zwarter te maken dat heb ik ook al een keertje gedaan want de stootbanden worden ook erg grijs.[/quote]

Het probleem is dat elke deurgreep van de Bravo het krijgt, een nieuwe zoeken is dus gewoon uitstellen van het probleem.

Het autoshop-spulletje is de eerder genoemde bumperpoets, die heb ik in huis.. Goed spul!
graaf
Jup... ik heb het ook.

behoorlijk stukjes d'r af rondom het sleutelgat.
( ook aardig wat krasjes op deur rondom die plek )
vorige eigenaar heeft zeker vaak mis-gestoken. frown.gif
Slider
Ik heb het ook. Alweer een Bravo kwaal.. smile.gif
Je kunt ze ook vervangen door Marea deurgrepen. Deze zijn niet van hetzelfde plastic en je kunt ze goed spuiten..
http://www.bravo-guide.co.uk/mod-a-bravo -> kijk onderaan bij: Door Handle Replacement
TheLizard
die krasjes kan je meestal we gwegkrijgen met speciale cleaner
TheLizard
ik heb trouwens helemaal geeen last van afbrokkelende handgrepen
bij welke leeftijd komt het ongeveer opzetten, de mijne is uit begin 1999
LaTiNa
Ik denk maar dat ik maar een Marea op de sloop ga zoeken en kaalstrippen lol.gif

Mijn auto heeft aan de buitenkant haast geen krassen alleen aan de binnenkant frown.gif volgens mij had de vorige eigenaar lange nagels.
graaf
Mijn Bravo is van april 1997.

Krasjes werwerken met speciale cleaner ??
Werkt dat ?? .. krasjes in de lak ??
stifler_gt
Mijn deurgreep is ook kapot, een nieuw kost geloof ik 25 euro.
je krasjes wegcleaneren is oké, maar niet op metallic lak. je tast dan de blanke laklaag aan.
Slider
QUOTE (graaf)
Mijn Bravo is van april 1997.

Krasjes werwerken met speciale cleaner ??
Werkt dat ?? .. krasjes in de lak ??

Beste met kleurwas van Turtlewax, dat is dus autowas met de kleur van je auto er al in (hoeft niet 100% overeen te komen). Anders kun je een beetje Commandant gebruiken, gebruik hier echter wel een zo'n fijn mogelijke samenstelling (nr 4 of 5) want anders ga je schuren. Gebruik nar de commandant de kleurwas er overheen. Als het goed kun je zo oppervlakkige krassen wegwerken. Diepere krassen kun je proberen met een kleurstift of iets dergelijks en daarna ook met kleurwas eroverheen.
graaf
QUOTE (stifler_gt)
Mijn deurgreep is ook kapot, een nieuw kost geloof ik 25 euro.
je krasjes wegcleaneren is oké, maar niet op metallic lak. je tast dan de blanke laklaag aan.

Volgens mij heb ik dus een soort bordeaux rood metallic kleurtie.
Moet ff nazoeken psies wat het is.

( waar staat 't ? puh2.gif )
Slider
Staat in de achterklep, onder het slot. Zilveren sticker. Er staat de naam van de kleur op en de (kleur)code. Je kunt het beste gewoon de fles kleurwas gewoon even naast de auto houden. Ik zal naar de meeting mijn (was)spullen ook ff meenemen.
graaf
Dit is wat er op die sticker staat bij mij.

ROSSO BOREALE SM. MET. MS. VR.

133/A

Bordeaux Rood Metallic met nog wat dingetjes puh2.gif
Hyper
wat ik wel mooi vind zijn van die zilveren handgrepen, staat volgens mij wel errug vetjuhs

zoiets al dit:

stifler_gt
Aaaaaaaa, op een audi staan die mooi ja. Niet op een Bravo,
LaTiNa
Vanmorgen reed ik langs een ongeluk. Er waren drie auto's bij betrokken een Golffie, Marea en een 307.

En wie zat er in het midden :cry: de Marea het eerste waar ik aan dacht: "kut die koplampen lol.gif maar de deurgrepen zijn nog wel heel, zal uitstappen".

Heb het maar niet gedaan op de snelweg smile.gif
stifler_gt
Uitstappen en dan aan die man die net beseft dat zijn bloedmooie Marea 2.0 20v in elkaar ligt vragen of je zijn deurgrepen alvast mag demonteren terwijl de brandweer hem er uit knipt ? :roll:
LaTiNa
QUOTE (stifler_gt)
Uitstappen en dan aan die man die net beseft dat zijn bloedmooie Marea 2.0 20v in elkaar ligt vragen of je zijn deurgrepen alvast mag demonteren terwijl de brandweer hem er uit knipt ?  :roll:

Ik weet het lol.gif Is erg fout van me :oops:
TheLizard
je kan ook van een afstandje gaan kijken waar ze de marea naar toe brengen en vannacht even met wat gereedschap gaan shoppen biggrin.gif
madbull
En en passant zijn 2.0 eruit lepelen en zien wat er nog van te fixen is :twisted:

Mag ik die handgrepen posten naar http://www.anti-rice.com? Ik vind ze über-fout! biggrin.gif wink.gif
LaTiNo
QUOTE (LaTiNa)
Vanmorgen reed ik langs een ongeluk. Er waren drie auto's bij betrokken een Golffie, Marea en een 307.

En wie zat er in het midden :cry: de Marea het eerste waar ik aan dacht: "kut die koplampen lol.gif maar de deurgrepen zijn nog wel heel, zal uitstappen".

HAHAHA! Ik zou hetzelfde denken smile.gif

Vraagjes:

1) Bestaan er ook Marea's in die lichtblauwe kleur van LaTiNa?
2) Kun je met die kleurcode ergens een spuitbus laten maken die exact dezelfde kleur is?
TheLizard
dat kan volgens mij wel
maar vertrouw niet altijd voor 100% op de kleurcode

mijn voorkant hebben ze 2x overgespoten waarbij ze simpel de kleurcode gebruikt hebben. de eerste x was de kleur wat te wit :? en de tweede x zat er teveel rood in :cry:

Vervolgens hebben ze mijn tankdop gebruikt om de kleur op te meten en op basis van de meting hebben ze de lak gemaakt.....toen was de kleur pas (bijna) goed biggrin.gif
LaTiNa
QUOTE (LaTiNo)
QUOTE (LaTiNa)

HAHAHA! Ik zou hetzelfde denken smile.gif

Vraagjes:

1) Bestaan er ook Marea's in die lichtblauwe kleur van LaTiNa?
2) Kun je met die kleurcode ergens een spuitbus laten maken die exact
dezelfde kleur is?

*Ja die bestaat bestaat schat, zat net naar schadeauto's te kijken en er stond er eentje bij lol.gif Maar de schade zat aan de voorkant dus geen koplampen meer :cry:

*Ja schat dat kan je ook gewoon aan mij vragen want je hebt van die shops waar ze kleuren mengen ook spuitbussen. Ik ben vaak met mijn pa naar zo'n shop geweest. :wink:
TheLizard
volgens mij heeft latino geen vertrouwen in je
LaTiNo
LaTiNo beetje dom! :roll:
Slider
QUOTE (LaTiNa)
.... zat net naar schadeauto's te kijken en er stond er eentje bij lol.gif  Maar de schade zat aan de voorkant dus geen koplampen meer :cry:
URL??
LaTiNa
QUOTE (LaTiNo)

Ja maar dat weet ik al :twisted:
LaTiNa
QUOTE (Slider)
QUOTE (LaTiNa)
.... zat net naar schadeauto's te kijken en er stond er eentje bij lol.gif  Maar de schade zat aan de voorkant dus geen koplampen meer :cry:
URL??

Eeeh, ik heb www.google.nl gedaan en dan de tekst "schade auto's" en daar heb je een hoop bedrijven staan.

Ik zag er zelfs een Bravo uit '99 met schade aan de linkerkant voor 2250,00 pleuro's.

Mijn zwager heeft ook een schade auto gekocht en helemaal laten opknappen, ziet er nu goed uit lol.gif

Misschien zien we wel een auto die we met zijn alle kunnen kopen en kaalplukken :wink:

gr.
I
TheLizard
QUOTE (LaTiNa)
QUOTE (LaTiNo)

Ja maar dat weet ik al :twisted:

......en wij nu ook
stifler_gt
[quote="LaTiNa"][quote="Slider"][quote=LaTiNa]....

Misschien zien we wel een auto die we met zijn alle kunnen kopen en kaalplukken :wink:

gr.
I[/quote]

En iedereen wil de deurklinken hebben, dan gaan we loten ??
madbull
Het werd nu echt te erg... heb ze volledig volgekit met Pattex® Extreme en toen met zwarte bumperpoets erover...

Resultaat is aardig, niet meer of minder..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.