Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Wat kost het ongeveer om de distributieriem te vervangen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
HGT
Nou ik hoorde toevallig dat een Bravo HGT naar drie jaar of meer 55000km toe is aan een nieuwe distributieriem,. Weet iemand wat dit grapje me gaat kosten...

Grtz Chris
sin
heb er samen met groot onderhoud 400 euro voor betaald dacht ik
Dutch Dimension
ik hoorde dat dat pas na 100000 kilometer hoefde
Bis
Bij de hgt is het na 3 jaar of na een aantal Km. De dealer heeft het over 1000 euro, omdat de hele motor eruit moet.
sin Posted: Thu Jan 22, 2004 9:56 pm    Post subject:  

--------------------------------------------------------------------------------

heb er samen met groot onderhoud 400 euro voor betaald dacht ik  

Een grote beurt voor een HGT zit al rond de 375 euro. Als je er 400 voor betaald heb is het erg weinig. Weet je wel zeker dat ie vervangen is? :wink:
maxxen
als je bij een hgt de riem wilt laten vervangen kost dit ongeveer een 600 euro,en vergeet niet dat je de spanrol voor de riem opzekers moet vervangen.het is een heel karwei dat weet ik wel,maar ik heb het toch maar gedaan .de riem van een hgt word om de 60000km of 3 jaar vervangen.succes greetz maxxen
sin
@Bis
QUOTE (sarcasme)
nee, ik ben niet zeker. ik laat me graag bedotten en vraag dus ook nooit om de stukken die vervangen zijn naderhand te zien. dit omdat goedgelovig ben en geld te veel heb

natuurlijk is die vervangen shutup.gif , als die op tijd vervangen word zijn de kosten lager. ik ken mensen die 2000+ euro betaald hebben, omdat de riem kapot gesprongen was onder het rijden

dus op 80000 Km vervangen en 400 euro :wink:

smile.gif
Slider
Voor een 1.4 kost het 220 euro. (incl spanrol en arbeidsloon). Misschien niet helemaal relevant voor de TS, maar misschien als vergelijkmateriaal.
The Master
QUOTE (HGT)
Nou ik hoorde toevallig dat een Bravo HGT naar drie jaar of meer 55000km toe is aan een nieuwe distributieriem,. Weet iemand wat dit grapje me gaat kosten...
Grtz Chris

Volgens de reparatie schema's van fiat om de 60.000 km (of idd om de 3 jaar)

En (heb ook hgt, en ook vervangen) t kost je aardig wat, zoals:

Geleider distributie €32,90
Riemspanner €88,03
Distributieriem €46,09
Multiriem €31,20
Multiriem andere lengte €13.67
Arbeid 7 uur = €344.12
Totaal: €526,01

Ik weet t, je word er niet vrolijk van... frown.gif Heb t zelf ook gehad... Foto van de factuur??? biggrin.gif
marcelv8
QUOTE (Slider)
Voor een 1.4 kost het 220 euro. (incl spanrol en arbeidsloon). Misschien niet helemaal relevant voor de TS, maar misschien als vergelijkmateriaal.

dat valt me nog mee vergeleken bij die andere genoemde prijzen,
ik denk dat de mijnes in de zomer aan de beurt is :cry:
dan staat er 100.000 dik op, en tis nog maar 1x vervangen.
Dutch Dimension
bij mij is ie ook maar een keer vervangen .
Volgens de dealer hoeft ie pas weer bij 2 ton een nieuwe
The Master
Volgens de onderhoudschema's moeten bij de 1.4 12v, 1.8 16v en 2.0 20v de distributieriem incl verstelbare veerspanner elke 60.000 of na 3 jaar vervangen worden.

Bij de nadere kan t na t dubbele... Zoiets van bij de 100.000 of na 5 jaar
Triple B
ik weet dat mijn bravo 1.6 16v GT bij de 77.000 een grote beurt moet hebben maar vervangen ze em dan gelijk bij een grote beurt?

of gaat dat vervangen echt op de km's?

mzzl peer
Dutch Dimension
heb net onder de motorkap gekeken en daar zit een sticker waar op staat dat hij zelfs pas rond de 220000 weer vervangen hoeft te worden.
Snapt iemand hier iets van?
Ik niet meer in elk geval
madbull
QUOTE (Remco Mathijssen)
heb net onder de motorkap gekeken en daar zit een sticker waar op staat dat hij zelfs pas rond de 220000 weer vervangen hoeft te worden.

Dan zal ie bij 120.000 of 160.000 al vervangen zijn, denk ik zo.
De mijne moet bij 68.000 al, dan moet ie ooit vervangen zijn bij 8.000 :?
Op www.bravo-guide.co.uk staat een tabelletje met officiële en aangeraden momenten om je cam-belt (distributieriem) te vervangen, zal zien of ik het hier kan posten

Edit door Madbull: 't tabelletje is weg :? Dit staat er nog wel, evenals een how-to change cambelt on a 1.2:

Early models, especially the 1.4 suffered from cambelt failure at an early stage. Whilst Fiat recommended a 72,000 mile life, the reality was a lot less. If you are buying any Bravo check for any history of a cam belt change if the car has done over 30,000 miles. If the car has done over 40,000 miles without a cambelt change factor in a bill of £200 to £400 for any model except the HGT where this will cost up to £800 because it is an engine out job. Ideally we suggest a change at least every 40,000.
Dutch Dimension
is bij de 100000 vervangen (toen ik hen kocht)
maxxen
de 1.8 16v zou ik ook maar om de 60000 vervangen want ik heb ze meegemaakt bij 48000km rien eraf gelopen.ik kan je vertelleen dan kun je je motor weggooien,16 kleppen krom,hydraulische stoters kapot en met een beetje pech kop en zuigers ook nog kapot.us vervangen om de 60000km zou ik zeggen.greetz maxxen
evill bravo
heb hem gelijk door de dealer laten vervangen tijdens aankoop dus ben nie gek!! biggrin.gif
stifler_gt
QUOTE (Remco Mathijssen)
is bij de 100000 vervangen (toen ik hen kocht)

Die van mijn 1.8 gt is bij 109.000 km vervangen. (in het boekje staat om de 120.000 km). maar ik begreep al dat dit later is veranderd.
The Master
QUOTE (MareaHlx)
Yep, heb een 2.0 uit '97

Mijn dealer offreerde 900 euros, tijd voor een andere dus. Over welke heb jij he Hij doet het schijnbaar ook graag, na 2 jaar en 3 maanden gaf ie al als advies op de rekening aan dat de distr-riem vernieuwd moest worden.

Inmiddels die thread gevonden. Is jouw prijs zonder BTW ? 50 euro arbeidsloon lijkt mij ook niet onredelijk tegenwoordig.

Adios, JR

€ 900... :shock: :shock: :shock:
T moet na 3 jaar, of na 60.000 km....
Ik zou eerst voor een uitgebreide offerte vragen, en daarna beslissen wat je doet en wat niet...

Arbeidsloon... Geen idee eigenlijk... Op factuur stond €344 en zei dat t 7 uur werk was... Maar mss heeft hij er maar 6 uur over gedaan... geen idee..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.