Help - Search - Members - Calendar
Full Version: versnellingsbakolie brava
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
ikke
hallo hier ff een vraag hoe moet ik de versnellingsbak olie voor een brava 1.4 12v uit97 verversen? waar zitten de aan/afvoerpluggen en welke olie moet er in . is dit trouwens goed zelf te doen? graag evt met pics :blink:
Robin&Rico
De afvoerplug zit aan de onderkant van je carterpan. Die kan je als ik het goed heb met een inbus losdraaien. De olie moet volgens de handleiding 10W40 zijn.

Ik hoop je een beetje te hebben kunnen helpen.

MVG

quote name='ikke' date='Apr 3 2006, 14:58' post='96176']
hallo hier ff een vraag hoe moet ik de versnellingsbak olie voor een brava 1.4 12v uit97 verversen? waar zitten de aan/afvoerpluggen en welke olie moet er in . is dit trouwens goed zelf te doen? graag evt met pics :blink:
[/quote]
BartR
Wel goed lezen he.. hij vraagt om versnellingsbakolie en niet om motorolie verversen! De omschrijving die jij geeft is voor de motorolie.

Gr. Bart
jello
Ook net gedaan bij m'n 1.2 ongeveer zelfde bak (hielp helaas niet veel bij m'n matig schakelende bak). Is te doen alleen zat de vulplug bij mij nogal vast.
Vulplug zit a/d voorkant van de bak en gaat los met een imbus dacht 14mm oid. Ik moest een pijp op de imbus zetten, zat dus wat vast. Aftapplug zit aan de achter-onderkant en ook los met imbus iets kleiner dacht 10mm. Geen ringen of pakkingen aanwezig bij mij.
Even warm rijden voor aftappen en dan weer bijvullen met transmissieolie 75/90. Als je dat haalt ff laten checken of t de goeie olie is voor je auto. Er gaat ongeveer 1,65 liter in.
Officieel hoef je volgens FIAT niet meer te verversen, alleen op niveau te houden tot onderrand vulplug, maar als ie veel gereden heeft lijkt t me geen slecht idee.

Succes.

QUOTE (ikke @ Apr 3 2006, 14:58) *
GeMiNi
poe, ik weet het alleen voor de 1.6 16v.

aan de zijkant van je versnellingsbak zit een plug die je met een korte imbus 12 moet los draaien. Dan zit er aan de voorkant een plug iets hoger waar je kan vullen, stroomt het daar over dan zit er genoeg in. Koop 2 liter dan zit je save (circa 1,7 liter gaat erin). synthetische olie 75W90 voor je versnellingsbak is oke
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.