michelletje
Jan 15 2004, 13:13
Deze vraag is voor zowel Brava, Bravo als Marea rijders.
Wie heeft er voor mij enkele tips voor het inbouwen van goede luidsprekers in de voordeuren, ik heb al geprobeerd met 13CM woofers, maar het grote probleem blijft dat het plastic folie gaat rammelen bij wat meer bas volume.
Of misschien andere tips om de basweergave te verbetren zonder gelijk een joekel van een sub in te bouwen
Michel
96 1.4 12V BRava
RARARA
Jan 15 2004, 14:47
Plastic weghalen en isoleren
Burp2001
Jan 15 2004, 14:53
dat plastic is toch om het water buiten te houden ?
michelletje
Jan 15 2004, 15:07
Daar ben ik dus bang voor als ik het plastic weghaal dat er een hoop vocht in de auto komt
ik heb ook zitten te denken om het binnenwerk van mijn handschoenenkastje weg te halen en daar een bandpass subje te monteren
ander idee is om een 16x9 inch te moteren op de deur en niet achter
heeft iemand daar ervaringen mee?
Michel
Monstra16v
Jan 15 2004, 15:11
dat gaat niet passen inverband met ombouw deur je kan wel van die boxen kopen voor bravo dan kan je wel groter kwijt maar zou wel rond nemen ik ga gewoon voor een goed 13 cm 2 weg compo setje en dan zien we wel weer
oja als je dat plastic weghaald kan je isolatie matten kopen van caliber om de deuren op te vullen en dan heb je geen vocht meer ook en laat gewoon een stukje plastic bovenaan zitten .
Wilmor
Jan 15 2004, 15:13
Heb de bestaande speakers verwijderd. Daarna Infinity's (Kappa 572.5CF - 100/300 w) gestoken met dezelfde afmetingen (5 x 7"). Ze kosten wel wat, maar het geluid is wel heel zuiver.
Monstra16v
Jan 15 2004, 15:16
ik ga een 2 weg compo set van pioneer plaatsen ben er normaa nie gek van maar deze lijken me best goed
General TS-C1300R
Short description Separate Compo TS-C Series 2-way
Features TS-C1300R
Frequency response 35 - 32.000 Hz
Sensitivity (1W/1m) 90 dB
Maximum Power 160 Watt
Nominal input power 40 Watt
Woofer size (cm) 13 cm
Woofer material Aramid Fibre Composite cone woofer
Tweeter size (mm) 25,0 mm
Tweeter material Soft dome
Tweeter fitting kits included Surface Mount slant spacer
Custom tweeter bracket for Renault
Network Passive Crossover network
Front VCCS (Voice Coil Cooling System) Yes
marcelv8
Jan 15 2004, 15:53
misschien heb je hier wel wat aan, staat op de link precies hoe je ze moet inbouwen. succes ermee!
QUOTE (marcv8)
Heb een mooie link ontvangen waar alles en nog wat te vinden is over audio, subwoofers en meer, ook voor inbouwen en dealers.
deze pagina gaat dan over Fiat, maar er is van alles te vinden:
http://www.12vhifi.nl/mareaweekend.html
en voor de liefhebbers...dr staat ook hoe je een speaker in de deur maakt!!

Ik heb het plastic helemaal verstevigd met eendjes plakband (dug tape) en nu nergens meer last van
DutchHGT
Jan 15 2004, 18:06
QUOTE (Bis)
Ik heb het plastic helemaal verstevigd met eendjes plakband (dug tape) en nu nergens meer last van
Hmmmm er zijn dus meer mensen die het op die manier oplossen :wink:
Was het gerammel ook beu en heb dat in april verholpen, op de ducktape manier....
maxxen
Jan 15 2004, 18:16
ik heb er een 17 cm composet ingebouwd en heb de deuren gedempt met daarvoor speciaal dempingsmateriaal.dit werkt perfect.greetz maxxen
marcelv8
Jan 15 2004, 18:19
ff tussendoor.die deur speakers zijn dus niet standaard?? of zitten er standaard simpele in ofzo?? want ik heb ze dr al wel inzitten
Monstra16v
Jan 15 2004, 18:46
8 watt rms per stuk ik vin ze er nog goed voor klinken voor 8 watt maarja er gaa zejker wat anders in
@ maxxen hoe heb je die 17 cm erin gekregen zonder de deur te verkrachten??????
tis waar voor standaard klinken ze best aardig, dat moet ik toegeven. Maarja je wilt meer..........
Triple B
Jan 15 2004, 20:51
oke mogen mss wel klingen maar kwaliteit is het 3x nix
Dutch Dimension
Jan 15 2004, 21:07
De standaard speaker klinken bijna altijd het beste.
marcelv8
Jan 15 2004, 21:11
QUOTE (Remco Mathijssen)
ja zolang je het volume vrij laag houdt klinkt het best.
dynamat bestellen!!!! Werkt echt perfect. Gewoon over het folie plakken, gaatje eruit voor de speakers en je hoort niks meer.
Kan je bestellen op www.rondevries.nl kost iets van 15 euro voor 2 deuren!
Zelf nu gewoon JBL erin en er rammelt niks hoor.
Dutch Dimension
Jan 15 2004, 23:15
QUOTE (marcv8)
QUOTE (Remco Mathijssen)
maakt niet zo veel uit.
Maar je moet hem niet voluit zetten he.(gaat bij mij ook niet zonder dat de auto uitelkaar valt

)
maxxen
Jan 16 2004, 00:17
ik heb er 17cm compo in gekregen door met mdf ringen van 22mm te werken en heb mijn deur niet verkracht gewoon origineel.de deuren heb ik met dynamat dichtgemaakt.origineel vind ik de speakers dus echt niet klinken maargoed ieder zijn smaak.greetz maxxen
Wilmor
Jan 16 2004, 10:32
QUOTE (Remco Mathijssen)
Standaard speakers klinken het beste ?? Ik heb mij van in het begin geërgerd aan de slechte geluidskwaliteit. De originele deurspeakers zijn naamloos (ref. 46445547) en made in Brazil :roll: . Een plastieken omkasting met een stuk karton erin en een lullig magneetje (het geheel weegt 300 gram). In m'n andere wagens zaten ook standaard luidsprekers maar Fiat bij is het, qua geluidskwaliteit, echt huilen met de pet op. Gelukkig doet het geluid niets af aan de voortreffelijke rijkwaliteiten

.
michelletje
Jan 16 2004, 14:46
Ik heb net een composet gekocht van RCF nieuw alleen demo geweest
voor 55 euro inclusief verzendkosten het is een 13CM set met een gigantische magneet, nu maar hopen dat het klinkt
Michel
Monstra16v
Jan 16 2004, 15:53
QUOTE (Remco Mathijssen)
QUOTE (marcv8)
QUOTE (Remco Mathijssen)
maakt niet zo veel uit.
Maar je moet hem niet voluit zetten he.(gaat bij mij ook niet zonder dat de auto uitelkaar valt

)
bluffer daar heb je beter spul voor nodig als marquants
en de standaard speakers klinken ook gewoon k#t maar voor 8 watt vin ik et aardig zee ik
Dutch Dimension
Jan 16 2004, 16:44
ik heb niet van die maquents rotzooi hoor. :?
Ik heb net anders spul gekocht
Monstra16v
Jan 16 2004, 16:45
zoals?
Dutch Dimension
Jan 16 2004, 16:45
heb even weggehaalt wat ik heb.
Hoeft natuurlijk niet iedereen te weten he :wink:
Triple B
Jan 16 2004, 16:48
maak toch niet uit wat je er in heb liggen als er maar mooi geluid uit komt
mzzl peer
Monstra16v
Jan 16 2004, 16:58
QUOTE (Remco Mathijssen)
hehe dacht dat jij zo goed beveiligd was
Triple B
Jan 16 2004, 16:59
bang dat wij het jatten?
Dutch Dimension
Jan 16 2004, 16:59
QUOTE (Monstra16v)
QUOTE (Remco Mathijssen)
Is ook zo maar als ze het mee willen nemen helpt een alarm en een hek toch niet.
en ik wil het nog een beetje voor mezelf houden :wink:
Triple B
Jan 16 2004, 17:01
QUOTE (Remco Mathijssen)
Is ook zo maar als ze het mee willen nemen helpt een alarm en een hek toch niet.
dan moet je nog heel veel weg halen op het forum over je ps2 in je bak
ok BOT
mzzl peer
Monstra16v
Jan 16 2004, 17:07
QUOTE (Remco Mathijssen)
QUOTE (Monstra16v)
zejker nie als ik et wil :twisted: :twisted: :twisted:
Edit by Slider: 1 quote verwijderd.
Dutch Dimension
Jan 16 2004, 17:10
Edit by Slider: Quotes verwijderd, te onoverzichtelijk...
snap niet wat je bedoelt
marcelv8
Jan 17 2004, 18:09
zet het maar ff in dit topic neer,
heeft er iemand ervaring met het merk JBL ??
kan 2e hands een set achterspeakers + versterker kopen voor 200 euro.
:?:
Dutch Dimension
Jan 17 2004, 18:27
ja , heb het ook gehad ik vond het goed spul en klasse
Ik zou het kopen als ik jouw was
Monstra16v
Jan 19 2004, 15:56
ik vin et troep heb zelf ook gehad klinkt nie
madbull
Jan 19 2004, 18:00
Meesten die ik ken zijn zeer te spreken over JBL. Ken er zelf veel goede verhalen over. Misschien dat hun basisproducten slecht zijn, of dat het afhankelijk van de inbouw is.
Dutch Dimension
Jan 19 2004, 18:05
Mijn ervaring is dan ook dat dat het snaarstrak klinkt .
Als je het goed inbouwt natuurlijk
marcelv8
Jan 19 2004, 18:08
Jah ik hoor ook steeds meer goede verhalen maar deze set is al een jaar of 4 oud, dus ik bekijk het nog wel ff, eerst die spoiler maar heb ik liever
Dutch Dimension
Jan 19 2004, 18:12
Heb je fotos van die set?
Monstra16v
Jan 19 2004, 18:28
de profecionele jbl zal best goed zijn maar dat spul wat iedereen heb vink echt bar slecht netals die 6 kanaals die orangje wat een slecht ding heb ehm geluisterd heel goed aangesloten en afgesteld maar nog nie wat ik wil
Dutch Dimension
Jan 19 2004, 19:26
moet je die 6-kanaals Infinity van mij horen mischien vind je dat wel mooi :wink:
Monstra16v
Jan 19 2004, 20:32
is denk ik al beter ja
marcelv8
Jan 19 2004, 21:11
QUOTE (Remco Mathijssen)
Heb je fotos van die set?
jah zijn alleen klein geworden, kon anders het aantal kb's niet verkleinen:
[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=428[/img]
[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=427[/img]
JBL is echt geen troep! Maar de speaker is/wordt pas goed als hij goed is ingebouwd. Ik heb vroeger Drijf ins gedaan met JBL speakers en ben er nog steeds zeer te spreken over!
big_f00t_72
Mar 16 2004, 21:08
Hallo,
Ik heb 13 Focals geplaatst maar zodra deze begint te blazen rammelt de folie als een gek. (deurpaneel er nog niet op)
Gaat dit rammelen weg als het deurpaneel er weer op zit?
Plaats je die tape gewoon over de folie, hoeft het niet aan de binnen kant want dat trilt toch ook.
Ik hoor het graag.
Groeten en wat een leuke site trouwens.
Big_F00T
tape over de folie heen plakken, totdat je een strak geheel krijgt. Tis meer een lapmiddel, als je echt gaat beuken helpt het volgens mij niet. Er zijn ook speciale kunststof "kommen voor die je er in kan zetten. Waar je die kan vinden, geen idee. misschien zelf een beetje porrelen met polyester ofzoiets
QUOTE (big_f00t_72)
Hallo,
Ik heb 13 Focals geplaatst maar zodra deze begint te blazen rammelt de folie als een gek. (deurpaneel er nog niet op)
Gaat dit rammelen weg als het deurpaneel er weer op zit?
Plaats je die tape gewoon over de folie, hoeft het niet aan de binnen kant want dat trilt toch ook.
Ik hoor het graag.
Groeten en wat een leuke site trouwens.
Big_F00T
ik heb zelf ook een 13cm focal in me voordeuren, en links heb ik hetzelfde gerammel, maar rechts niet :?
kennen we niet gewoon dat platic folie eruit halen?
kan wel, maar dat is gelijk een paraplu voor het water dat tussen je raam en de deurrubbers sijpelt. Haal je het helemaal weg dan gaat je speaker watertrappelen. wat je ook nog kan doen is aan de onderkant wat folie weg snijden, niet te veel en de rest verstevigen met tape. Zo kan de lucht wat vrijer bewegen in je deur en behoud je je paraplu.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.