Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Startblokkering omzeilen.
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Tweeling
Hoi,

Ik heb een Delta HPE Turbodiesel waarvan de startblokkering er niet meer af gaat.
Hiervoor had ik een Bravo en volgens mij zijn het dezelfde motoren.

Weet iemand ook of je de startblokkering op een of andere manier kan omzeilen zodat ie toch weer aan de praat gaat??

Met de noodstartprocedure werkt het ook niet. Het is nl een diesel en dat werkt volgens de boekjes alleen bij benzine modellen.

Groetjes Marcel
Johja
startbokkering omzeilen lijkt mij niet zo makkelijk, maar ik heb er geen verstand van.
alleen kan ik je aanraden om de reserve sleutel te gaan proberen, als je dat nog niet hebt gedaan of een nieuwe batterij in de sleutel doen.
als de batterij leeg is, geeft de sleutel geen code door en blijft je startblokkering geblokkeerd.
vandaar mijn (miss domme) vraag, heb je al de batterij vervangen?
in het ergste geval kan het ook zijn dat beide sleutels kapot zijn waardoor ze ook niet meer werken. dan kan je bij de dealer volgens mij wel een nieuwe krijgen.
SNEEKY
normaal gaat et wel hoor bij die gewone 1.9TD's,dat zijn de motoren uit de Tipo, bij de eerste bravo's zaten die blokken er ook nog in maar de gewone diesel, de TD's zijn vervangen door de TD100

op de inspuitpomp zit de electrovalve die de toevoer van diesel naar de pomp toelaat, die wordt bij deze motoren gestuurd door de sleutelcode

als je het electronisch gedeelte ervan afhaald kan je een gewone klasieke electrovalve indraaien, die heeft alleen een "+" via contact nodig, zo kan je ze wel omzeilen.

is wel geen gemakkelijke ingreep omdat het electronisch gedeelte ingegoten is, dus moet je echt wel weten met wat je bezig bent als je eraan begint hoor.

succes

@joha: de batterij heeft nix met de sleutelcode te zien, enkel voor de afstandsbediening :wink:
Johja
QUOTE (SNEEKY)