Help - Search - Members - Calendar
Full Version: een 6 bak in een bravo hgt uit 97??????
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
never done
me bravo hgt uit 97 lust wel wat benzine wat nu toch wel een probleem aan het worden is financeel.

nu had ik het idee wat te denke van een 6 bak in plaats van een 5.
dit scheeld denk ik wel wat benzine in de maand en het heeft bijna niemand.

nu is mijn vraag heeft iemand dit al eerder gedaan en wat is ongeveer het kosten plaatje van aleen het matriaal :wink:
en wat is er nodig hier voor, me kopelings plaaten zijn 2.000 kilomter geleden vervangen dus die hoeven niet mee genome worden.

(werk bij een grage maar aanbiedingen altijd welkom voor het instel.)
Spenstar
Fiat Coupe 20v Turbo 6-bak
Deze auto heeft hetzelfde motorblok maar dan met turbo. Volgens mij is dan die schakelbak zo over te zetten.
Mja ik laat dit wel over aan de kenners, dus Artic Sneeky en de andere monteurs :wink:
never done
ja ik ook en de monteurs op me zaterdag baan zie ik pas volgende week want ben nu vrij lol.gif maar moet je niet de motor stellen ofzo en hoe lang werk 1 dag denk lol.gif
El Tino
QUOTE (Spenstar)
Fiat Coupe 20v Turbo 6-bak
Deze auto heeft hetzelfde motorblok maar dan met turbo. Volgens mij is dan die schakelbak zo over te zetten.
Mja ik laat dit wel over aan de kenners, dus Artic Sneeky en de andere monteurs  :wink:

heeft die echt het zelfde blok als de bravo? hoe moeilijk moet het dan zijn om die over te zetten? :?:
Tartarus
Helemaal het zelfde zal het niet zijn want de 2.0 20v turbo heeft al andere motorsteunen dan de originele HGT motor .

Maar om eerlijk te zijn zou ik toch geen andere versnellingsbak plaatsen .
Je wil dus een 6 bak om minder verbruik te hebben ?
Ik heb 1.000 euro betaald om een nieuwe 6 bak te hebben en dan moest ik de oude 6 bak inleveren ( anders was het nog duurder ) .
Als je alles zelf kan doen is dit goed maar als je iemand dit moet laten inbouwen ( als het al past ??? ) dan meg je al zeker 500 euro extra rekenen .
Dus kom je al snel op 1.500 euro uit .
Laat ons nu optimistisch zijn en stel dat je wagen 1 liter minder zal verbruiken op 100 km zal je al heel wat km. moeten afleggen tot je eindelijk de versnellingsbak terug verdient hebt en dat je eindelijk kan zeggen voila nu verdien ik er op terug .
Tartarus
En nog iets .
Zal de motor genoeg kracht hebben of zal hij in zesde versnelling vertragen alsof je nu in 5de versnelling met aanhanger een helling op rijdt aan 80 ?
Een hgt van 1997 heeft 147 pk en een coupe met 6bak heeft er 220 pk .
Het is natuurlijk wel mooi een 6bak hebben maarja stel je voor dat je er niets aan hebt :? .
never done
na draai op de snelweg al snel 3500 toeren dus naar ze 6 zal dat dan 2500 worden dus zal wel lukken kwa vermogen.

maar die 1500 is wel veel dacht zelf aan rond de 1000.

bedankt als vast, en ga is even rond zoeken en meschien wat anders als ik genoeg voor me hgt krijg, die 10 oktober voor ze apk gaat lol.gif en die glans rijk gaat halen natuurlijk :twisted:
Tartarus
Het verschil van 5de en 6de is 300 toeren .
FILMPJE
never done
QUOTE (Tartarus)
Het verschil van 5de en 6de is 300 toeren .
FILMPJE

hey bedankt man na heeft inderdaad niet echt veel zin dacht wel dat die 10 zou zakken :cry: dan maar de deur uit :cry: :cry: :cry: na dat die nieuwe apk heeft gehad biggrin.gif
Mean Green
En wat ga je dán kopen, in plaats van de HGT? Een fijne JTD ?? biggrin.gif
never done
QUOTE (Mean Green)

een oud hok lol.gif lol.gif geen wegen belasting en kan ik even tussen door spaaren :wink:
ARTIC
ik weet nog een knappe jtd te koop

staat wel bij vraag en aanbod
Mean Green
QUOTE (never done)
QUOTE (Mean Green)

een oud hok lol.gif lol.gif geen wegen belasting en kan ik even tussen door spaaren :wink:

Haha, nou daar zou ik nog maar eens goed over nadenken.... De enige manier om te sparen is om (tijdelijk!) in een ouwe Japanner te gaan rijden ;-)
RARARA
Zonde dat je hem weg wilt doen, je had het natuurlijk wel kunnen weten dat een HGT rijden erg duur was :? :wink:

Je kan idd wel ff doorsparen en dan misschien weer een andere Sportwagen kopen, maar die zullen net zo veel geld kosten in onderhoud en benzine kosten (mischien wel meer) De benzine prijzen echt niet meer omlaag gaan.

Dan moet je eentje kopen met LPG ofzo

Suc6 iig !! biggrin.gif
Ferry
Mja ik had er ook al op gerekend dat ik met aankoop van deze auto een stukkie meer zou verbruiken dan me ouwe bakkie, maarja dat neem je voor lief he :-) Na 3 jaar machteloos aanzien elke dag toch eindelijk m'n eigen brava ...

(m'n pa heeft een HSX 1600 voor de deur staan biggrin.gif )
never done
tuurlijk had ik er ook aan gedacht dat hij duurder was.
maar het is ook dat ik het geld even nodig heb moet namelijk me school betaalen en die is iets duurder dan verwacht.
hier door is het gewoon beter om weg tedoen, zo dat ik ook nog leuke dingen kan doen :cry: en niet bij het koopen van iets 3x na moet denken
Mean Green
Een Punto is ook een prima wagen, zeker ook het eerste model. Die hebben we 2 jaar gehad en heel weinig problemen mee gehad.

Groet,
Frank
Donnee
De hgt valt togh best mee in gebruik, als je egt het nieuwe rijden toepast, kom ik togh op een verbruik van 1:11, maar dan moet je dus binne de bbkom ook de 5 gebruiken :wink:
Mja ik kan niet in je beurs kijken, Ik zou als tijdelijk vervoer voor een auwe fiesta gaan, die hebben we ook nog thuis,
Wegenbelasting 9 euro p/m
Verzekering (40% no claim) 7,90 p/m
Verbruik: 1.14 ALLEEN STADSVERKEER

Njah Groetjes coool.gif
never done
QUOTE (Donnee)
De hgt valt togh best mee in gebruik, als je egt het nieuwe rijden toepast, kom ik togh op een verbruik van 1:11, maar dan moet je dus binne de bbkom ook de 5 gebruiken  :wink:  
Mja ik kan niet in je beurs kijken, Ik zou als tijdelijk vervoer voor een auwe fiesta gaan, die hebben we ook nog thuis,  

Njah Groetjes  8)

op dit moment wordt de bravo apk gekeurt :cry: maar mag leene van me ouders als het niet alteveel kost lol.gif dus weer gered door de bel en kan nog mooie werken nu in de vacantie.
never done
QUOTE (Donnee)
De hgt valt togh best mee in gebruik, als je egt het nieuwe rijden toepast, kom ik togh op een verbruik van 1:11, maar dan moet je dus binne de bbkom ook de 5 gebruiken  :wink:  

Njah Groetjes  8)

op dit moment wordt de bravo apk gekeurt :cry:

maar mag geld leenen van me ouders als het niet alteveel kost lol.gif
dus weer gered door de bel en kan nog mooie bij werken nu in de vacantie. dus we zullen zien en anders staat die van zelf hier op het forum :cry:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.