Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mijn auto jankt
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
MR. HGT
Het lijkt wel of er een riem slipt maar dat kan toch niet want er zit een spanner op.

Iemand een idee wat het kan zijn?
Wilmor
Misschien geen spanning genoeg meer en door het vochtige weer kan deze toch beginnen te slippen.
SNEEKY
is ie met airco??? zo ja,soms verslijt de vaste spanner en maakt ie zo'n lawaai
DutchHGT
Tsja, da's geen moeilijke vraag.

Het is gewoon de Bravo HGT/koud weer/koude motor gil....

Laat me raden: rond de 2000-2500 toeren, de eerste 3 minuten...

Als de motor iets warmer is, dan stopt het.

Heb dat al eens gevraagd bij m'n garage, reactie was dat het geen kwaad kon en dat het gewoon kwam doordat de riemen/poelies koud zijn... "dan maken ze een beetje leven..."

lol.gif
Dutch Dimension
misschien helpt wat Belt plak.
dat is special spul om aandrijfriemen te laten plakken.
MR. HGT
Maakt niet uit of hij warm of koud is of nat of droog en piept continue tenminste, ik hoor hem tot vanaf de 2000 tot +/- 2500 en dan komt het niet meer boven het geluid van de auto uit.

QUOTE (SNEEKY)
is ie met airco??? zo ja,soms verslijt de vaste spanner en maakt ie zo'n lawaai

Hij hebt airco maar heeft hij dan een eigen spanner?
The Master
Ik begin t probleem te herkennen... Ik heb t eigenlijk alleen als ik m net start, en daarna niet meer... smile.gif

Kan je niet horen waar t precies vandaan komt (bij de riemen, bij de cilinders, links of rechts?)
MR. HGT
Ik gaat mijn hoofd dan maar eens in het motorruim steken zien of ik het zo kan vinden.
madbull
Bij ouwe golfs helpt het om warm kaarsvet tegen zo'n riem te houden.. Ach waar zeiken jullie eigenlijk ook over, mijn auto is al jaren om te janken en ik zeg daar toch ook niets van wink.gif
SNEEKY
ze doen het gewoon allemaal (modellen met airco),omdat de compressor,ook als de airco afstaat,meer weerstand geeft. het is op te lossen met een andere riem maar na een 2 maanden komt het geluid terug.
LaTiNa
QUOTE (SNEEKY)
ze doen het gewoon allemaal (modellen met airco),omdat de compressor,ook als de airco afstaat,meer weerstand geeft. het is op te lossen met een andere riem maar na een 2 maanden komt het geluid terug.

Eeeh, de mijne heeft airco en jankt niet moet ik me zorgen gaan maken :shock: lol.gif
schipper
heb je al eens naar de waterpomp gekeken of geluisterd
msschipper@freeler.nl
QUOTE (schipper)
heb je al eens naar de waterpomp gekeken of geluisterd

dat is het de waterpomp is aan het overlijden
RARARA
we zullen het doorgeven aan Little Anger !! lol.gif lol.gif

(Dit is een vrij oud topic, de HGT in kwestie, is inmiddels verkocht aan Little Anger :wink: )
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.