maartendewi
Aug 5 2005, 15:14
mijn vriend is bezig met aansluiten van de radio, maar hij heeft problemen met de bedrading,de draden van de auto zelf komen niet overeen met de draden van de radio, de kleuren zijn anders.
iemand tips?
Tartarus
Aug 5 2005, 15:26
Uitmeten met een multimeter !!!
En zat er voordien al een radio in ? misschien staat er op de radio of in het boekje van die radio het aansluitschema dan kan je dit vergelijken met de radio die er in moet .
maartendewi
Aug 5 2005, 15:41
QUOTE (Tartarus)
Uitmeten met een multimeter !!!
En zat er voordien al een radio in ? misschien staat er op de radio of in het boekje van die radio het aansluitschema dan kan je dit vergelijken met de radio die er in moet .
er zat een orginele fiat radio in, die is er vanmiddag uitgehaald, ik heb net je tip tegen mijn vriend verteld, hij kwam binnen stormen dat hij bijna klaar was
ben benieuwd, in ieder geval bedankt voor je tip, en als het echt allemaal wertk, zal ik het wel laten weten, heb de mp3 cd's al verzameld!
maartendewi
Aug 5 2005, 16:05
de radio doet het , maar aleen als de sleutel in het contact zit, hoe kan dit?
witje®
Aug 5 2005, 16:06
volgens mij is hoort dat zo die van mij moet ook beslist oop contact staan, wel handig

anders vergeet ik het altyd
maartendewi
Aug 5 2005, 16:08
QUOTE (witje®)
volgens mij is hoort dat zo die van mij moet ook beslist oop contact staan, wel handig :lol: anders vergeet ik het altyd
oh misschien is het dat wel, bij de fiat radio die we hiervoor hebben kon je hem altijd aan zetten, het is een jvc deze radio, dacht dat er misschien draadjes omgekeerd zaten, zodat hij alles opslaat
Speedyg
Aug 5 2005, 16:09
Bij mijn radio kan ik het op de radio instellen. Of altijd aan of met het contact uit. Ik heb hem op met contact uit gezet. Daardoor voorkom ik een lege accu als ik de radio vergeet uit te doen. Bovendien is het uit knopje op mijn radio wel heel erg klein :?
maartendewi
Aug 5 2005, 16:21
QUOTE (Speedyg)
Bij mijn radio kan ik het op de radio instellen. Of altijd aan of met het contact uit. Ik heb hem op met contact uit gezet. Daardoor voorkom ik een lege accu als ik de radio vergeet uit te doen. Bovendien is het uit knopje op mijn radio wel heel erg klein :?
ja het is naar mijn idee ook handiger, ik bedoel je luister toch alleen als je gaat rijden.
Nu doet de radio het niet! de antenne blablabla :twisted:
maartendewi
Aug 5 2005, 16:36
de stekker van de antenne past in achterin de antenneaansluiting, moeten we een nieuwe kopen dus!
de rest doet het wel!
Nu snel naar mijn broertje want die is vandaag 16 geworden!
Doegie
dewi
Mean Green
Aug 5 2005, 23:37
Bij veel (nieuwere) autoradio's kun je de zekering achterop de radio op 2 manieren plaatsen: "Standaard" en voor VW/AUDI (zie montagehandleiding bij je radio). De zekering zal normaal gesproken in de standaard mode in je radio zitten. Bij Fiat gaat de radio dan echter uit met het contact en je kunt je zenders en instellingen dan ook kwijtraken. De oplossing is om de zekering in de stand VW/AUDI achterin je radio te prikken en het probleem is opgelost. Je kunt altijd radio luisteren, ook als je voor een open brug of ergens anders staat te wachten met je motor uit. Radio uitzetten vergeet je echt niet, je laat je frontje toch niet zitten als je de auto parkeert???
Succes ermee en groeten,
Frank
onthoud ie de zender wel?
voor je antenne zijn adaptors te koop
het fiat nummer is 46247350 volgens mij.
maartendewi
Aug 6 2005, 08:47
hoi allemaal,
nou de radio is toppie, met de tips die jullie hebben gegegen komen we er zeker wel, helemaal toppie, gisterenavond wel cd's kunnen spelen, super mooi display als het donker is buiten, helemaal happy!
bedankt!
Doeg
Dewi
never done
Aug 6 2005, 13:02
het aan doen van je radio terwel je sleutel niet in het kontaktslot hebt kan je doen door het snoertje dat op je kontaktslot aangesloten zit gewoon bij je konstante stroom te soldeeren of te stopen. tis volgens mij het geele snoertje maar moet je even nakijken hoor this alweer een jaar geleden dat ik dat dee, deze bij de roden doen en klaar. en tegenwordig kan je je radio toch niet meer in je auto laten dus dat probleem van aanlaten staan valt ook wel mee denk.
dat antene probleem is optelossen door middel van even een ander opzet stukje halen bij de auto handel.
maartendewi
Aug 6 2005, 14:12
hoi hoi,
de radio laten voor wat hij is, we moeten het frontje er toch uithalen als we uit de auto gaan. Mijn vriend heeft bij de gamma zo'n nieuwe antennestekkertje gehad, alles doet het!
Helemaal toppie!
Doeg
dewi
Mean Green
Aug 6 2005, 16:29
QUOTE (never done)
het aan doen van je radio terwel je sleutel niet in het kontaktslot hebt kan je doen door het snoertje dat op je kontaktslot aangesloten zit gewoon bij je konstante stroom te soldeeren of te stopen. tis volgens mij het geele snoertje maar moet je even nakijken hoor this alweer een jaar geleden dat ik dat dee, deze bij de roden doen en klaar. en tegenwordig kan je je radio toch niet meer in je auto laten dus dat probleem van aanlaten staan valt ook wel mee denk.
dat antene probleem is optelossen door middel van even een ander opzet stukje halen bij de auto handel.
Het lijkt me dat de 'officiële' oplossing met de zekering op de achterkant zoals ik hierboven heb beschreven een stuk eenvoudiger is!
:roll:
Frank
maartendewi
Aug 6 2005, 17:38
QUOTE (Mean Green)
QUOTE (never done)
Het lijkt me dat de 'officiële' oplossing met de zekering op de achterkant zoals ik hierboven heb beschreven een stuk eenvoudiger is!
:roll:
Frank
mijn vriend heeft de zekering in de andere aansluiting gedaan, maar de radio gaat toch echt uit, zonder contact. Het geeft ook niet zo heel erg, halen het frontje er toch af zodra we eruit gaan.
alles doet het nu,
bedankt voor alle tips!
dewi
Mean Green
Aug 6 2005, 19:09
Okee, veel plezier ermee! Blijven de zenders ook behouden als het contact is uitgeweest?
Mijn tip werkt in elk geval bij de JVC van mijn ouders in hun Doblò en ook bij onze eigen Clarion.
Groeten,
Frank
maartendewi
Aug 6 2005, 21:35
QUOTE (Mean Green)
Okee, veel plezier ermee! Blijven de zenders ook behouden als het contact is uitgeweest?
Mijn tip werkt in elk geval bij de JVC van mijn ouders in hun Doblò en ook bij onze eigen Clarion.
Groeten,
Frank
nee hij gaat automatisch uit tijdens uitzetten contact. Ook tijdends veranderen van zekeringingang. verschilt dan denk toch per radio.
We vinden het wel goed zo!
doeg
dewi
never done
Aug 7 2005, 16:26
QUOTE (Mean Green)
Groeten,
Frank
:roll: :roll: niet bij mij :roll: :roll:
dat probleem had ik ook dat alle instellingen weg waren nadat ik mn contakt had uitgezet maar dat komt omdat een draadje op mn radio anders zat als die in het stekkerblokje van mn auto. dat kan je zo zien als je ze loshaald en ik dacht dat de rode de constante stroom was maar dat durf ik niet meer met 100% zekerheid te zeggen.
bij mij gaat mn radio wel gelijk uit als ik mn auto uitzet!
groeten en succes remco
Rudeboy1981
Aug 8 2005, 09:35
Dit had ik ook, is een kwestie van de gele en rode draad omdraaien achterop, dan onthoud ie alle instellingen en radiozenders en ook speelt je cd bij hetzelfde nummer verder op hetzelfde volume na het ontbreken van de stroom.
maartendewi
Aug 8 2005, 09:57
QUOTE (Rudeboy1981)
Dit had ik ook, is een kwestie van de gele en rode draad omdraaien achterop, dan onthoud ie alle instellingen en radiozenders en ook speelt je cd bij hetzelfde nummer verder op hetzelfde volume na het ontbreken van de stroom.
de instellingen onthoudt hij wel en ja kan ook de tijd bekijken als contact uitstaat, maar hij gaat wel gewoon uit, hij zegt See You en zodra we weer aanzettenb, gaat de cd verder waar hij gebleven was!
Kan niet anders bij deze radio denk ik, maar het is ook geen ramp!
Doeg
dewi
RedBravoSx
Aug 8 2005, 18:28
als je toch bezig bent. en blijkbaar irriteert het je toch lichtelijk..
oplossing...
directe + kabel naar de accu met een zekeringetje ertussen (+- 30 Amp. )..of van je voedingskabel afhalen die naar je eventuele versterker loopt. hoe dan ook .. ZEKERING ertussen!!
in je ( ik noem het maar interface ) kabelboompje die achterin je radio zit.. ''de blok '' zit een dikke rode draad.. meet het voor de zekerheid ff na. maar ik ga er redelijk van uit dat het je + draad is. die even vastsolderen met een kousje eromheen aan een andere kabel die naar je accu loopt ( zelf ff trekken )..
gaat hier trouwens over het continue aan laten staan van je radio.. ik geloof dat dat het enigste probleem was/is?
succes.
P.S wat voor radio is het?
maartendewi
Aug 8 2005, 19:07
QUOTE (RedBravoSx)
als je toch bezig bent. en blijkbaar irriteert het je toch lichtelijk..
oplossing...
directe + kabel naar de accu met een zekeringetje ertussen (+- 30 Amp. )..of van je voedingskabel afhalen die naar je eventuele versterker loopt. hoe dan ook .. ZEKERING ertussen!!
in je ( ik noem het maar interface ) kabelboompje die achterin je radio zit.. ''de blok '' zit een dikke rode draad.. meet het voor de zekerheid ff na. maar ik ga er redelijk van uit dat het je + draad is. die even vastsolderen met een kousje eromheen aan een andere kabel die naar je accu loopt ( zelf ff trekken )..
gaat hier trouwens over het continue aan laten staan van je radio.. ik geloof dat dat het enigste probleem was/is?
succes.
P.S wat voor radio is het?
hai hai
het is een JVC
Nou we gaan er verder niks meer aan veranderen, we vinden het goed zo, wat heb je aan een radio die aankan als je er niet inzit?
doeg
dewi
RedBravoSx
Aug 8 2005, 19:12
is ook voornamelijk voor wedstrijden...
of als je ff lekker aan het wachten bent..
30A??? tis geen amp!
10 A is voldoende .
volgens heeft een bravo geen gele en rode draad , en een jvc geen kabel boom.
zoals de jvc nu is aangesloten is ook de mooiste manier.
RedBravoSx
Aug 8 2005, 20:26
10 a?
zou ook kunnen..... maar ik heb heel graag ZEKERHEID..
ennuh slap ampie dan als hij 30 Amp heeft. :wink:
zekerheid dat je kabel eerder opsmeult dan je zekering bedoel je?
Dutch Dimension
Aug 8 2005, 20:57
Ja idd
ik zeker tegenwoordig juist minder dan 10 af :!: (7,5)
Moet je die dunnen flut kabeltjes in je wagen eens zien
een wonder dat dr niet eens wat affikt :?
Mean Green
Aug 8 2005, 21:05
Ik had dat met zo'n fijne huuraanhanger, er zat kortsluiting in de bedrading van die kar, maar voordat mijn zekering (20A) eruit vloog stond die kabel in de fik! Kun je nagaan als dat in je dash of onder je tapijtje gebeurt... :? :? :?
Tartarus
Aug 8 2005, 21:47
Mijn radio heeft achteraan een zekeringhouder ingebouwd voor 10 ampere .
De ene versterker van 2x100 wrms 20 ampere en de grote versterker 60 ampere ( maar die durft wel eens doorspringen als de bass een beetje te hard wordt ) .
Maar beter de zekering vernieuwen dan de wagen als hij uitbrand :? .
En als de zekering te snel doorband dan geen zwaardere steken maar eens goed uw installatie controleren .
RedBravoSx
Aug 10 2005, 18:18
nah heb maar es gekeken. Bleek 20 amp te zijn. dusssuh.. Foutje van de zaak zeg maar.
maar de 20 a is Alpine Fabriekaf erin gezet. dus hun zullen het wel weten denk ik zo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.