Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ik haat AMsterdam !!
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Schade
Speedyg
Mijn vriendin moest in Amsterdam zijn. Staat ze stil op een parkeerterrein, op zoek naar een vrij plekje, rijdt er zo'n woonboot bewoner achteruit in de bumper van mijn Marea :cry:

Belt mijn vriendin me op wat te doen. Geld aannemen of verzekeringswerk van maken. Schade valt volgens haar wel mee, alleen wat schilfertjes eraf. Toch maar verzekerings papieren invullen.

Na thuiskomst even gekeken. Zeer blij dat m,ijn vriendin geen geld heeft geaccepteerd. Zwarte strip rechtsvoor zwaar beschadigd. Scheur loopt van zwarte strip naar mistlamp. Bumper is ontzet, want rechter mistlamp zit scheef. Wordt volgens mij toch wel een duur geintje. Gelukkig voor de verzekering van de tegenparty.
Spenstar
Balen! Geluk dat die niet doorgereden is.

Misschien nu tijd om mooiere bumpers te kiezen :wink:
Johja
zulke geintjes zijn nooit leuk, maar dat kan overal gebeuren. nu ben ik ook niet zo weg van A'dam en kom er ook nooit.
met al dit soort geintjes is het altijd zo'n gedoe. gelukkig is het verzekeringswerk en hoef je zelf niet voor de kosten van de reparatie op te draaien, maar je moet je auto wegbrengen en die ben je dan weer voor een x aantal dagen kwijt en miss moet je in een ouwe leenauto rijden.
ik ga er van uit dat het je Marea er straks weer netjes en schadevrij uit ziet.
Dutch Dimension
Nou lekker dan :?

gelijk een tuning bumper steken puh2.gif lol.gif
Triple B
is zekers wel balen miss kan je dan nu ook wel een RS bumper steken

suc-6 met je herstel
Speedyg
Vandaag schadeexpert langs geweest.
Oordeel: Bumper niet meer te redden +/- 800,- voor nieuwe bumper + spuiten + montage.
The Master
:shock: €800 voor alleen een bumper? Man, je koopt een dikke bumper voor een €400, spuit m voor €200 en draait er zelf 6 schroeven in...
Dutch Dimension
Ja man daar kan je idd een hele dikke bumper voor kopen :shock: :shock:
Spenstar
dat zegt iedere schadeherstel en ook de dealers zeggen zulke dingen

Met de schade die ik de afgelopen weken heb gehad en inruil van me eigen auto zou ik zo een stilo kunnen halen!

Maargoed succes met het herstel, ga je voor orgineel of ga je een ander bumpertje zoeken?
markwilts
Shit he das wel heel veel geld hoor...
Heb voor 500 euro mijn halve auto gespoten dus vindt dit wel beetje oplichterij zeg...
Als het verzekeringskwestie is maakt het voor jou niet uit. Maar zou dan eerder ff naar een "kennis" gaan en er zelf ook paar cente aan over houden. (Als je tenminste iemand die bij spuiterij werkt kent, das wel makkelijk haha)

Maar eh veel succes ermee en idd zou er dan voor het gemak ook andere bumper onder gooien...

Greetz mark
Python
hoemeer de schade expert opgeeft hoebeter het voor jezelf is...!!!

als je het geld heb koop je een bumpertje en je gaar iemand die goed ken spuiten voor weinig en dan steek je zelfs nog wa centen in je zak... :wink:
Spenstar
tegenwoordig krijg je het geld in de meeste gevallen niet te zien. Alles gebeurd automatisch tussen schadehersteller en verzekeringsmaatschappij.
markwilts
Hm gebeurd toch nog redelijk vaak hoor... Kennis van mij had 2800 eurie schade en kreeg dat gewoon op rekening gestort dus das wel beste manier als zijn verzekering ook doet. Isj idd wel per verzekering wel verschillend.

Succes ermee.
Mazzels
Speedyg
Krijg het geld via mijn Rechtsbijstand op de rekening gestort. lol.gif
Heb al even met de schadehersteller de opties doorgenomen.

Optie 1: bumper repareren - Echter voor de derde keer goed/mooi/strak repareren wordt zeer lastig

Optie 2: Nieuw FIAT bumper - Alles origineel en beter dan bij aanschaf :roll:

Optie 3: Imitatie bumper - Hou ik nog wat duiten over voor andere projectjes aan de auto, als mijn vriendin er tenminste niet achter komt :?
Spenstar
ooo beter!

Optie 3 dan he wink.gif
Spenstar
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...bayphotohosting

Deze vond je toch mooi speedy?
Speedyg
Vindt het origineel toch mooier.... :?
Il Nostra
Speedy ik zou er gelijk een Toxic of een Joy bumper opzetten.
Paar strakke sideskirts. Kan makkelijk voor dat geld.
Speedyg
Heeft geen zin heb nu al problemen om over de hoge springschansen in mijn straat te komen. Vindt beetje zond om de sideskirts over straat te verspreiden. Vindt het originele model al zeer mooi (daarom heb ik hem ook gekocht :? ) Wil alleen wat kleine dingetjes aanpassen. Zi ook mijn topic bij projecten.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.