Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Automatische versnellingsbak
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
janwillem
Hoi mensen,
Ik heb al sinds een paar maanden een Bravo met automatische versnellingsbak. Ik rij natuurlijk altijd in de D stand. Maar met pinksteren was ik naar Duitsland gegaan en door wat gebergte gereden. Daar wilde ik in zn 3 of 2 of 1 zetten. Maar verder dan zn drie kon ik em niet krijgen.
Zowel rijdend als stilstaand krijg ik de pook niet verder dan 3.....

Pleaseee kan iemand me hierbij helpen???

ALvast bedankt
Spenstar
het eerste forumlid met een automaat!
Succes met het oplossen(ik weet het niet)
Johja
schakelt de bak dan helemaal niet meer terug, ook niet in stand D of lukt het alleen niet met de hand?
als de bak helemaal niet meer terug schakelt, ben bang dat je bak dan blijft "hangen". waarschijnlijk heeft de bak het alleen als je een tijdje hebt gereden en de versnellingsbakolie heet is. klopt dit? zo ja, dan zal er wel wat vervangen moeten worden aan de automaat. wat weet ik niet zo, want ik heb er ook geen verstand van. ik weet alleen dat ik dit ook had met een automaat van een Beretta. probeer na te gaan wanneer de olie van de versnellingsbak ververst is. kan zijn dat als de olie is ververst het wel lukt. oliepeil al gemeten van de automaat? miss te weinig olie.
janwillem
Het gaat alleen om met de hand schakelen, in de D doet alles het gewoon.

Het probleem doet zich altijd voor. Handmatig wil ie gewoon niet verder dan drie. Dus ook wanneer de versnellingsbakolie koud is
De versnellingsbakolie is ongeveer 3 maanden geleden ververst (bij de aankoop)
Johja
sorry hoor, maar zit er ook een knop op de pook zelf. kan zijn dat je die moet indrukken als je naar de 2 en de 1 terug schakelt of is dat alleen nodig in z'n achteruit? weet niet meer goed hoe het ook alweer moest bij een automaat. is een soort vergrendeling voor als je te hard rijdt en naar een te lage versnelling terugschakelt of (nog stommer) onder het rijden in z'n achteruit wilt zetten. dan gaat ie kaduk, dus een goeie tip als je dat nog niet wist, eerst helemaal stilstaan en dan in z'n R.

nog ff goed over nagedacht en dit moet volgens mij goed zijn. kijk wel uit met zelf terugschakelen, want als je bij 100 al terug wilt naar z'n 2, is niet verstandig.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.