Help - Search - Members - Calendar
Full Version: $@!#$@!!!!! Steentje in de ruit geslagen...
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Slider
Rijd ik vanochtend op mijn dooie gemakje naar het werk, komt er een auto voorbij razen, ik zie een klein zwart steentje opspringen en zo op mijn ruit stuiteren. Net naast het zwart randje. Ik scheld de boel bij elkaar, en rij voorzichtig door naar de zaak, hopend dat ze van Carglass kunnen fixen. Ik direct bellen op de zaak. Blijkt het scheurtje groter te zijn dan een 2 euro munt. Moet er een nieuwe voorruit in! frown.gif Gelukkig ben ik all-risk verzekerd. En dus komen ze aankomende maandag bij mij thuis een nieuwe ruit plaatsen. Jammer, als ik nou net iets later was weggereden had het steentje mij misschien wel gemist. Maar ja als hadden is, is hebben te laat! frown.gif
Ik laat wel weten als de nieuwe ruit erin zit, hoe de service was.

Greetz,
Slider
stifler_gt
Heb al 2x een ster laten “lassen” en 1 x een nieuwe ruit er in laten zetten bij Car-glass. Service was op zich goed, alleen die klere all-risk verzekering van mij heeft bedacht om het eigen risico omhoog te schroeven dus ben bij een nieuwe ruit en lassen toch nog (veel) geld kwijt.
LaTiNa
Ik heb ook een scheurtje in mijn voorruit van 2 cm gebeurd op de snelweg (wegwerkzaamheden).

Het zit er al 1 jaar in maar heb er nooit iets aan gedaan :oops:
hij word ook niet groter.

is het wel handig om het via de verzekering te laten lopen gaat je premie dan niet omhoog????
Slider
Nee premie gaat niet omhoog. Ik kan het niet laten zitten want hij wordt steeds groter, is nu al bijna 30 cm... Vanochtend alleen nog een klein sterretje met een klein scheurtje... Dus wordt steeds erger..
madbull
QUOTE (LaTiNa)

GET IT FIXED! Of ga in ieder geval vragen wat het moet kosten! voor zo'n kleintje ben je misschien een paar tientjes kwijt (kan wellicht gelijmd worden).

Stel je voor: Deze winter is het -10 graden, en je gooit de verwarming vol open.. Door het warmteverschil gaat de ruit "werken" en WHAP, heel de voorruit naar de kloten! Ik ken mensen die het overkomen is...
LaTiNa
QUOTE (madbull)
QUOTE (LaTiNa)

GET IT FIXED! Of ga in ieder geval vragen wat het moet kosten! voor zo'n kleintje ben je misschien een paar tientjes kwijt (kan wellicht gelijmd worden).

Stel je voor: Deze winter is het -10 graden, en je gooit de verwarming vol open.. Door het warmteverschil gaat de ruit "werken" en WHAP, heel de voorruit naar de kloten! Ik ken mensen die het overkomen is...

Ik ben al eens gaan navragen maar toen zeiden ze dat ze er niets aan konden doen omdat ik niet gelijk was gekomen en dat er nu vuil in zit.

Het scheurtje heeft al een winter meegemaakt en hij is er niet groter van geworden. :wink:
madbull
Dan zal ik voor je duimen biggrin.gif

Eigenlijk ist ook logisch dat ie niet kapot gaat: oersterke bravo materialen! Italiaanse designmobielen (kom op, een bravo is méér dan een auto!) gaan boven alles!
LaTiNa
QUOTE (madbull)
Dan zal ik voor je duimen biggrin.gif

Eigenlijk ist ook logisch dat ie niet kapot gaat: oersterke bravo materialen! Italiaanse designmobielen (kom op, een bravo is méér dan een auto!) gaan boven alles!

lol.gif
TheLizard
heeft iemand enig idee wat een nieuwe voorruit kost
ik heb namelijk behoorlijk wat steenslag erop zitten en dat kijkt soms erg vervelend. Als de kosten niet al te hoog zijn wil ik hem misschien wel een keer gaan vervangen
Slider
Mijn ruit is zojuist vervangen. Carglass kwam bij mij thuis. Heeft de monteur iets minder dan 2 uur gekost. Ruit zit er weer netjes in, alle oneffenheden zijn netjes weggewerkt, dus monteur heeft goed zijn best gedaan. Service was goed, heb van de beste man nog paar tips en spullen meegekregen. Wat een bakkie koffie al niet kan doen.. smile.gif
Heb net verteld gekregen dat een ruit inclusief montage rond de 300 euro's ligt.
BrAvoSX
Net gebeld met Carglass. Nieuwe ruit kost 410,- euro. Maar dan heb je wel 10 jaar garantie op lekkage en montagefouten. Moet ik er zelf nog naar toe ook.

Bravo 1.4SX
The Master
Dit topic lees ik wel weer precies op tijd...

Heb een scheur van een 10cm... :evil: :evil: :evil: :evil:

€410, is dat incl montage... Hoop t wel... En ik vind t nog veel geld... frown.gif
evill bravo
heb er een vrij nieuwe in zitten 360 euro was in de zomer toen ie vol in de zon stond(dom) met mun binnenspiegel aan het trekken en ineens krak!! dikke scheur bovenaan erin maar kwam wel goed uit ruit zat al vet onder de krassen!!
BrAvoSX
ja, inclusief montage. Ik ga morgen eerst even in de rondte bellen of ik iets goedkopers tegenkom. Waar heb je dat voor 360 laten doen???
The Master
TNX, wil je t plz posten dan...? Zou je me heel erg mee helpen smile.gif
Brava GT
Are we talking abt stones flying onto the windscreen ?

I got tired of buying new windscreens every year so I took an insurance for my windscreen -> costs only 16e/year !
For a whole new windscreen I have to pay "own risk" 150e and the insurance company pays the rest.
I just called one company the other day and a new windscreen costs abt 240e

coool.gif
Slider
Well I'm all-risk insured and there was no own risk. So the windscreen costed me nothing but the guy who placed it told me it costs around €300,-
BrAvoSX
Ik heb nog in de rondte gebeld maar kom toch echt niet onder de € 400,- Jammer maar helaas. :? :? Aangezien er een enorm gat in zit kan ik er ook niet echt ver meer mee rijden dus moest in de buurt zoeken....
Triple B
ga je zelf ook nog foto's maken en plaatsen van de vervanging van de ruit?

mzzl peer
Slider
Ja 400 als je er niet voor verzekerd ben ja. Trouwens die binnenspiegel zit niet gelijmd. Die zet aan een soort haakjes die uit de ruit komen. Monteur van Carglas had em binnen 3 seconden eraf.
Tartarus
QUOTE (Slider)
Ja 400 als je er niet voor verzekerd ben ja. Trouwens die binnenspiegel zit niet gelijmd. Die zet aan een soort haakjes die uit de ruit komen. Monteur van Carglas had em binnen 3 seconden eraf.

haakje zit wel vast gelijmd maar als je uw spiegel er uit wilt halen moet je deze voorzichtig naar boven duwen en een beetje wikkelen dan komt hij los
Dutch Dimension
he ook eens een nieuwe ruit moeten halen , bij mijn vorige auto
Mijn pa sloeg mijn binnenspiegel er door heen.
Heb toen de verzekering gebeld en alles werdt netjes betaald.
hoefde zelfs geen eigen risico te betalen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.