Help - Search - Members - Calendar
Full Version: [vraag] 30mm verlagen Bravo GT 1.9JTD
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
NoS[NL]
Even een korte vraag.

Ik heb een Bravo GT 1.9JTD en nu wil ik de auto iets verlagen.
Nu kan ik hem bij S&G 30mm verlagen incl. uitlijnen, b.t.w. en montage voor 299,-. Lijkt me een nette prijs, laat ik het anders zeggen, ik heb het er wel voor over.

Wat zijn jullie ervaringen met 30mm verlaging? Is dit een flinke verbetering voor het weggedrag van de bravo?

Doen of niet is eigenlijk het korte antwoord !! smile.gif
Tweeling
Ik weet niet of het duur is.. Ik heb gisteren mijn andere auto laten verlagen.. Megane Cabrio
En dat was verlagen voor en achter...Achter is Torsie..en uitlijnen voor 249 euro..Torsie is vaak lastig dus ik heb het idee dat het wel goedkoper kan.. maar weet het niet zeker..Gewoon even rondvragen bij anderen...

Succes
Slider
Doen. Mijn auto is ook verlaagd (3,5 cm Eibach) en de wegligging is perfect. Let wel, je vering wordt wel stugger dus het hobbelt meer. 3 cm is denk ik voor jouw type voldoende, geloof dat de 1.9 iets zwaarder is (zeker aan de voorkant) waardoor van zichzelf al wat dieper ligt.
BravoHGT20v
Hallo Kees,

Je kunt je auto prima verlagen, heb zelf -35mm met Weitec veren. Moet zeggen dat ik de veren los heb gekocht (116,99 Euro) en het samen met een vriend heb gemonteerd. Dit viel achteraf erg mee !!!

Daarna alleen nog even laten uitlijnen, wat hierbij op viel was dat er eigenlijk niet eens zoveel viel uit te lijnen. Maar raad het je aan om wel te doen.

Totaal kosten; Uitlijnen (42 Euro) + Veren (116.99 Euro) = 158.99 Euro. Dus als je een beetje handig bent kun je zeker zo'n 140 Euro besparen en dat is toch snel verdient.

Groeten Mark
TheLizard
die van mij (jtd) is 3.5 cm verlaagd
voort ligt ie wat lager dan achter door het gewicht van de motor

verder is het echt aan te raden, zeker in combinatie met goeie "kleefbanden" (toyo's) wordt het bochtenwerk echt een feest
bravogirl
Mijn JTD is 4 cm verlaagd, is super!
Zeker doen, ziet er ook veel mooier uit.

Groetjes
RedBravoSx
ik denk dat hij ook geinteresseerd is in de prijs die je daarvoor heb betaald. Toch?
TheLizard
QUOTE (RedBravoSx)
ik denk dat hij ook geinteresseerd is in de prijs die je daarvoor heb betaald. Toch?

ik heb bij Hespo (die nu dus clubsponsor is) een hele set van apex gekocht (veren + dempers) en laten monteren, prijs 550 euro geloof ik
Glen
QUOTE (Slider)
, geloof dat de 1.9 iets zwaarder is (zeker aan de voorkant) waardoor van zichzelf al wat dieper ligt.

deze is idd zwaarder vooraan (50kg)
Maar daar zijn andere veren voor nodig dan. Dealers maken hierin een onderscheid. Opletten bij occasie veren dus!
Bobi
QUOTE (Tweeling)
Ik weet niet of het duur is.. Ik heb gisteren mijn andere auto laten verlagen.. Megane Cabrio
En dat was verlagen voor en achter...Achter is Torsie..en uitlijnen voor 249 euro..Torsie is vaak lastig dus ik heb het idee dat het wel goedkoper kan.. maar weet het niet zeker..Gewoon even rondvragen bij anderen...

Succes

offtopic @ tweeling: Met torsie vering vervangen ze niet de veren maar schroeven ze gewoon heel de schokdemper omlaag, en hoef je dus alleen maar de 2 voorste veren te kopen. Dus jij betaalde voor 2 veren + arbeid 250 Euro en NOS betaald voor 4 veren + arbeid 300 Euro.

Lijkt me best een goede deal.

ontopic @ NoS: Als je het zelf gaat doen heb je waarschijnlijk speciale klemmen nodig om de veer in te drukken tijdens het monteren op de schokdemper. Dus misschien slim om eerst even te informeren of iemand in je kennissenkring zulke klemmen heeft.

En na verlaging is het ook een must om je remdrukverdeler bij te stellen, wederom een reden om naar de garage te gaan.

Als ze voor 300 Euro ook dat bij de arbeid hebben zitten dan zou ik het zeker laten doen.
NoS[NL]
Bedankt allen voor de reacties smile.gif
Erg duidelijk allemaal biggrin.gif

Ben er wel over uit dat ik het wel laat doen, zodra e.e.a. aangepast is zal ik mijn ervaringen hier uiteraard mededelen smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.