weet iemand hoeveel de invoerkosten op een fiat bravo 1.9TD100 uit '98 van belgië naar nederland zijn?
grtjs
The Master
Jan 11 2005, 16:09
ok, thanks
en waar vind ik "Consumentenprijs in Nederland (geschat, afgerond op hele euro's)" ?
The Master
Jan 11 2005, 16:48
Nou, das de verkoopprijs van jouw. Consumentenprijs=verkoopprijs. Dus wat jouw auto hier in NL ongeveer zou kosten als die in NL te koop zou staan....
madbull
Jan 11 2005, 16:52
De nieuwprijs was in dat jaar in Nederland 36.800 gulden, Sin. De prijs van accessoires die daarbij komen zul je zelf ongeveer moeten schatten.
dus deze is niet wettelijk vastgelegd?
wat weerhoudt mij dan om deze heel laag door te geven, zodat de koper weinig invoerkosten betaalt?
grtjs
Dutch Dimension
Jan 11 2005, 18:14
Auto moet ook bij de RDW (rijksdienst voor wegverkeer ) komen
Daar vind een controle van de auto plaats
Dus als je dan slim bent de acc eruit halen :wink:
madbull
Jan 11 2005, 19:09
QUOTE (sin)
dus deze is niet wettelijk vastgelegd?
wat weerhoudt mij dan om deze heel laag door te geven, zodat de koper weinig invoerkosten betaalt?
De site geeft je slechts een idee van het bedrag, de RWD rekent hem zelf ook nog uit met gewicht/nieuwprijs (die ik noemde).
Hoe het precies met die accessoires zit weet ik ook niet precies. Misschien gaat het alleen om af-fabriek accessoires.
dus als indicatie moet ik daar de huidige waarde invullen, of die nieuwwaarde die je geschreven hebt?
pieter
Jan 11 2005, 20:02
gade uwe auto verkopen?
madbull
Jan 12 2005, 08:50
Geef de consumentenprijs op van het voertuig (incl. BTW, BPM en accessoires), welke in Nederland gehanteerd was in het betreffende bouwjaar.
Ik geloof dus de nieuwprijs, in het betreffende bouwjaar. En volgens AutoVisie jaarboek 98 stond die op 36.800 gulden (=16.744 euro).
Richard
Jan 12 2005, 12:49
en accessoires nemen ze idd mee in de prijs, dus haal die er uit.
Dutch Dimension
Jan 12 2005, 18:32
Heb eens nagevraagt bij RDW
En ze berekenen het vanaf de nieuwwaarde :wink:
Je krijgt daar een heel formulier wat je zelf nog eens moet invullen om de BPM te berekenen. ongeacht de berekening die je op internet maakt. Het is dus makkelijk om alle gegevens bij de hand te hebben en ook een calculator mee te nemen. Let er op dat ze je tijdens de keuring niet naaien met het wegen van je auto. Dit kost tientallen Euro's en is niet noodzakelijk. Meestal komen ze met een smoesje dat jouw type auto net niet in de computer staat en om een nieuw kentekenbewijs uit te schrijven moet de auto eerst gewogen worden. Je moet je ook identificeren en ze accepteren alleen je paspoort als je er ook uitreksel van het geboorteregister bij hebt. Rijbewijs is altijd goed. En als je gaat verhuizen naar Nederland dan kun je de auto meenemen zonder BPM te betalen. De voorwaarde hiervoor is dat je die auto al minstens 1 jaar op je naam hebt staan voordat je hem invoert en na het invoeren moet hij minimaal nog een half jaar op jouw naam staan. als je hem dus eerder verkoopt dan meot je alsnog die BPM voldoen.
Het kan trouwens zijn dat ik dat jaar en half jaar door elkaar heb gehaald, zou je even na moeten vragen bij de Douane. De kosten voor het keuren moet je altijd betalen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.