Van huis uit ben ik eigenlijk al groot gebracht met Fiat. Mijn ouders hebben deze reeds gehad:
- Fiat Uno
- Fiat Tipo
- Fiat Marea Weekend
- Fiat Punto Mk2 (zelf ook in gereden, fel beestje)
En ik heb deze gehad:
- Fiat Tempra 2.0 Diesel
- Fiat Tipo 1.4 Benzine
Niet dat het hele mooi auto's waren, maar meer omdat ik er voor weinig geld toch veel plezier aan heb gehad. Dus bij deze een korte geschiedenis van beiden:
Fiat Tempra:
2 liter dieseltje met bijna 2 ton op de teller. Gekregen (ja je leest het goed..) van een kennis van mijn vriendin. (jaja..) Heerlijke motor, klote versnellingsbak. Ik heb hier ongeveer 900 gulden aan uit gegeven om hem door de keuring heen te krijgen. Vervolgens heb ik er 6 maanden in gereden. Toen kwam de versnellingsbak bijna via de motorkap naar buiten. Dus ik heb hem te koop gezet (marktplaats). Toch nog voor €400,- verkocht aan een auto handelaar die hem naar Polen ging exporteren.
Fiat Tipo:
1.4 benzine motor met 225.000 km op de teller. Deze heb ik voor €650,- gekocht bij de dealer waar mijn ouders alle vorige Fiats hebben gekocht. Deze ging er mee stoppen en had hem nog staan. Anders had ik een benzine auto nooit gekocht met die km stand. Een jaar in gereden, best nog leuk wagentje, stotterde af en toe, maar daar leer je mee rijden. Toen kreeg ik te horen dat ik de Bravo kon kopen en moest deze weg. Te koop gezet op het internet (marktplaats). En had hem verkocht onder de voorwaarde van APK keuring. En ja hoor, kwam er op 1 dingetje na (lampje) zo door heen (Fiat, what else..). En verkocht voor €625,-.
De dag van verkoop nog klein ongelukje gehad (hoe stom...) daarom ging er 25 euro van af.
En toen.. de Bravo!!!!
Das mijn korte historie. Ik heb nu 2 jaar mijn rijbewijs. Rij elke dag met veel plezier rond.
Greetz,
Slider