Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Mijn Fiat geschiedenis
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Algemeen
Slider
Ok ok, ik ben dan misschien pas 20. Ik ben al wel toe aan mijn derde auto. En heus, ik ben er echt zuinig op... smile.gif
Van huis uit ben ik eigenlijk al groot gebracht met Fiat. Mijn ouders hebben deze reeds gehad:
- Fiat Uno
- Fiat Tipo
- Fiat Marea Weekend
- Fiat Punto Mk2 (zelf ook in gereden, fel beestje)

En ik heb deze gehad:
- Fiat Tempra 2.0 Diesel
- Fiat Tipo 1.4 Benzine

Niet dat het hele mooi auto's waren, maar meer omdat ik er voor weinig geld toch veel plezier aan heb gehad. Dus bij deze een korte geschiedenis van beiden:

Fiat Tempra:

2 liter dieseltje met bijna 2 ton op de teller. Gekregen (ja je leest het goed..) van een kennis van mijn vriendin. (jaja..) Heerlijke motor, klote versnellingsbak. Ik heb hier ongeveer 900 gulden aan uit gegeven om hem door de keuring heen te krijgen. Vervolgens heb ik er 6 maanden in gereden. Toen kwam de versnellingsbak bijna via de motorkap naar buiten. Dus ik heb hem te koop gezet (marktplaats). Toch nog voor €400,- verkocht aan een auto handelaar die hem naar Polen ging exporteren.

Fiat Tipo:

1.4 benzine motor met 225.000 km op de teller. Deze heb ik voor €650,- gekocht bij de dealer waar mijn ouders alle vorige Fiats hebben gekocht. Deze ging er mee stoppen en had hem nog staan. Anders had ik een benzine auto nooit gekocht met die km stand. Een jaar in gereden, best nog leuk wagentje, stotterde af en toe, maar daar leer je mee rijden. Toen kreeg ik te horen dat ik de Bravo kon kopen en moest deze weg. Te koop gezet op het internet (marktplaats). En had hem verkocht onder de voorwaarde van APK keuring. En ja hoor, kwam er op 1 dingetje na (lampje) zo door heen (Fiat, what else..). En verkocht voor €625,-.
De dag van verkoop nog klein ongelukje gehad (hoe stom...) daarom ging er 25 euro van af.

En toen.. de Bravo!!!!

Das mijn korte historie. Ik heb nu 2 jaar mijn rijbewijs. Rij elke dag met veel plezier rond.

Greetz,
Slider
LaTiNa
Mijn ouders waen altijd Citroën freaks:)

ik heb nu ongeveer 5 jaar mijn rijbewijs en ik heb al:
bus van de zaak voor ongeveer 2 jaar daarna
een 106 en daarna 2 bravo's:)
Slider
QUOTE (LaTiNa)
....daarna 2 bravo's:)

Twee???? Vertel.... smile.gif
LaTiNa
QUOTE (Slider)
QUOTE (LaTiNa)
....daarna 2 bravo's:)

Twee???? Vertel.... smile.gif

Ik heb eerst een 1.4 sx gehad. (donkerblauwe)
Ik wou een HGT omdat ik de 1.4 traag vond smile.gif

Maar toen kwam ik deze tegen, die ik nu heb en daar zit een hoop extra dingetjes op die de vorige niet had en het mooie kleurtje lol.gif dus werd het de 1.6 sx.

gr.
I
Slider
QUOTE (LaTiNa)

Willen we dat allemaal niet? smile.gif
LaTiNa
QUOTE (Slider)
QUOTE (LaTiNa)

:cry: jup, maar ik raakte verlieft op deze lol.gif
Martin
QUOTE (Slider)
QUOTE (LaTiNa)

kijk maar snel op http://home.zonnet.nl/antares

biggrin.gif
SNEEKY
bij mij is het mijn tweede,eerst een fiat tipo 17D,die ik helemaal ombouwde tot een tof karretje met CV,servo 19TD motor,elek ruiten,ander interieur en volledig herspoten... ik probeer wel es een pic te posten :wink:
was van '89
Bobi
QUOTE (Slider)
Ok ok, ik ben dan misschien pas 20. Ik ben al wel toe aan mijn derde auto...

ow dus ik ben niet de einge... ben nu 21 en heb 5 auto's versleten

1. '88 mini 1000 jet black
2. '87 VW golf II GTi
3. '94 Seat Ibiza 1.9 D
4. '92 Renault 19 16V chamade
5. '98 Fiat Bravo TD100 sx

tsja... niet echt een logische volgorde... maar wel een verbetering.. toch?
SNEEKY
heb nog een klein oldtimertje ook maar die komt niet veel van stal,hier staat ie ongeveer beneden
greetzzzz,Peter
http://www.fiat127club.netfirms.com/leden.html
The Master
Me ouders zijn compleet fiat gek (me vader dan puh2.gif )

Dus ja, zo ben ik ook aangestoken...

Ik wilde voor mezelf niet een extreem oude auto, een sei was leuk, maar ja, 1.2 16v :roll: En een punto MK II was te duur. En toen zag ik de Bravo HGT. 155 pk zag ik eerst... Leuk smile.gif

Toen 1 van 185 PK, en die heb ik als eerste auto biggrin.gif

Ach ja, rustig aan beginnen qua PK's he... coool.gif
Biskin
Mijn fiat verleden.......

1999 Nissan Micra '85 :wink:
2000 Fiat Uno'88 :wink:
2000 VW polo 1.2 diesel '85 :cry:
2001 Fiat Punto 1.1 '95 coool.gif
2002 Fiat Panda 0.75 '89 :?
2003 Lancia Delta hpe tds '96 biggrin.gif ( na mijn zeer positieve ervaring weer een italiaanse diesel genomen)
2004 Renault Megane coupe g3 '98 :cry: :oops: (nooit meer een renault!)
2004 Fiat Bravo JTD gt '00 ( lol.gif lol.gif lol.gif lol.gif )

Ik denk dat je wel zo uit mijn lijstje kan je wel zien waar ik ben begonnen met werken. (ondertussen weer fulltime student)

tevens heeft mijn vader 1998 t/m 2002 een Marea weekend 1.6 16v
2002 t/m 2004 een Stilo 1.6 16v
jan. 2005 ............. Alfa Romeo 147 trofeo veloce komt in januari 2005 binnen
Justy_Perfect
wat leuk...

mijn geschiedenis is :
Fiat uno Manhattan
Fiat Uno Suite
Fiat Tipo
Fiat Marea
Fiat Bravo puh2.gif
LaTiNo
Zo he, sommigen wisselen ELK JAAR van auto smile.gif

Mijn eerste auto was de Nissan Bluebird 2.0 van de schoonvader van mijn baas. Daar mocht ik een aantal weken in rijden (had net mijn rijbewijs).
Dat was wel een lekkere ragcar!
Daarna een huur Punto, gevolgd door een ouwe aftandse Golf I ofzo die permanent naar natte hond stonk. Zaten ook geen speakers in dus ik had 2 tweetertjes uit een ouwe speaker gesloopt en deze op een ouwe radio aangesloten, had ik in elk geval nog WAT geluid. Dit brik had mijn baas ook voor mij geregeld (het ging toen financieel niet zo denderend).

Daarna een maandje of 2 een huur BRAVA!!! (1.4SX, rood) gehad van mijn boss totdat ik eindelijk de stap maakte naar mijn droomauto. Een zilvergrijze 156 1.6TS met 15" velgen en stoelverwarming. Zalig!
Na afloop van het lease-contract 14 maanden in een 146 1.8TS van een ex-collega gezeten terwijl ik geduldig wachtte op de facelift van de 156. En nu alweer 2.5 jaar in mijn nieuwe 156 smile.gif
MR. HGT
VW Golf 1.8 16v van '86, dit was mijn eerste bolide
VW Golf 1.6 van '93, die heb ik even gigantisch afgetrapt
Fiat Bravo 1.4 12v van '96, en ik was meteen verkocht aan het neusje
Fiat Bravo 2.0 20v van '99, dit is mijn huidige auto en ik hoop dat hij dat voorlopig nog blijft ook.
Deze dame stond naar mij te staren een paar huizen naast de zus van m'n ex, ze zag gewoon aan me dat ik in één klap verliefd was en heel toevallig toen een paar maanden later mijn relatie over was verliet ze haar eigenaar en stond ze voor mij te pronken in de showroom van de Fiat-dealer, natuurlijk heb ik mijn oude Bravo netjes achter gelaten tussen al zijn andere broertjes en zusjes en ben met deze dame is even een fijn stukje gaan rijden.
En ze leefde nog lang en gebla bla bla, tja je moet wat als je een avondje lekker niets te doen heb biggrin.gif
JM
Begonnen in 2003 met een Opel Corsa 1.4 Joy uit 92 en die ingeruild voor een Bravo 1.6 SX uit 98.

Mijn ouders hebben helaas nooit italiaans gereden frown.gif Ze hebben nu een Volvo S40 2.0D elite, en mijn broertje heeft een Golf 2 1.3 CL. En ik krijg ze maar niet omgepraat naar een Fiat of Alfa frown.gif
bocca
mijn geschiedenis:

Mijn familie is echt fiat minded.
Onze pa heeft altijd al me fiat gereden tot hij firma wagens kreeg.
ons moeder heb ik nog weten rijden met ne ritmo, tipo, uno, bravo (die ik gekregen heb biggrin.gif ) en punto MKII

mijn grootouders (langst mijn vaders kant) hebben ook altijd fiat gehad. Die die ik nog weet is 2 panda's en een punto MKI

Daar zij al redelijk oud zijn en niet zo veel meer rijden heb ik het eerste jaar met die punto MKI 1.4 van mijn grootouders gereden

en toen ons moeder hare punto MKII kocht heb ik haar bravo gekregen waar ik nu toch ook al 4 jaar mee rondcruise (is het juiste woord me 1.9D puh2.gif )

Verder hebben zowel mijn broer en zijn man allebei een punto MKII

Een echte Fiat Familie dus biggrin.gif biggrin.gif
/Abarth
Voor mijn geschiedenis moet je wel een tijdje terug gaan.
Ongeveer een half jaartje namelijk lol.gif Ik heb me toen een bravo 1.6 sx aangeschaft uit 97, de abarth uitvoering.

Mijn ouders rijden al jaren seat, mijn broer is zeer tevreden over opel, rijdt al jaren tigra.
ForzaTom
mijn fiat geschiedenis...

2003 Fiat Cinquecento Sporting '97
2005 Fiat Punto HGT '05 (is dus besteld biggrin.gif)

de cinq is nu reeds enkele maanden verkocht en ik gebruik nu op regelmatige basis de fiat punto cabrio van mijn moeder (niet zo'n phat ride maar toch, het is fiat eh :wink: )

Deze wagens zijn van mijn broer (oranje) en een vriend van hem (blauw) en zijn eigenlijk de oorzaak van mijn fiat-gekte:

Dutch Dimension
:shock: knappe bakkies puh2.gif

En ga je straks nog wat verandering aan je Nieuwe HGTtje doen?? :twisted: lol.gif
ForzaTom
QUOTE (Remco Mathijssen)
En ga je straks nog wat verandering aan je Nieuwe HGTtje doen?? :twisted:  lol.gif

is de paus katholiek? :wink:
/////Gert/////
Ik rij al een tijdje Italiaans,en bevalt me nog steeds uitstekend biggrin.gif

M'n eerste een Alfa Romeo 33 1.7IE SW uit 1993.
Geen foto frown.gif
M'n tweede een Alfa Romeo 33 1.7IE Sedan uit 1992.

M'n Derde een Alfa Romeo 155 1.8TS UIT 1993.

M'n vierde was een GTV6
geen foto
M'n vijfde was een Fiat Panda 1000IE Fire uit1991
geen foto
En mn laatste is mn huidige Bravo
[img]http://groups.msn.com/_Secure/0TAAeAwYXS3fGPb0pvpmumPmNqzDzyKB!oUSs09tYPMtmUccP*HuJHCgd5CWBqkzmDncWF4*7SDdM5CH
y4IWYU7aP7fidcbCKBpP4A8HOGcof7eZ2Q0G1RA/Bravo%208.jpg?dc=4675487832152718271[/img]

Zo voorlopig wel ff genoeg

Groetjes Gert
svenio_g
héhé funny ukje smile.gif

ik ben begonnen met een Audi 80 1.6 diesel, die eigenlijk van mn zus, endaarvoor van mn vader was

daarna heb ik de VW Golf I van mn grootvader gekregen, dezelfde motor als bovenstaande Audi, en ineens leek ik veel sneller op te trekken...

en sinds het binnenregende in de Golf heb ik mijn Marea weekend. (en ik houw precies wel van 1.6 motoren...) en ik ben er tevreden van,
BravoHGT20v
Mijn geschiedenis;

Ben begonnen met, jawel, een Fiat Panda 34 met maar liefst 34PK.

Daarna overgestapt naar een Renault Clio 1.8Rsi met 110PK, was er leuk om mensen mee te kijk te zetten. Want deze auto is "bijna" net zo snel als een HGT.

Sinds December 2003 in het bezit van een Fiat Bravo HGT met 154PK, rijd erg leuk en nog comfortabel ook.

Groeten Mark
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.