Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Testcase met vernieuwde chatroom
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Forum Mededelingen
graaf
Voor sommigen onder ons is het wel een bekend iets: IRC ( Internet Relay Chat ).

Ik heb ( zie bovenin de site ) een nieuwe chatbox toegevoegd die jet een zo genoemd java applet een verbinding maakt met een irc server ( voor de test gebruik ik m'n irc server thuis ).

Hoe ga ik chatten??
Simpel ... klik op 'Chatroom' bovenin .. en je krijgt dan als het correct is een grijs vlak te zien. En er komt een melding .. of je iets wilt 'installeren'.
Kies hier dus ja... je download dan wat java bestanden, zodat je de applicatie kan startten.
Verder gaat alles automatisch... je maakt verbinding met je loginnaam van het forum.

Het kan even duren voordat je in de chatbox terrecht komt... wees niet bang .. komt goed ... het duurt eventjes ja.
Zie je rare enge meldingen in het rood ( stuk of 3 ) geen nood ... gewoon wachten, en niks van die meldingen aantrekken.

Veel gebruikte commando's:

/join #<naam> : Ga naar kanaal #<naam> ( vul bij <naam> een woord in )
/nick <naam> : Verander je nickname in <naam>
/msg <naam> <bericht> : Stuur <naam> een <bericht> via de chatbox ( Mits <naam> online is )

[edit]
Mocht je door een java fout er niet op kunnen komen zie hieronder smile.gif
Het kan zijn dat sommige windows xp versies geen correcte Java Virtual Machine hebben ... ( programma die nodig is om deze chatbox te laden )

Voor de fanatieke chatters onder ons. Pak je favoriete IRC client en gebruik de volgende gegevens.

IRC Server : grunix.xs4all.nl
Port : 6667
Channel : #fbc

(irc client nodig? : mIRC)

zo .. genoeg nerdpraat puh2.gif
[/edit]

Veel plezier en ik ben benieuwd wie er als eerste gaat komen puh2.gif
LaTiNo
Ik kan niet connecten, krijg:

Connecting...
Unabled To Connect : null
graaf
QUOTE (LaTiNo)

Connecting...

Vreemd, ik had dat in het begin ook.
Ik zal de instellingen van de chatserver nog eens nalopen, kan zijn dat ie bepaalde internet adressen niet accepteren wil.

Wilmor zat net wel d'r op nmlk.
Wilmor
QUOTE (LaTiNo)

Connecting...

Ben net op de chatbox gaan kijken. Werkt prima. Heb je eerst de nodige software gedownload ?
graaf
QUOTE (Wilmor)
QUOTE (LaTiNo)

Connecting...

Ben net op de chatbox gaan kijken. Werkt prima. Heb je eerst de nodige software gedownload ?

Precies,

Ik heb het net nog eventjes geprobeerd.
Je krijgt dus een scherm te zien om een 'beveiligingscertificaat' te accepteren.
Als je hier dus op nee drukt, kan je geen verbinding maken.
LaTiNo
Heb ik gedaan. Ik denk dat het komt omdat ik achter een firewall zit. Vanavond nog eens proberen (thuis)
Padlarf
Jaja en voor ik het weet heb ik een connectie met een betaalde lijn à
€ 2,50 met minuut..... lol.gif
graaf
QUOTE (Padlarf)
Jaja en voor ik het weet heb ik een connectie met een betaalde lijn à 
€ 2,50 met minuut.....  lol.gif

Juistem!!!
Kijk ik moet ergens een beetje extra centen aan verdienen eh!

Nee, omdat het een java applet is willen de browsers altijd een soort certificaat bevestigd hebben dat je akkoord gaat met het uitvoeren van die applicatie. ofzoiets.....
marcelv8
die software die je moet downloaden is dat gewoon java enzo voor alle chat toepassingen..of alleen voor deze?? Ik kom tot nu toe namelijk in geen 1 chat / spelbox ivm software fout... :?

zal straks deze ff proberen.
graaf
QUOTE (marcv8)
die software die je moet downloaden is dat gewoon java enzo voor alle chat toepassingen..of alleen voor deze?? Ik kom tot nu toe namelijk in geen 1 chat / spelbox ivm software fout... :? 

zal straks deze ff proberen.

Het is niet echt downloaden van software.
Het is zo dat een webbrowser aan je vraagt of jij akkoord gaat dat desbetreffend java applet geladen wordt ( in dit geval om dat het een communicatie applet is, en dus gegevens verzend )
Zogenoemd "Security Certificate"

[ java applet == soort programma geschreven in de java programmeer taal ]

Tevens in begin post wat toegevoegd
The Master
@ Marcv8

Download bij kazaa ff een Java virtual machine.... Ff uitvoeren, en het gaat werken.. smile.gif
graaf
QUOTE (The Master)
@ Marcv8

Download bij kazaa ff een Java virtual machine.... Ff uitvoeren, en het gaat werken..  smile.gif

Grapjas puh2.gif
The Master
Serieus... :shock: :shock: :shock:

Tenminste, t was wel zoiets...

Dan download je gelijk alle java-toepassingen in 1x geloof ik.. :oops:
graaf
QUOTE (The Master)
Serieus...  :shock:  :shock:  :shock: 

Tenminste, t was wel zoiets...

Dan download je gelijk alle java-toepassingen in 1x geloof ik..  :oops:

Normaal gesproken heeft windows een java vm ingebouwd, maar in sommige XP versies heeft Microsoft geweigerd dat toe te voegen i.v.m. ruzie met SUN o.i.d.

Een java vm (een java.exe dus ) heb je nodig om java applets te kunnen draaien.
marcelv8
QUOTE (The Master)
@ Marcv8

Download bij kazaa ff een Java virtual machine.... Ff uitvoeren, en het gaat werken..  smile.gif

haha lol..het enige wat ik bij kazaa download is muziek, verder niks mij te riskant, 't stikt van de virussen..
graaf
QUOTE (marcv8)
QUOTE (The Master)
@ Marcv8

haha lol..het enige wat ik bij kazaa download is muziek, verder niks mij te riskant, 't stikt van de virussen..

Dat niet alleen, de meeste muziek tegenwoordig op kazaa is nep!
Door de plaaten maatschappij'en vern**kte nummers om de gebruikers te ontmoedigen
marcelv8
jaah chatbox doet het biggrin.gif
klopt veel muziek is nep, hoor je van die irritante soort piepen..erdoorheen.. :cry:
TheLizard
QUOTE (marcv8)
jaah chatbox doet het biggrin.gif 
klopt veel muziek is nep, hoor je van die irritante soort piepen..erdoorheen.. :cry:

gewoon usenet gebruiken...ben je van al die fake troep af en ook geen virussen
snelheid is ook veel beter
LaTiNo
usenet rulez :twisted:

De Java runtime kun je gewoon bij Sun downloaden hoor.
http://java.sun.com/
graaf
QUOTE (LaTiNo)
usenet rulez  :twisted: 

De Java runtime kun je gewoon bij Sun downloaden hoor. http://java.sun.com/

Idd .. dan heb je de SUN vm .. die heb ik thuis ook op m'n bak, op m'n werk gewoon de ingebouwde windows vm.
Hyper
tip van hyper:

gewoon ff windows update, en daar ff Mircosoft Virtual Machine downloaden... geen geneuzel met software van derden of virussen.. gewoon simpel ze werk doen biggrin.gif
marcelv8
damn pas kwam ik gewoon in die chatbox, maar nu geeftie wel de box aan alleen kanie niet verbinden:

Connecting...
Unable to connect : null

:? :?: :?:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.