Ik heb ( zie bovenin de site ) een nieuwe chatbox toegevoegd die jet een zo genoemd java applet een verbinding maakt met een irc server ( voor de test gebruik ik m'n irc server thuis ).
Hoe ga ik chatten??
Simpel ... klik op 'Chatroom' bovenin .. en je krijgt dan als het correct is een grijs vlak te zien. En er komt een melding .. of je iets wilt 'installeren'.
Kies hier dus ja... je download dan wat java bestanden, zodat je de applicatie kan startten.
Verder gaat alles automatisch... je maakt verbinding met je loginnaam van het forum.
Het kan even duren voordat je in de chatbox terrecht komt... wees niet bang .. komt goed ... het duurt eventjes ja.
Zie je rare enge meldingen in het rood ( stuk of 3 ) geen nood ... gewoon wachten, en niks van die meldingen aantrekken.
Veel gebruikte commando's:
/join #<naam> : Ga naar kanaal #<naam> ( vul bij <naam> een woord in )
/nick <naam> : Verander je nickname in <naam>
/msg <naam> <bericht> : Stuur <naam> een <bericht> via de chatbox ( Mits <naam> online is )
[edit]
Mocht je door een java fout er niet op kunnen komen zie hieronder
Het kan zijn dat sommige windows xp versies geen correcte Java Virtual Machine hebben ... ( programma die nodig is om deze chatbox te laden )
Voor de fanatieke chatters onder ons. Pak je favoriete IRC client en gebruik de volgende gegevens.
IRC Server : grunix.xs4all.nl
Port : 6667
Channel : #fbc
(irc client nodig? : mIRC)
zo .. genoeg nerdpraat
[/edit]
Veel plezier en ik ben benieuwd wie er als eerste gaat komen