Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Auto loopt weer slecht...
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
Tweeling
Hoi,

Mijn auto loopt weer slecht stationair.......

Als ie stationait draait..blijft het toerental hangen op ongeveer 1500 toeren of hij schommelt de heletijd . Net alsof je de de hele tijd gas staat te geven als je stilstaat...

Ik heb de Lambda sonde en den stappen motor al vervangen.... Ik heb nu dan ook echt geen idee wat het nog kan zijn..

Wie o wie kan mij helpen....

Oh ja hij doet het zowel op gas als benzine..

Groetjes Marcel
marcelv8
pff jij ook al, zijn er al meerdere hier,

gebruik ook de SearcH functie eens..zijn hierover al vele topics gemaakt,

:wink:
monteur
QUOTE (Tweeling)
Hoi,

Mijn auto loopt weer slecht stationair.......

Als ie stationait draait..blijft het toerental hangen op ongeveer 1500 toeren of hij schommelt de heletijd . Net alsof je de de hele tijd gas staat te geven als je stilstaat...

Ik heb de Lambda sonde en den stappen motor al vervangen.... Ik heb nu dan ook echt geen idee wat het nog kan zijn.. 

Wie o wie kan mij helpen....

Oh ja hij doet het zowel op gas als benzine..

Groetjes Marcel
ff een tip als je je stappen motor hebt vervangen moet je daarna wel de zelf aan passende parameters laten resetten met de test kast anders houd je computer de oude verkeerde waarden aan en zal de storing er ook in blijven! kunnen ze meteen je fouten uitlezen!
suc6! groeten johan
Tweeling
De laatste keer dat ie aan de computer is geweest gaf ie aan dat het een probleem was van de Lambda sonde.. DIe heb ik toen vervangen samen met de stappenmotor omdat ze zeiden dat dat er eventueel ook wel mee te maken kon hebben...

Vervolgens is de computer weer gereset door de accu er een anchtje achterweg te halen...

Maar nu heb ik het probleem dus weer..
Kan de computer wel weer resetten maar dan gaat het even goed.... En dan is het weer mis..
monteur
resetten bedoel je mee je computer van het stroom halen paramaters resetten doe je met de test kast .... denk dat je dat eerst maar eens moet proberen
Tweeling
Volgens deautovraagbaak kan je alles resetten door de stroom er af te halen... Hierdoor wist ie alle storingen uit de computer en dat is volgens de raagbaak hetzelfde als door het bij de dealer te laten doen via de testkast....
Staat zo in de vraagbaak..

Of heb ik het nu verkeerd.......
pieter
Is toch nt helemaal juiste denk ik. Ik kreeg het airbaglampje toch nt uit met gewoon de batterij af te koppelen
Slider
QUOTE (pieter)
Is toch nt helemaal juiste denk ik. Ik kreeg het airbaglampje toch nt uit met gewoon de batterij af te koppelen
Jawel, alleen dat wordt dus ergens anders geregistreerd. Als je voordat je aan het dashboard gaat sleutelen iets langere tijd de stroom eraf laat moet ie het niet zien.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.