madbull
Nov 26 2003, 14:08
Een maat van me heeft zijn Golf2 met folie getint, ziet er netjes uit. Geen luchtbellen onder de folie, over de prijs valt niet te klagen en de ruiten zijn niet overdreven donker.. Leuk gedaan dus!
Maar: heeft iemand dit bij de Bravo gedaan? Is de ronde(re) achterruit van ons schatje moeilijk te doen? Hoeveel kost coaten? Hoeveel % houdt JOUW verduistering tegen? Tell me all ins and outs, do's and donts!
Pestventje
Nov 26 2003, 14:22
M'n pa heeft z'n Opel Vectra station laten coaten. Hij heeft voor 25% (meer mag niet volgens mij), zijkant 40% en achter 60%. Meen dat ie toen voor het geheel 1000 GULDEN kwijt was.
Het resultaat is dat je niet van buiten naar binnen kan gluren en andersom natuurlijk wel !
Tartarus
Nov 26 2003, 14:41
mijn wagen is nu gecoat vooraan 30% (keuring) en achteraan 80% (max.)
met attest voor de keuring
is zeker mooier dan folie
je moet ze wel om de 4 maanden met een produkt inwrijven tegen barsten van de verf
kostprijs : 562 euro ( voor 5 ruiten )
zelf hoef je niets te doen de firma haalt zelf uw vensters uit
je bent dan wel uw auto voor 2 dagen kwijt
je kan ook zelf uw vensters uithalen in zo binnen brengen is natuurlijk ook goedkoper
kostprijs : ?
vroeger waren al mijn ruiten ( dus 6 in het totaal ) met foliatec color reflex ( blauw spiegelglas ) was zeeeer mooi en niets van blazen enkel de boord rondt de drie achterruiten ( zitten zwarte bolletjes ) zag je kleine blaasjes en dit is zo kan niet anders
folie heeft geen onderhoud nodig zoals coating
alle ruiten waren in 1 dag gedaan en worden niet uitgehaalt
kostprijs met folie + werk : 338 euro ( voor 6 ruiten )
RARARA
Nov 26 2003, 15:53
Weet iemand toevallig een goed adresje om mijn ramen te laten tinten (folie) ?
Groeten Mathijn
Triple B
Nov 26 2003, 16:12
ik zoek ook nog en leuk adresje omstreken breda om mijn ruiten te laten tinten als iemand iets weet laat het hier even achter
mzzl peer
mijn buurman zijn schoonbroer doet dat heel netjes en goedkoop, maar is redelijk ver voor jullie
in bree (bij maaseik) doet er ook iemand het (300 euro voor 5 ruiten)
Triple B
Nov 26 2003, 17:29
en hoe lang is hij er dan mee bezig want die tijd moet je er ook wachten ?
mzzl peer
maxxen
Nov 26 2003, 18:26
ik heb van mijjn vorige auto mijn punto gt ook de ramen laten tinten met folie,door een stickerman.piet hoevenaars in veldhoven.die doen ook mercedes jeeps enzo en ziet er super uit.zit er strak op en is niet te onderscheiden van coating,dit komt omdat er een hele goede kwaliteit folie gebruikt word die niet in de winkel verkrijgbaar is.hier een foto van mijn vorige auto als voorbeeld.greet m@xxen
[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=210[/img]
Triple B
Nov 26 2003, 18:28
prijs voor een bravo???
mzzl peer
maxxen
Nov 26 2003, 18:29
even phonen,greetz
MR. HGT
Nov 26 2003, 18:31
Ook een zeer strak bakkie
The Master
Nov 27 2003, 00:59
Ja, ziet er kick uit...
Over de achterruit... Ja, die word heel moeilijk. Omdat die bol staat, zowel verticaal als horizontaal...
Hoe lang zijn ze ongeveer met een auto bezig (folie)???
En weet iemand de percentages, volgens mij is het zo:
Achter + rij ruiten achter: 100%
Zij ramen: 35% ?
Voorrruit: 5% ?
Voor nederlandse wetgeving dan...
Tartarus
Nov 27 2003, 06:04
1 dag hebben ze nodig voor alle 6 de ruiten ( bij mij )
achterruit is in 1 stuk gedaan
zijachterruiten + achterruit = 100%
zijvoorruiten = 30%
voorruit = 15%
zo was het vroeger nu mag er geen enkele voorruit meer verduistert worden achterruiten mogen nog altijd 100% (geen spiegelglas)
zo is het in belgie :evil:
Dutch Dimension
Nov 27 2003, 17:30
heb pas geleden nog gevraagd wat het kost om te blenderen is was zo n 350 Euro maar omdat het een Fiat is (hij is ook een Fiat gek0 koste het maar 250 Euro.
En de ronde achterruit betreft daar zou ik niet aanbeginnen.
heb het bij mijn oude auto ook geprobeerd en het was helemaal niets.
Triple B
Nov 27 2003, 17:34
maar je moet het ook niet zelf doen gewoon laten doen zo dat je garantie er op heb (lijkt mij dan)
mzzl peer
maxxen
Nov 27 2003, 18:00
ik had mijn achterraam nog niet getint toen maar dat kon hij wel,ik heb het gezien.en de achterramen van mijn punto zaten ook 2 bollingen in en ik had het eertst zelf geprobeerd,maar ik hield altijd folie over,kreeg het er niet strak op dus.hun hebben het er daar op gedaan en ik zeg het je,echt superstrak.zeker een aanrader die piet hoevenaars.greetz m@xxen
maxxen
Nov 27 2003, 18:06
kheb trouwens ook ooit zelf ramen getint bij mijn uno turbo,maar dat was dunne folie uit de winkel van foliatec.die folie zat na een keer ramen poetsen al dikke krassen in,niks waard dus.zag er wel vet uit.greetz maxxen
[img]http://www.fiatbravoforum.nl/album_pic.php?pic_id=216[/img]
MR. HGT
Nov 27 2003, 18:59
QUOTE (maxxen)
ik heb van mijjn vorige auto mijn punto gt
Effe tussendoor heb je je Punto al verkocht? ik zag hem nog staan op marktplaats.
maxxen
Nov 27 2003, 22:09
punto is al een half jaar niet meer van mij,ik heb hem allang verkocht.de nieuwe eigenaar heeft hem nu weer te kioop gezet.greetz m@xxen
heb mijn vijf ruiten ook laten doen met antiekras folliatech 30procent en mijn achterruit is in drie stukken geplakt ma je ziet het niet om dat het steeds teggeneen komt op de lijn van de achterruitverwarming. prijs was 200€ wel in hasselt laten doen maar ben er zeer content van
evill bravo
Feb 2 2004, 18:36
mijn acheterste zijruiten zijn ook folie en je ziet het verschil echt niet wil strax nog de voorste zij ruiten en achterruit de achterruit doen ze bij een bravo uit 2 of 3 delen zei hij!! 8)en de folie van mij is geen spul uit de winkel maar profesioneel spul
ja da klopt mijn achter ruit hebben ze in drie stukken gedaan.
The Master
Feb 2 2004, 21:42
QUOTE (Weazel)
prijs was 200€ wel in hasselt laten doen
€200 is nix, hebbie een URL van dat zaakje?
MR. HGT
Feb 2 2004, 21:46
Waarom plakken ze de achterruit in 3 delen?
Dutch Dimension
Feb 2 2004, 21:47
waarschijnelijk omdat die zo bol staat nar alle kanten dat je anders vouwen in de folie krijgt :wink:
The Master
Feb 2 2004, 21:52
Omdat deze zowel horizontaal als verticaal bol staan (zeg maar een helling van beide kanten) Dit is dan nooit uit 1 stuk (theoretisch wel, maar in praktijk heel wat lastiger) te krijgen...
Als je het in 3 delen doet, word de bolling van 1 zijde een heel stuk minder, waardoor t beter te plakken is
Mijn achterruit is uit een stuk gedaan, hoor
Het ziet er echt superstrak uit :wink:
Tartarus
Feb 3 2004, 12:59
hing hier ook op reageren die persoon die mijn achterruit gedaan heeft heeft dit ook in één stuk gedaan maar als je die bezig ziet hoe hij dat doet is het echt kinderspel tot je er zelf aan begint :roll: :evil:
die persoon heeft wel een eigen zaak nu dus heeft veel ervaring met stickers en ramen tinten
wat is een URL? zal morgen het adres en telefoonnummer van die tunningwinkel opzoeken en hier plaatsen.
evill bravo
Feb 3 2004, 19:15
internet pagina adres :wink:
Pestventje
Mar 7 2004, 10:50
Dit bedrijf levert verschillende soorten blinderingsproducten voor een redelijke prijs naar mijn idee:
http://www.smokeywindows.com/
QUOTE (Weazel)
heb mijn vijf ruiten ook laten doen met antiekras folliatech 30procent en mijn achterruit is in drie stukken geplakt ma je ziet het niet om dat het steeds teggeneen komt op de lijn van de achterruitverwarming. prijs was 200€ wel in hasselt laten doen maar ben er zeer content van
doet je achterruit verwarmaing het dan nog want als er overheen snijden en ze onderbreken hem een keer dan is het met die draad afgelopen.
dat is als je het professioneel laat doen wel heel slordig namelijk.
ik heb ze latenplakken voor €300 en toen heeft hij de portieren nog een keer gedaan ivm belletjes.
geeft bij normaal gebruik nog 5jaar garantie dat het niet loslaat ook.
de folie word eerst langs de BUITENKANT op maat gesneden doormiddel van de ruit nat te maken met gedestileerd water de folie erop leggen langs de binnenzijde iemand met een pitslamp lanks de hoeken gaan aan de binnenzijde en iemand anders langs de buitenzijde uitsnijden en dan mooi op de verwarmingslijn in drie delen snijden, daarna aan de binnen zijde gedestileerd water spuiten folie er tegen met een spatel het water achter de folie uit duwen het tweede deel er tegen schuiven en terug met de spatel en daarna het derde deel er tegen schuiven en opnieuw met de spatel hierna goed laten drogen en ruit is getint. ge ziet niet dat het in drie delen geplakt is tenzij langs de binnenkant als ge weet op welke lijn ze tegeneen komen en verwarming werkt nog.
bij mij is het in een keer geplakt en datr doen ze door de folie er aan de buitenknt op te leggen en dan met een fohn de folie over je raam heen smelten zodat deze de goede vorm heeft.
dit lijkt me toch simpeler maar er gaan vele wegen naar rome.
5ramen was trouwens voor mij €300
groetjes.
Dutch Dimension
Mar 27 2004, 23:21
Valt best wel me met dekleur.
Ziet er strak uit zo :wink:
Slider
Mar 28 2004, 00:04
Netjes! Past goed bij de wagen, niet te overduidelijk. Smooth...
Dutch Dimension
Mar 28 2004, 13:27
Dus je gaat je vooruit ook blinderen?
Volgens mij krijg je daar toch problemen mee met de keuring
Weazel
Mar 29 2004, 17:11
zeer mooi, is dat keuringsrapport ook te verkrijgen voor zwarte folie van 30 procent?
The Master
Apr 5 2004, 18:05
Moet jij je auto ook niet ff bij de projecten zetten...??? :wink:
GAAAF!!!
Ziet er echt super uit. Wat ben je nou precies kwijt geweest, als ik vragen mag? En 35% rondom? (dus ook voorruit). Waar heb je het laten doen, en welke kleuren zijn er nog meer? En wat houd dat keurings rapport precies in? (foto?).
Zou je misschien een foto van binnenuit willen maken. Ben ik wel erg benieuwd naar. Wat zijn je ervaringen tot nu toe?
evill bravo
Jun 1 2004, 22:17
al een tijdje geleden dit topick maar weet iemand een goedkoop adresje bij MIJ in de buurt of andres waar ik erop kan wachten of zo als het verder weg is gaat alleen om de voorste zijruiten :?
The Master
Jun 1 2004, 22:26
Nou, de 13e is er toch een blindeer meeting... :wink: En daar ga jij ook wel heen....

Dus gaan ze (hopenlijk) jouw wagen ook blinderen :wink:
er gaan er een hoop wat laten doen dus ik hoop dat ze genoeg zwarte tint folie hebben en een hele hoop stickermensen.
greets jwlos
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.