Help - Search - Members - Calendar
Full Version: auto start niet meer na radio installeren
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
YonKie
ik heb vrijdag een nieuwe radio geinstalleerd. En heb toen ff voor een uurtje ermee zitten spelen, en later wou ik mijn motor opstarten maar dat ging helemaal niet ....heb de kd hl401 van jvc? Alle lichtjes branden superzwak zelfs me grootlich -.- en cv doet het ook niet meer nosmile.gif Is het mogelijk dat de accu te laag is qua ampere ? Moet ik dan een accu kopen met een HOGERE ampere/volt. MAar maakt het niets uit dat je opeens een nieuwe accu erin stopt met een dubbele amepere/stroom/volt dan eerst ??

bye
marcelv8
nau het lijkt mij sterk dat je een te zwakke accu hebt,

op meetings staan er velen met stroomvretende apparatuur uren te draaien.

kijk ff of die knop onde je stoel goed ingedrukt zit, dat schiet er wel is uit bij ongelukken (althans zo hoort het)

ehm..ja wat kan er anders zijn frown.gif
succes.. :wink:
BravoHGT20v
Hallo,

Door alleen het gebruik van een andere radio kan het niet zo zijn dat je accu ineens te zwak is !
Wel kan dit gebeuren als je ook direct verschillende versterkers en andere stroomverslindende apparaten hebt aangesloten.

Heb hetzelfde ook eens gehad na het inbouwen van mijn installatie in mijn vorige auto. Even testen, lekker hard, subwoofer, etc. en na het testen wou de auto niet meer starten. Heb toen de accu opgeladen en het probleem was verholpen.

Wel kan het zijn dat je accu minder wordt en het uithuidigsvermogen achteruit gaat. Wat je dan kan doen is een nieuwe aanschaffen en informeren of het mogelijk is om een iets hoger Ampere aantal te nemen. Let wel te hoog is zeer zeker niet goed !!!

Dus als eerste de accu goed opladen, via lader of door een paar kilometer te gaan rijden. Als dit niet werkt even langs de garage en even de accu en de dynamo laten testen op sterkte.

Groeten Mark
SNEEKY
is ook te zien, als je batterij al zwak was en nu een uurtje met de radio zitten spelen kan het WEL dat dit de doorslag heeft gegeven.
De drukknop onder de stoel heeft niets met een lage spanning te maken, die sluit gewoon bij ongeval de benzinetoevoer af om brand te voorkomen. Zoals jij et zegt van je CV en je lichten, is het zeker de accu. hoe oud is deze?

Succes, Sneeky
Glen
QUOTE (BravoHGT20v)
Hallo,

Wat je dan kan doen is een nieuwe aanschaffen en informeren of het mogelijk is om een iets hoger Ampere aantal te nemen. Let wel te hoog is zeer zeker niet goed !!!

Groeten Mark

waarom is te hoog niet goed? Het is de spanning toch die telt? Je startmotor neemt toch gewoon de stroom wat i nodig heeft?

baajdeweej; 72AH is de grootste die er in past en er bij mij dan natuurlijk ook inzit! biggrin.gif
16 kleppertje
ik denk wel dat je ff in de gaten moet houden dat je accu niet zwaarder is dan dat je dynamo kan leveren
YonKie
hey thnx thnx all, ik ga denk ik zoiets halen

http://www.caliber.nl/catalog/advanced_sea...=optima&x=0&y=0
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.