marcelv8
Nov 13 2003, 21:52
:shock:
wie heeft ooit bedacht om zo'n klein (achterlijk) reservewiel te leveren bij Fiat, ik heb direct toen ik het zag (thuis na aflevering) een ander gewoon 2ehands wiel aangeschaft, voor 25 euro :!: tja alles beter dan dan kleine rotwiel. Alleen, alles leuk en aardig, dit wiel is weer te hoog voor in het gat in de kofferbak dus nu ligt dat stukie tapijt lekker hobbelig, vet irritant!!
hebben julie nog wel het originele wiel? en goede ervaring mee?
SNEEKY
Nov 13 2003, 22:08
heb het nog nooit nodig gehad,we zien dan wel

zorgen voor later
The Master
Nov 13 2003, 22:27
Al redelijk wat gebruikt door die (ex)verrotte velg.... Eigenlijk geen problemen mee... Ja, je mag er maar 80 mee... Nou, daar is mee te leven... Klein maar fijn.. ik vind persoonlijk zo'n hobbel nix... :oops:
marcelv8
Nov 13 2003, 22:29
neej die hobbel in het tapijt is niks, maar rijd het dan niet raar met zo'n klein wiel..?
The Master
Nov 13 2003, 22:36
Neej, valt mee (je moet m niet als voorwiel doen dan (sturen en FWD...)) en achter heb je er weinig last van... Ja, hij wijkt iets af naar een kant, maar niet veel... Om ff naar je banden-dealer te rijden kan zonder problemen...
marcelv8
Nov 13 2003, 22:38
QUOTE (The Master)
Neej, valt mee (je moet m niet als voorwiel doen dan (sturen en FWD...)) en achter heb je er weinig last van... Ja, hij wijkt iets af naar een kant, maar niet veel... Om ff naar je banden-dealer te rijden kan zonder problemen... :)
en wat dan als je voorband lek raakt?
The Master
Nov 13 2003, 22:48
een band van achter (liefst 2) ff naar voren halen
Want die banden achter draaien alleen rond.. Staat geen druk op (vooral t gewicht van me motor niet), geen aandrijving, niet sturen... Daarom..
En waarom 2: nooit verkeerd om ze een x om te wisselen... Maar, die 50 km voor een nieuwe band maakt ook weinig uit..
marcelv8
Nov 13 2003, 22:52
Pffff..ben ik dan blij met dat gewone wiel, dan maar ellende met dat tapijtje, sta je in de kou langs de weg, vet haast, moet je 2 wielen verwisselen, neej dan hou ik dat grote wiel wel. maar hoop hem natuurlijk nooit nodig te hebben.
The Master
Nov 13 2003, 23:00
Als je haast heb, gooi je dat kleintje er gewoon onder... Want met een 'normale' band rijd t ook nog niet lekker (15 en 17" scheelt wel wat..)
Slider
Nov 13 2003, 23:01
Ik heb een vijfde LM velg. Maar die past er al helemaal niet in. Ik heb een keer met rijles een lekke band gereden. (tja...). Moest ik hem zelf verwisselen en met een thuiskomer terug rijden. Was op het rechtervoorwiel. Heb de thuiskomer ook op het rechtervoorwiel gemonteerd. Stuurt trekt dan wel iets meer naar rechts, maar viel wel mee eigenlijk. Tis ook niet bedoeld om lange afstanden af te leggen. Misschien als je ergens op vakantie langs de weg staat, dat je hem dan wel beter op de achteras kunt doen (en 1 van achter naar voren).
marcelv8
Nov 13 2003, 23:08
QUOTE (The Master)
Als je haast heb, gooi je dat kleintje er gewoon onder... Want met een 'normale' band rijd t ook nog niet lekker (15 en 17" scheelt wel wat..)
Toe ik dat wiel haalde, gaf die kerel precies zo'n wiel maat als de andere 4 (volges mij 15") zal morgen eens precis die maat bekijken.
heb niet eens een reserve wiel :?
zit een deel van de installatie in de plaats
als we in panne staan bellen we de vriendin wel ff
marcelv8
Nov 13 2003, 23:14
QUOTE (sin)
heb niet eens een reserve wiel :?
zit een deel van de installatie in de plaats
als we in panne staan bellen we de vriendin wel ff

of de anwb, betaal natuurlijk niet voor niks zoveel geld (en nog eens toeslag omdat auto meer dan 6 jaar oud is :evil: )
haha laat ik hun mooi dat wiel verwisselen.. :wink:
proud of blue
Nov 14 2003, 09:05
Lekker als je wagen verlaagd is met een bodykitje erop, wordt gegarandeerd problemen :? :? , heeft fiat niet over nagedacht.
The Master
Nov 14 2003, 19:48
Voor de krik: (HGT's)
Verlaag m niet verder dan 3 cm anders past de krik er niet onder :? :? :roll:
MR. HGT
Nov 15 2003, 15:34
QUOTE (The Master)
Voor de krik: (HGT's)
Verlaag m niet verder dan 3 cm anders past de krik er niet onder :? :? :roll: :D
moet zeggen dat ik daar geen last van heb, moet de krik wel helemaal op z'n laagste stand zetten maar ken net.
Als het niet wil moet je de handrem er op gooien en de auto naar achteren rijden dan drukt hij z'n kont omhoog :idea:
ik heb toevallig deze week een lekke voorband gehad. toen heb ik ook 2 dagen met dat thuiskomertje rond gereden. dat was zwaar kut rijden, maar 2 daagjes is dat best te doen, om naar je werk en terug te rijden.
marcelv8
Jun 15 2004, 14:01
vandaag bij vincent (van het forum) geweest, en de thuisbrengers omgeruild, hij heb nu de kleine, en ik van hem een grote die dus net zo groot is als normaal wiel, (zelfde omvang) en past nog precies in het gat ook, dus de bekleding licht weer recht
SuBSonicK
Jun 16 2004, 08:55
Heb een maand geleden ook 2 dagen met thuiskomertje gereden.
Zat gewoon rechtsvoor. Helemaal geen last van gehad. Vergat iedere keer dat hij eronder lag.
marcelv8
Jun 16 2004, 12:35
dan had jij zeker ook een grote..want er zijn dus 2 maten weet ik nu..
SuBSonicK
Jun 17 2004, 10:38
Wow marc. Door je verdieping in het thuiskomertje hebben we er dadelijk een expert bij!
Alle ingewikkelde vragen: ask sneeky
Alle vragen over thuiskomertjes: ask marc
carcept
Jun 18 2004, 21:46
Hey,
Heb hem er nog steeds in liggen, omdat je krik en de rest va die troep er mooi inpast, en ik ooit een klapband achter heb gehad, dus kwam het thuiskomertje goed van pas, om even naar de kwik fit te rijden en een nieuwe band te halen,
Toevallig dat ik net een set nieuwe velgen en banden had besteld.
Dus er ligt nu een band waarmee, 20 km is gereden, in de achtertuin.
Had er ook al aan gead8t om dat thuiskomertje eruit te flikkeren, maar hij past er zo goed in, en die nieuwe band niet.
Greetz, Carcept.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.