Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sterkere koppeling bravo jtd (update 17/9)
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
TheLizard
Zoals wellicht bekend is mijn koppeling versleten en nu wil ik die gaan vervangen door een sterkere koppeling van een Alfa. Daarnaast wil ik ook meteen het vliegwiel vervangen door die van een Alfa. Nu is er wat onduidelijkheid over welke versies er wel of niet op onze bravo jtd passen. Ik heb al her en der geïnformeerd:

Squadra Tuning:
Ik weet bijna zeker dat je alles kan monteren van een fase 3 1.9 JTD (115 pk)
Bijna zeker, dus niet helemaal

Sneeky:
ik denk dat je beter schrijft 110PK versies,de 115 PK is de laatste versie motoren in de limited edition van marea en dat is systeem Stilo dus van die weet ek niet

OSB-bv:
Helaas ontbreekt het ons aan de technische specificaties van de
aangevraagde koppelingsdelen, zodat we niet in staat zijn om aan te
geven of alles uitwisselbaar zou zijn.

De elektronica van Fiat en Alfa is niet gelijk waardoor er problemen
zouden kunnen ontstaan bij het overzetten van een ander vliegwiel. De
gegevens van de BDP-sensor zou bijvoorbeeld kunnen afwijken

Voordat ik tot aanschaf overga wil ik uiteraard wel zeker weten of het past zonder verdere aanpassingen.

Iemand die hier meer over kan zeggen?
/////Gert/////
Informeer eens bij madeno racing in Oude Tongen die doen een hoop qua tuning voor Alfa Romeo.
Een andere optie is Sam van Lingen in Houten.
http://www.madenoracing.com
http://samvanlingen.nl

Groetjes Gert
TheLizard
oke dat ga ik iig even doen

wat ik nog even vergeten was te vermelden is dat er natuurlijk ook nog de Sachs koppelingen zijn. Iemand ervaring hiermee (bd?????)
Dutch Dimension
Ik geloof 100 procent op sneeky puh2.gif
bd
QUOTE (TheLizard)
oke dat ga ik iig even doen

wat ik nog even vergeten was te vermelden is dat er natuurlijk ook nog de Sachs koppelingen zijn. Iemand ervaring hiermee (bd?????)

ik wou een sachs koppeling+drukgroep(is ongeveer evenduur als een normale biggrin.gif ) alleen was ik dat vergeten te vertellen tegen degene die mijn auto heeft gemaakt :oops: nu zit er dus een normale koppeling+drukgroep in :wink:
maar ik heb dus op andere fora's gezocht op sachs en ik heb eigenlijk alleen maar goede commentaar gevonden :wink:
TheLizard
die Sachs koppelingen,zijn dat nou echte sport koppelingen?
TheLizard
de laatste paar dagen heb ik nog een paar keer geprobeerd om hem te laten slippen maar tevergeefs

kan het zijn dat het slippen toch een andere oorzaak heeft gehad (olie?) en dat het nu gewoon weer over is?
voorlopig laat ik het maar even voor wat het is
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.