Help - Search - Members - Calendar
Full Version: rijden met spoiler vraagje
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Ervaringen
Pages: 1, 2
marcelv8

dr rijden een aantal hier rond met deze spoiler,
tzal vast een domme vraag zijn vinden julie maar ikben toch benieuwd,
(heb net 4,5 maanden me rijbewijs), heb je met die spoiler nog wel genoeg zicht door de binnenspiegel? zit er ineens die spoiler midden in je spiegel?
wil hem in januari / februari toch wel bestellen.. biggrin.gif
proud of blue
Je hebt in ieder geval geen last meer van koplampen van de achterligger in je spiegel biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
marcelv8
ja dat vermoeden had ik wel..maar effe zonder grappe heb je nog genoeg zicht naar achter?
bravo tijntje
Ik denk allemaal dat het zicht naar achteren best goed is. anders heb je altijd nog links en rechts een spiegel lol.gif lol.gif

greets Martijn
marcelv8
QUOTE (bravo tijntje)
Ik denk allemaal dat het zicht naar achteren best goed is. anders heb je altijd nog links en rechts een spiegel   lol.gif  :lol:  

greets Martijn

ghehe die wau ik er juist van af halen! puh2.gif
M.Olivier
anders maak je er toch zelf een van doorzichtig plexiglas coool.gif lol.gif
The Master
Tis iig niet door die spoiler dat je een complete auto niet meer ziet... En wat andere ook zeggen, je heb nog 2 spiegels...

En al ben je in de race-mode:
What is behind you, is not important (ja, grammaticaa klopt t niet, maar zo zei een Jappaner dat een keer biggrin.gif )
madbull
QUOTE (marcv8)
QUOTE (bravo tijntje)
Ik denk allemaal dat het zicht naar achteren best goed is. anders heb je altijd nog links en rechts een spiegel   lol.gif  :lol:  

greets Martijn

ghehe die wou ik er juist van af halen! puh2.gif

Binnenspiegel is niet verplicht, buitenspiegels wel. Ergo hoef je dus niets te kunnen zien door je binnenspiegel, als je buitenspiegels maar goed staan.
Slider
QUOTE (The Master)
...zo zei een Jappaner dat een keer  :D )
Hehehe, zelfde als:
ALL YOUR BASE ARE BELONG TO US!
marcelv8
okey,okey, ja idd door die buitenspiegels zie je ook zat, zal er nog ff over denken maar kga hem wel bestellen rond januari februari biggrin.gif isie eindelijk niet meer helemaal standaard. lol.gif biggrin.gif
The Master
Ziet er gelijk een stuk wreder uit....
17" en je hebt gelijk een wrede bak!! biggrin.gif
madbull
QUOTE (The Master)
17" en je hebt gelijk een wrede bak!!  :D
19" en je luistert naar Eminem terwijl je onderuitgezakt zit in je stoel, je brava getooid met wietblaadje aan je binnenspiegel
marcelv8
QUOTE (The Master)
Ziet er gelijk een stuk wreder uit....
17" en je hebt gelijk een wrede bak!!  :D

17 zou ik graaag willen, alleen daar moet ik nog even verder voor sparen.. :wink:
The Master
€1000 incl banden en velgen biggrin.gif
marcelv8
QUOTE (The Master)
€1000 incl banden en velgen  :D

haha nau die banden hoef ik al niet, zitten net nieuwe op van Michelin, schijnen de beste te zijn..
Slider
Guess you never heard of Toyo.... coool.gif
marcelv8
QUOTE (Slider)
Guess you never heard of Toyo....  8)

dat moet je even nader toelichten :?
Slider
Ik heb hier een test rapport liggen, waarin ze als beste naar boven komen. De Toyo Proxes T1S. Net boven de Michelin, maar goed beter is beter. smile.gif
marcelv8
ah joh, dr zitten goeie michelins onder dus...
goed = goed genoeg! :wink:
Hyper
QUOTE (marcv8)

neem maar eens met hogere snelheid een bocht... ik noem dat 70kmh haakse bocht linksaf (dus echt haaks,90 graden dus)

dan weet je meteen wat slider met toyo bedoelt coool.gif
marcelv8
QUOTE (Hyper)
QUOTE (marcv8)

neem maar eens met hogere snelheid een bocht... ik noem dat 70kmh haakse bocht linksaf (dus echt haaks,90 graden dus)

nau daar zijn auto's niet voor gemaakt denk ik zo...rij jij zo dan?dan kanteltie zowat :?
Hyper
QUOTE (marcv8)
QUOTE (Hyper)
QUOTE (marcv8)

nau daar zijn auto's niet voor gemaakt denk ik zo...rij jij zo dan?dan kanteltie zowat :?

nee, ik niet altijd zo hoor.. maar je wilt toch eens de grens opzoeken van je auto hoor... De bravo lijkt kantelbaar, maar is dat totaal niet.
Slider
Zeker niet als je hem verlaagd zoals de mijne. Men! Dat dingt gaat door de bocht als een mes door de boter. smile.gif
marcelv8
haha nau die grens hoef ik niet te vinden hoor :wink:

maar ff over die velgen...julie hadden 't over 16" is dat dezelfde maat als de banden die ik nu heb, of zijn deze groter / kleiner (zoja,dan moeten er dus ook nieuwe banden onder), kun je met velgen net zo makkelijk een band verwisselen of is dit lastiger? speciaal onderhoud? Rijdt het anders; drempels etc? zijn er nog meer dingen die je moet weten met betrekking tot velgen?

zoals julie zien...heb er geen verstand van... :oops:
Slider
Welk maat bande heb je er nu op liggen? In principe kun je ze zo verwisselen. Waar je op moet letten met andere velgen zijn stoeprandjes! Krassen op wieldop is nie erg. Op een LM velg wel! Zeker als ze verder naar buiten steken dan de band is het lastig...
Hyper
QUOTE (Slider)
Welk maat bande heb je er nu op liggen? In principe kun je ze zo verwisselen. Waar je op moet letten met andere velgen zijn stoeprandjes! Krassen op wieldop is nie erg. Op een LM velg wel! Zeker als ze verder naar buiten steken dan de band is het lastig...

bij mijn Toyo Proxes zit er een een beschermrandje op van ongeveer 1 cm... dat is tegen het beschadigen van de velg biggrin.gif
Slider
QUOTE (Hyper)
bij mijn Toyo Proxes zit er een een beschermrandje op van ongeveer 1 cm... dat is tegen het beschadigen van de velg  :D
Foto!
Hyper
QUOTE (Slider)
QUOTE (Hyper)
bij mijn Toyo Proxes zit er een een beschermrandje op van ongeveer 1 cm... dat is tegen het beschadigen van de velg  :D
Foto!

tis donker piet.. redface.gif ken niks zien... zal van het weekend ff maken.. Ik heb ze bewust zo besteld, met velgenrand biggrin.gif
marcelv8
QUOTE (Slider)

:shock:
waar kun je de maat van je banden zien, staat dat op de band zelf?? en wat dan als er een kras opkomt door stoepranden, word dan de stabiliteit (of hoe zeg je dat) minder? kan dat ook dan dat ze uitsteken...hmm dat staat ook niet mooi denk ik.
Hyper
dit is de beste foto die ik nu kan vinden

.

zoals je ziet, ligt de velg een stukkie dieper dan de band, ik weet het .. het is moeilijk te zien.. zal proberen om morgen ff een duidelijke foto te maken
marcelv8
ik begrijp wat je bedoeld Hyper, zal er zeker aan deken als ik eens rond ga kijken voor velgen :wink:
marcelv8
:?:

maarre..waar kun je de bandenmaat vinden dan? op de band zelf, of whatever??
The Master

Daar staat t dus smile.gif

Moet op elke band staan!!!
Bobi
hou wel ff in de gaten dat je je 15 inch banden (standaard neem ik aan) natuurlijk niet om een 17 inch wiel kan monteren... je zou dus ook nieuwe banden moeten kopen, aangezien je net nieuwe banden hebt zou dat vrij zonde zijn... of je gaat er nu ff lekker mee rallyen dan zijn ze binnen no time kaal biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
marcelv8
ja klopt, heeft 15" standaard..maar heb inmiddels al veel andere brava's gezien met 15" banden & velgen en misstaat ook niet. Maar moet je in de winter nau weer je gewone wiel eronder doen..of ken je je all. velgen houden?
Bobi
mwoa ligt een beetje aan de hoeveelheid pekel die ze in de winter strooien... zelf laat ik lekker de alluminium velgen zitten, en ik zie ze er ook niet slechter van worden. een vriend van mij daarintegen heeft chrome velgen onder z'n golf IV en in dat geval is het idd verstandig om ze even te verwisselen in de wintermaanden aangezien chroom en pekel niet echt lekker samen gaan
marcelv8
jah dan is het handiger om meteen ff 4 nieuwe banden te nemen, zodat je gewoon zelf kan verwisselen voor de winter..ik wil ze tog pas in het voorjaar dus dan zit ik teminste de eerste tijd goed met de zomer biggrin.gif daarna zie ik wel weer verder dan.
The Master
Het is wel beter voor je banden en velgen om er winterbanden onder te gooien... Maar zoveel rijd ik er niet mee in de winter + dat ik geen zin/geld heb om speciaal voor de winter 4 nieuwe velgen en banden te gaan kopen... :roll:
marcelv8
winterbanden hoef ik niet..zonde van mn geld :wink:
Bobi
euh.. ging dit niet over een spoiler? plaats anders ff een nieuwe topic betreft de banden/velgen.. krijg je misschien meer reactie biggrin.gif
marcelv8
QUOTE (TD-Abarth)
euh.. ging dit niet over een spoiler? plaats anders ff een nieuwe topic betreft de banden/velgen.. krijg je misschien meer reactie biggrin.gif

tja..je gaat zo gauw over op een ander onderwerp he.. :? maar kweet het nu al :wink:
marcelv8
tog nog ff over die spoiler van carzone Special,
nu wil ik hem tog echt zo gauw mogelijk aanschaffen,
wat is het verschil tussen een achterspoiler en de kofferspoiler, zie namelijk geen verschil.

en weet iemand een verkooppunt in NoordHolland die ook meteen spuit & monteert, dus niet zo'n internet shop :?
Triple B
moet je naar een schade bedrijf gaan of een spuiters bedrijf maar dan weet ik niet of ze hem er ook op zetten

mzzl peer
marcelv8
QUOTE (BRaVo GT)
moet je naar een schade bedrijf gaan of een spuiters bedrijf maar dan weet ik niet of ze hem er ook op zetten  

mzzl peer

laten spuiten 150-200 euro, opzetten wistie nog niet.
RARARA
Dat lijkt mij best wel prijzig voor het spuiten van een spoiler, ik zou nog eens ergens anders informeren als ik jou was.
Monstra16v
QUOTE (marcv8)
QUOTE (BRaVo GT)

mzzl peer

laten spuiten 150-200 euro, opzetten wistie nog niet.

:shock: :shock: :shock:
daar heb ik me abarth bumper voor laten spuiten 150 euro :shock:
marcelv8
:cry: :cry: :cry:
ben net langs een paar andere spuiters en schade bedrijven gegaan,
een was 175 euro, (mits de spoiler in de grondverf zit) anders duurder.
en bij een was het 125 euro maar dat was zo'n bedrijfje van :?
Monstra16v
nou en als die goed gespoten is maak et nie uit toch
marcelv8
QUOTE (Monstra16v)
nou en als die goed gespoten is maak et nie uit toch

jah dat weet je pas achteraf he, wil niet dat ze me spoiler van 230 euro verkloten.
Dutch Dimension
Je moest eens weten wat een halve liter basis lak al niet kost.
Vind de prijzen eigenlijk nog wel meevallen
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.