Gotcha!
Aug 2 2004, 18:13
Ben ik een weekendje Winterberg met een vriendin, steekt er niet een blok hout over op de autobahn.... :shock: En ja, die heb ik geraakt.
Resultaat: Velg stuk

, band zeer waarschijnlijk ook

, uur op de ADAC gewacht en met 80 km/h op een thuis brengertje nog 150 km verder..
Ik zal mijn best doen om nog ff een fotootje te maken, moet ff digitaal en ben net thuis
Dutch Dimension
Aug 2 2004, 18:43
Verzekering???
Gotcha!
Aug 2 2004, 18:46
Yep!
Ik zal straks het verhaal een beetje completer maken..
Dutch Dimension
Aug 2 2004, 20:20
QUOTE (Gotcha!)
Yep!
Ik zal straks het verhaal een beetje completer maken..

gratis andere dempertjes rondom
als je kan natuurlijk zo veel mogelijk tuning geld bij die verzekering van dan trekken.
veel succes met opknappen.
grets jwlos
Gotcha!
Aug 2 2004, 23:41
Goed bij deze nog even het hele verhaal:
Ik reed dus vrijdagavond tussen Munster en Dortmund om naar Winterberg een weekendje weg te gaan.
Op een gegeven moment wilde ik een vrachtauto gaan inhalen dus ik reed met een gangetje van 130 km/h richting linkerbaan. Op dat moment zie ik vlak voor mij een blok hout opdoemen, afmetingen ongeveer 50 cm bij 15 cm dik.
Omdat ik de gang er lekker in had en het er erg druk was kon ik niet meer uitwijken, ik was er ook al zo dicht bij. In een flits heb ik besloten het stuur stevig vast te houden en dan maar te raken.
Dus het was KABOEM!!!! en toen weer stil...
Mijn vriendin en ik keken elkaar aan en zeiden tegelijk: "Stoppen en kijken". Ik heb mijn snelheid laten terug zakken en achter de vrachtauto aan gekacheld. Ik ben me wezeloos geschrokken want het was een flinke klap. Even later was er een parkeerplaats, het was inmiddels half negen geweest, 's avonds en daar zijn we gestopt.
Ik zag dat de band opbolde en er een stuk velg naar buiten gebogen was. De conclusie was duidelijk: Hier konden we niet op verder...
Dus probleem: Dus de duitse ANWB, de ADAC gebeld en die kwamen na een uur aanzetten. Die heeft mijn thuisbrenger er onder gezet, maar daar moest nog wel een boel lucht bij, lag waarschijnlijk al 6 jaar lekker in de kofferbak :?
We moesten vanaf daar nog ongeveer 160 km door, leuk joh, op een thuisbrenger. Daar mag je maar 80km/h mee rijden, dus dan ben je wel ff onderweg. En ik moest nog een eingje de bergen in, spannend ritje hoor.
Al met al waren we omstreeks half een 's nachts in het hotel. Lekker pitten dan maar.
's Ochtends zijn we direct op zoek gegaan naar een garage om er een betere velg en band onder te krijgen. Da's lastig in Duitsland, iets voor een Fiat krijgen. Kom je bij een garage, zien ze je Bravo, zeggen ze: Nein, wir haben nichts fur Fiat.
Lekker dan, maar goed uiteindelijk is het gelukt, zit nu een 14 inch stalen velg om met een bandje wat een maatje hoger is, dus het kan precies.
50 eurootje was ik kwijt, ik had niet het idee dat ik afgezet ben, maar goed als het 200 eurootjes was geweest vond ik het ook best, ik ga niet 420 km terug rijden naar Nederland op een thuisbrengertje...
Ik ga nu proberen foto's te plaatsen, ik hoop dat het lukt....
50 euro voor een velgje met (nieuwe?) band is echt niet duur hoor, dan hebben ze je behoorlijk gematst denk ik zo :wink:
evill bravo
Aug 3 2004, 09:15
damzz heb je ook nog eens geluk dat je geen spoilerlippen etc erop hebt zitten en of andere plaatwerk schade hebt veel sucses met het herstellen!!!
Dutch Dimension
Aug 3 2004, 14:18
:shock:
Zal me een klap geweest zijn
we komen van het weekend wel effe kijken :wink:
ben je wel weer in orde voorhet weekend of kom je met een mank wieltje aanrijden.
greets jwlos
Dat is goed schrikken zeg. Je hebt echt mazzel hoor met die 50 euro dat is echt niet duur. Voor een tweedehands velg met band (voor een Renault expres) betaal je op de sloop 20 euro dus als dat van jouw nieuw is...........
Gotcha!
Aug 4 2004, 21:21
Ben er idd erg van geschrokken...
Ik neem het bewuste velgje wel even mee het weekend, is wel interesant denk ik.
Gelukkig komt er morgen een nieuwe velg en band onder dus voor ons weekend is alles klaar, behalve al die 100000 Duitse vliegen die ik er nog af moet wassen.
Kleine tegenvaller: Ik ben allrisk verzekerd en ze doen vreselijk moeilijk, ze naaien mijn noclaim en eigen risico en ze willen een aangifte bij de politie voor het waarborgfonds.
Om een lang verhaal (en gezeik vandaag) kort te maken: Ik moet ZELF voor de kosten opdraaien!!
Verzekering -> D A N K J E W E L . Ben blij dat ik premie voor niets betaal :evil: :evil: :evil:
Maar goed, mijn mam vindt het erg sneu dus die wil wel iets voor me doen, lief he?
Ik ben nog bezig met de foto's, doe mijn best, maar duurt ff!!
Tot het weekend!!
Gotcha!
Aug 4 2004, 21:24
Oh ja, dat velgje is idd nieuw, maar er zit een redelijke goede winterband onder, dus ik ben de eerste die er een winterband onder heeft
Heb trouwens wel een frontlip besteld en die had er wat mij betreft al een maand onder gehangen, maar die was zekers stuk geweest bij dit ongevalletje... :roll:
Triple B
Aug 4 2004, 21:27
dus toch een gulukje bij een ongelukje
Gotcha!
Aug 4 2004, 22:11
Ja idd, dat scheelt enorm, maar balen is het wel natuurlijk, maar morgen staat mijn lieve Bravo vriendje er weer tiptop bij !
evill bravo
Aug 5 2004, 09:13
Bravo vriendje?? heeft ie een trekhaak dan?? hahahaha :wink:
hahahahahahaha geniaal Evill
Gotcha!
Aug 5 2004, 10:43
Zeker heeft ie een trekhaak :wink:
TheLizard
Aug 5 2004, 10:45
Gotcha!
Aug 5 2004, 10:49
Oke de foto's..
[img]http://tinypic.com/1f23t[/img][/img]
Gotcha!
Aug 5 2004, 10:51
Yes gelukt... next.
[img]http://tinypic.com/1f248[/img]
TheLizard
Aug 5 2004, 10:52
was even bang dat je foto's van de trekhaak ging posten
Gotcha!
Aug 5 2004, 10:53
Nee, helaas....
MR. HGT
Aug 5 2004, 12:24
damn, dat is nog eens een deuk :?
Dutch Dimension
Aug 5 2004, 12:39
:shock:
Das idd een flinke :cry:
zekers een hele deuk maar dat zal ook wel door de foto komen :shock:
wees maar blij dat alles goed is afgelopen.
greets jwlos
Gotcha!
Aug 5 2004, 22:37
Als ik nog een plaatsje heb in de auto neem ik de velg ff mee, kunnen we een eventuele tuinslang goed oprollen
Auto is inmiddels bijna meeting klaar, alleen nog ff stofzuigen en in de wax...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.