Help - Search - Members - Calendar
Full Version: !ALBUM GAAT SLUITEN!
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > Forum Mededelingen
graaf
Geachte forumleden, tot mijn spijt moet ik mededelen dat binnenkort het album gedeelte van het forum (tijdelijk voor langere tijd ) gaat sluiten.

Het kost teveel bandbreedte/datatraffic en dus veel te veel geld.
Alle plaatjes blijven wel bewaard, die gooi ik niet zomaar weg.
Maar haal al uw eigen plaatjes even lokaal op uw eigen computers, en zet ze ergens anders neer vanwaar je ze weer in kan linken als je ze nog op het forum wil gebruike.

We hadden afgelopen maand over de 17 GB Dataverkeer, dit is een reden geweest voor mijn hoster om voor het dataverkeer een rekening te sturen.

Hopenlijk zullen jullie dit allemaal begrijpen.

Dank,
namens het bestuur,

Graaf
(forum&site admin)
Dutch Dimension
Betekent dit dat als je een plaatje nu naar een topic hebt gelinkt dit plaatje niet meer zichtbaar is straks??

of kun je ze nog wel zien??
graaf
QUOTE (Remco Mathijssen)
Betekent dit dat als je een plaatje nu naar een topic hebt gelinkt dit plaatje niet meer zichtbaar is straks??

of kun je ze nog wel zien??

Dat betekend idd dat de plaatjes die ingelinkt staan vannuit het algemene album en/of je persoonlijke album niet meer zichtbaar zijn.

Dit is juist hetgene wat op dit moment het meeste dataverkeer veroorzaakt.
Bobi
is dit niet een van de redenen waarom er 15 euro contributie betaald word?
Dutch Dimension
Als ik het vragen mag.
Hoe veel was die rekening??
Mischien kunnen we wat inzamelen :wink:
Slider
In zekere zin wel, maar alleen al de instandhouding van het domein kost geld. Dataverkeer moet je een beetje zien als je telefoonabbo, hoe meer je belt hoe meer het kost. Maar je hebt wel een vaste prijs per maand qua abonnement en daarvoor betalen de leden 15 euro. En net als bij je telefoon heb je dan recht op een aantal "minuten" of in ons geval dataverkeer. Maar zit je er overheen dan moet je bij betalen en dan is die 15 euro per lid te weinig. Dus moeten we bezuinigen op de bandbreedte...

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Zo niet dan hoor ik het wel.
Triple B
je moet het zo zien dat er zometeen voor de CLUB leden wel een gedeelte is voor fotos op de site tezetten via een personal galarie van een x aantal MB
Bobi
is het dan geen idee om voor dat geld dat je nu binnenhaalt aan contributie een eigen server te kopen?
Slider
QUOTE (TD-Abarth)
is het dan geen idee om voor dat geld dat je nu binnenhaalt aan contributie een eigen server te kopen?
Nee. Om 2 redenen. 1 het geld wat we nu binnen halen is bij lange na niet genoeg om een degelijke server te kopen. En 2 daarbij kunnen we nooit de snelheid en service bieden die een professionele hosting biedt. Dan krijg je: een traag forum met veel downtijd. En dat wil niemand toch?
Padlarf
Weet niet of het wat uitmaakt, maar kan iedereen met veel foto's (ik inkluis) in zijn/haar gallery deze 'schonen'? Maakt dat nog wat uit?
Triple B
maar dat betekend wel dat de how to's die nu al op de site vermeld zijn ook verwijderd worden met de verwijdering van de gallery's
Slider
QUOTE (BRaVo GT)
maar dat betekend wel dat de how to's die nu al op de site vermeld zijn ook verwijderd worden met de verwijdering van de gallery's
Ligt eraan, als de plaatjes in het foto album staan van het forum, dan zie je inderdaad geen foto's meer in de how-to op de site. Maar als ze ergens anders vandaan gelinkt worden dan zie je ze nog wel. Ik weet van The Lizard en mezelf dat de foto's niet van het forum komen dus daar blijven ze zowiezo wel staan.
Bobi
QUOTE (Slider)
QUOTE (BRaVo GT)
Ligt eraan, als de plaatjes in het foto album staan van het forum, dan zie je inderdaad geen foto's meer in de how-to op de site. Maar als ze ergens anders vandaan gelinkt worden dan zie je ze nog wel. Ik weet van The Lizard en mezelf dat de foto's niet van het forum komen dus daar blijven ze zowiezo wel staan.

mijne ook
Triple B
die van mij staan allemaal gelinkt uit mijn gallery

dus als je die wilt houden moet je ze er ff uit halen dan en dan ergens anders vandaan gaan up loaden

- marea koplampen spuiten
- uitlaat vervangen voor de keuring

dit zijn 2 howto's die best handig kunnen zijn voor de clubsite
Seimonti
Balen, duidelijk gevalletje van tenondergaan aan het eigen succes!
Dutch Dimension
QUOTE (Slider)
QUOTE (BRaVo GT)

Waar vandaan komen jullie fotos dan??
TheLizard
ik gebruik gewoon de 15 mb webspace die ik van mijn provider heb, volgens mij heeft iedereen wel wat webspace bij zijn internet abbo

en anders zijn er dus genoeg plaatsen op internet waar je gratis foto's kan plaatsen
TheLizard
QUOTE (Seimonti)
Balen, duidelijk gevalletje van tenondergaan aan het eigen succes!

denk dat dat niet helemaal het geval is, er zijn genoeg succesvolle fora die ook niet de mogelijkheid hebben om foto's te plaatsen in ee nsoort van personal album
Seimonti
Ik hoop dat we elkaar goed begrijpen! Ik had het niet over het forum als geheel maar over het privilege van een personal album. Dit gaat wel degelijk aan zijn eigen succes ten onder als door veelvuldig gebruik van een personal galery er teveel dataverkeer wordt gegenereerd.
Bobi
als je de ruimte van je eigen webspace wilt gebruiken heb je een FTP programma nodig, deze kun je overal gratis downloaden. Dan kun je op de webpagina van je provider verder lezen hoe je dit FTP programma moet instellen. Het is even iets moeilijker maar als je het een maal door hebt is er geen kunst meer aan smile.gif
jwlos
QUOTE (TD-Abarth)
als je de ruimte van je eigen webspace wilt gebruiken heb je een FTP programma nodig, deze kun je overal gratis downloaden. Dan kun je op de webpagina van je provider verder lezen hoe je dit FTP programma moet instellen. Het is even iets moeilijker maar als je het een maal door hebt is er geen kunst meer aan smile.gif

waar haal je dit vandaan wat betekent het en hoe moet je dit installeren.

is het een mogelijkheid om heel veel oude topics te verwijdren ik heb er niet naar gekeken maar ik neem aan dat er in die oude topicstoch allen mar kruisjes staan of zie ik dit verkeerd???

en graaf laat even weten wat het je gekost hebt want dan kunnen we je misschien financieel steunen want jij draait voor de kosten op terwijkl wij er het meest mee bezig zijn.

greets jwlos
Dutch Dimension
Heb dat ook al aan Slider gevraagt in een Pm , maar nog niks van gehoort :? :? :?
Seimonti
FTP (File Transfer Protocol) maakt het mogelijk om eenvoudig bestanden van de ene computer/server naar de andere te verzenden. Ik zelf gebruik WS_ftp maar die is niet gratis. Maar het is een beetje omslachtig voor oude topics maar voor de toekomst is het een oplossing, alleen niet zo ideaal natuurlijk als webspace via het forum.

Oude topics verwijderen is zonde, daar is het een forum voor, als vraagbaak voor gebruikers
jwlos
is ook wel zo maar misschien dat dat kon schelen??

is een idee.

greetsjwlos
Bobi
het gaat volgens mij niet zozeer om de webspace die vrij moet zijn, anders zouden ze gemakkelijk 250 inactieve users kunnen schrappen :?

het gaat om het verkeer dat de server van dit forum aankan. een normaal klein forumpje heeft niet zoveel nodig maar hoe groter een forum word hoe meer data verkeer je krijgt en dat kost geld. Je kunt het ook zien als je bijvoorbeeld een internet abo aflsuit. sommige aanbieders gebruiken een Fair-use policy, de anderen stellen gewoon een limiet van 5 GB per maand bijvoorbeeld. je kan dan per maand dus niet meer dan 5 GB downloaden en elke keer als er iemand op een foto klikt uit zijn of haar album dan gaat er weer een beetje van die 5 GB af. het geeft dus niet hoeveel foto's erop staan maar het gaat erom hoevaak de foto's worden aangeklikt

of zit ik nu een berg onzin te verkondigen?
Seimonti
En topics met kruisjes genereren niet zoveel dataverkeer want daar worden de plaatjes toch niet van geladen, want die zijn toch weg.
jwlos
das idd een punt ja.

kan iemand even vertellen hoe dat met die site maken of welke site jej je fotos kan plaatsen.

grets jwlos
Bobi
das heel simpel, je gaat naar www.download.com en daar zoek je een leuk gratis FTP programma. Als je deze hebt geintstalleerd dan ga je naar de pagina van je provider, bijvoorbeeld www.zonnet.nl

hier kun je dan precies lezen hoe je jouw ftp programma moet instellen naar de specificaties van jouw provider en dan kun je met dat FTP programma de foto's die nu op je pc staan op internet zetten.

dan word het dus bijvoorbeeld http://www.home.zonnet.nl/jwlos/foto.jpg
jwlos
ik ga het even proberen.

greets jwlos
Monstra16v
voor degene die fotos willen laten zien load ze anders hier up

en plaats de link

http://www.imageshack.us/welcome6.php
graaf
Ik zal aankomend weekend het album sluiten, dan heeft iedereen nog wel voldoende tijd om hun foto's ergens anders neer te zetten denk ik zo !?

En ja, er zullen op veel plekken op het forum rode kruisjes komen te staan daar waar er ooit fotos stonden dan.

Maar dat moet dan maar.
Glen
spijtig
The Master
http://tinypic.com

Is een goed alternatief, zonder regestratie iets erop gooien :wink:
Troy
QUOTE (The Master)

Is een goed alternatief, zonder regestratie iets erop gooien  :wink:

die werkt inderdaad goed! erg makkelijk ook..
en de standaard [img][/img] komt er automatisch bij te staan nadat je je foto geupload hebt. dan is het nog een kwestie van copy/paste hier in het forum..
thnx :!:
Total disorder
QUOTE (The Master)

Is een goed alternatief, zonder regestratie iets erop gooien  :wink:

bedankt !!

werkt idd goed heb er al een paar gedaan daarzo en zie het gewoon goed !
YonKie
Zonde frown.gif achja jullie kunnen mijn site gebruiken voor gratis en simpel upload ! zal wel tutorial maken..

klik dan hier

klik eerst op de upload link.

Vervolgens zit je op de site, en klik je op "Browse"

En daarna zoek je even je plaatje op, die je wilt uploaden. Dit kan alleen met .gif en .jpg of als je text wilt gaat dat alleen in .txt en .ini als je dat wilt smile.gif en nadat je je bestandje hebt gevonden klik je op "open" of "cancel" als je het niet wilt smile.gif wie wilt dat nou !! :shock:

En dan verschijnd de locatie in het textvakje van het bestand waar het precies op je hardeschijf staat. " ok en klik vervolgens op "upload" LET OP het kan enige minuten duren, ligt aan hoe groot het bestandje is. Dus heb geduld smile.gif

En daarna zie je een linkje boven de buttons en textvakje

Voila je plaatje staat op internet en daarna is het gewoon control+x,c en control+v en dan kan je hem overal voor gebruiken, bijv op dit forum maar let wel op de img tags die gebruikt moeten worden.
CODE
[img]http://www.dezeserver.com/upload/85601347.jpg[/img]

HAVE FUN coool.gif
Dutch Dimension
He top man dat we via jouw fotos mogen linken biggrin.gif
The Master
Vraagje, hoeveel GB aan dataverkeer mag je per maand??? :oops:
YonKie
ik denk meer dan dit forum j/k puh2.gif 10 gig + zit standaard op de 4.5 ofzo coool.gif

edit, hmm het is nu nog maar 500 mb confused.gif vaag vorige maand haalde ik 4,5 en de maand daarvoor ook hmm achja maar genoeg voor jullie coool.gif
The Master
Eeeeh... Denk t niet smile.gif

Maand juni:

17.35 GB + 0.3 GB = 17,67 GB in de maand juni ALLEEN!!! Daarom is t album gesloten...

Tis iig geweldig aangeboden :wink: Maar tis ook zo lullig als je m over 3 maanden alles eraf moet gooien :? frown.gif
YonKie
valt wel mee, ten zij jullie "wij" genoeg geld inzamelen, en dan een dedicated server nemen, en probleem opgelost eigen server met ontelbaar gigabyte aan ruimte en 50 gig/p/maand, dit zal ongeveer 150 € per maand kosten dus 150/15man of meer is 10 euro man duh.gif niks en krijg je een pentium IV 512mb etc 80 gig maar kan altijd geupgraded worden.

en als je het goed doet, kan je lekker eigen webhosting gaan beginnen -.- maar wel kvk aanvragen, kost maar 14 euro ofzo per jaar

edit, ik heb nog minstens 150 mb vrij, en 9,5 gigabyte aan dataverkeer over. En plaatjes boven de 1mb worden niet geuploaded smile.gif
jwlos
denk dat je snel platligt want een avatar van een bezig lid waaronder ik die blijft via tinypic maar een week of 3 en dan is hij alk te veel geopend.

en dan is hij of 30 dagen niet geopend of 10000 keer opgevraagd.

greets jwlos
YonKie
ik zie het wel, als ik richting de 10 gig ga puh2.gif dan merken jullie het wel puh2.gif
16 kleppertje
@jwlos
QUOTE (jwlos)
denk dat je snel platligt want een avatar van een bezig lid waaronder ik die blijft via tinypic maar een week of 3 en dan is hij alk te veel geopend.

en dan is hij of 30 dagen niet geopend of 10000 keer opgevraagd.

greets jwlos

kan dat een oorzaak zijn dat je avatar verdwijnt en dat je weer opnieuw moet uploaden :?:
YonKie
of iedereen maakt gewoon een gratis lycos account, voila probleem opgelost puh2.gif en ook nog 50 mb gratis biggrin.gif
jwlos
zeker weten dat het dat probleem is mat je avatar.

avatar kan trouwens via profile he.heb geen tinypic nodig dus

greets jwlos
16 kleppertje
@ jwlos je bedoeld profiel van de club of het forum :?:
m'n lidmaatschap voor de club is nog niet verwerkt
jwlos
QUOTE (16 kleppertje)
@ jwlos je bedoeld profiel van de club of het forum :?:  
m'n lidmaatschap voor de club is nog niet verwerkt

forum zit je avatar en upload from machine en niet groter dan 6kb en 80x80 pixels.

greets jwlos
The Master
Ja, de rest van t OFFtopic geloof ik wel!

Slotje, t album is immers al dicht!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.