Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Roetfilter Defect... 2000 Euro
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo 2007 > Vragen en Problemen
Freakies
Ik kreeg vorige week de melding op m'n dashboard dat ik de motor moest laten checken...
Dit bij m'n dealer laten doen en toen hebben ze m'n roetfilter "gereinigd" (lees: regenereren).
Alleen een paar dag later weer dezelfde melding.

Na het testen van de sensor, loshalen van het laatste uitlaatstuk blijkt de druk nog steeds te hoog.
Mat als enige oplossing het vervangen van het roetfilter... alleen was het even schrikken toen ik hoorde dat ik daar 2000 euro voor moet gaan neerleggen.
Mijn Fiat Bravo 1.9 Multijet 150 is van maart 2007 met nu 172.000km op de teller.
Zijn er nog andere mogelijkheden dan vervangen? Reinigen of iets dergelijks?
johan6671
ik zou via onderdelenlijn een zoeker plaatsen.denk dat je het dan wel een stuk goedkoper kan vinden.

succes iig.
groeten Johan
Freakies
ipv een nieuw roetfilter laat ik het nu reinigen bij Diesel Buchli in Harderwijk...
na reiniging als nieuw en kan weer net zo lang mee als een nieuwe.
tricolore
en dat kost denk ik een stuk minder dan die 2000 euro?
Gwboes
Dit komt vaker voor ja, vooral als de motor meerdere malen niet aan regeneren toe komt (te korte stukjes of motor storing). Vaak wil het wel door meerder malen geforceerd te laten regeneren maar dat was in dit geval blijkbaar al te laat.
Ik ben ook eens met een 407 bij de Peugeot dealer geweest met hetzelfde euvel, die hebben gewoon tegen de ecu gezegd dat het roetfilter vervangen was en hij doet het nu al een half jaar zonder problemen.
Freakies
Reinigen kost 375 ex. btw...

Het regeneren zou bij mij geen probleem geweest moeten zijn, rij elke dag 170km... denk dat na zo'n 170.000km het filter vol zat met as wat niet meer verbrand wordt.
Hopelijk is m'n auto morgen klaar, ben benieuwd.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.