Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Squadra Tuning en Luchtmassameter
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
john
Zo vandaag mijn marea jtd laten tunen bij squadra.Drivability chip van 105pk naar 125pk koppel van 200NM naar 255NM(iets hoger koppel) PRIJS 350 EURO.ZO wat een verschil zeg.kon geen hoger koppel nemen ivm de versnellingsbakken van de marea"s. MAAR WE ZULLEN HET OVER DE LUCHTMASSAMETER HEBBEN WAT DE MIJNE WAS NIET MEER 100%.STEPHAN HAD EEN NIEUWE MEEGENOMEN EN WAT KOST DAT.NOU 113 EURO.WAAR BIJ DE LANCIA DEALERS.MAAR WAAROM ZOVEEL EURO VERSCHIL DAT KON HIJ OOK NIET VERKLAREN.HET IS DE ZELFDE LMM WAT JE BIJ DE ALFA OF FIAT DEALER KOOPT ALLEEN HIJ HEEFT EEN ANDER ORDER NUMMER.MAAR WERKING IS HET ZELFDE.WORDEN WE HIER NOU GENEPT.
The Master
Volgende keer CAPS ff uitzetten :wink:
Glen
:shock: :shock: :shock: shit zeg, ik heb de mijne 300 betaald.
maar, goed om weten.
john
JE heb een met 4 pootjes en een met 5 pootjes.DIT WOU IK OOK VORIGE KEER BIJSCHRIJVEN.volgens mij heeft dit te maken met fase 2 en fase 3 jtd motoren fase 3 is de turbodruk elektronisch gestuurd.maar als een met 5 pootjes koopt bij de lancia is dat veel goedkoeper dan bij alfa of fiat.maar de luchtopbrengst is de zelfde.we hebben de luchtopbrengst gemeten met de EXAMINER tijdens het rijden.BETER KAN JE NIET METEN.
Glen
ongelofelijk. Kvind het knap gevonden.
john
Auteur: Stephan (---.adsl.zonnet.nl)
Datum: 19-06-2004 21:24

De werking van beide luchtmeters is 100% gelijk.
ALLE JTD's hebben 5 pootjes op de luchtmeter.

Bij een V6 kun je dezelfde grap uithalen. Die kost eigenlijk 276.-- Euro. Maar je kan de voeler van een fase 3 luchtmter gewoon overzetten. De buis van een V6 is namelijk dikker. Klaar ben je voor 113.-- Euro.
maxxie
je wordt dus gewoon genaaid waar je bij bent zeg maar.....
maxxie
Ik zit er ook aan te denken om mijn auto te laten chippen maar je hoort van die verhalen dat het slecht is voor motoren die al veel gedraaid hebben.
Mijn auto(en dus ook motor) heeft nu 193000km gereden....
kan het dan kwaad voor auto/motor???

Ik heb op dit moment de stekker uit de LMM getrokken en maakt DAT nog wat uit met betrekking tot chippen? moet ik eerst mijn LMM laten vervangen?? of houdt dit geen verband met elkaar?

groetjes,

maxxie
john
Het beste is contact op de nemen met stephan van www.squadra-tuning.com/index-nl.htm ,hij doet zelf auto"s die meer dan 300dkm gedraaid heeft.maar voor dat er gechipt wordt wordt wel naar de staat van de motor gekijken.hij wordt zelf door de(ALFA&FIAT&LANCIA)dealers in gehuurd.je kan zelf bepalen hoe die gechipt wordt.
Dutch Dimension
Ik heb iets van sneeky gehoord over dat bedrijf.

Maar hij kan dat beter uitlegen als ik
SNEEKY
nou,niet veel van te zeggen,de chip word berekend naar resulteten die je ECU doorstuurd. Squadra is op dit punt goed op de hoogte,schade berokkend het niet hoor,daar het max vermogen dat de auto aankan niet overschreden wordt.
Ik probeerde ook de squadrachip maar persoonlijk voldeed hij niet aan wat ik er van verwachte dus heb ik nog steeds m'n oude chip,gaat ook lekker,niet Remco biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Dutch Dimension
nogal ja :oops:

Wordt tijd dat de mijne ook opgefokt wordt
Wil niet om mijn oren gereden worden door een diesel :oops:
The Master
Ja remco... Heb t ooit gezegd... Gechipte JTD's moet je niet mee fokken... lol.gif lol.gif lol.gif

Nou ja.... puh2.gif Niet allemaal puh2.gif Zodra een JTD gaat vlammen, kan je r voorbij :wink:

Ontopic --> luchtmassameter
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.