Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Uitlezen Ecu
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
thei
Ik heb een OBD2 scanner aangeschaft,maar als ik deze aansluit op mijn zoon zijn Marea geeft de scanner aan dat er geen verbinding is,bij andere auto's,geen Fiat werkt alles en kan ik ze uitlezen.

Weet iemand of ik voor een Fiat een andere OBD2 kabel nodig heb en zo ja welke?
Rayman19876
Is dat zo'n maxscan apparaat? Die heb ik ook maar dat werkt niet op de bravo.
Examiner
QUOTE(Rayman19876 @ Feb 3 2012, 11:57) *

Fiat blijft moeilijk voor een universele handscanner, ze gebruiken aparte protocols daar in Italie
thei
QUOTE(Rayman19876 @ Feb 3 2012, 11:57) *

Yes.....maar weet dat een garagist een andere kabel heeft moeten bestellen om een Marea te kunnen uitlezen,alleen is die falliet gegaan(niet aan de kabel aanschaf hypocrite.gif )

Ik heb de scanner hier in de buurt bij de importeur gekocht,ik ga daar dan wel even voor info.
Het is een OBD2,maar misschien heeft Fiat wel een paar pinnen gewisselt zitten,als ik dan weet welke....is het weer een fluitje van een cent om een kabel te kopen en die pinnen te wisselen.

Als ik wat wijzer ben geworden laat ik het hier wel weten.
Rayman19876
Goed idee, voor mij ook goed om te weten, heb ik dat ding ook niet voor niets gekocht hypocrite.gif
thei
Ik heb een mailtje met de Fiat kabel vraag verzonden,denk dat ik maandag a.s. wel antwoord krijg.

@ Ik heb geen Maxiscan maar een Roady,zien er wel hetzelfde uit,doen ook hetzelfde alleen was deze 40 euro goedkoper dan een Maxiscan,de importeur van beide merken zit hier slechts 5 km bij mij vandaan.

http://www.diagnoseapparatuur.nl/

Ik heb iemand met een neon al goed kunnen helpen,2 garages waren zijn cilionderkop al aan het demonteren terwijl het slechts één slechte bougiekabel bleek te zijn uit een nieuw aangeschafte set kabels.

Mijn PT kan ik dmv de km-stand dispay zelf uitlezen,alleen geeft hij niet alle codes weer(resetten is dan 1 accuklem los en rempendaal 15 sec induwen)zo was mijn startbeveiliging ingekomen maar die kon ik niet uitlezen en resseten,wat ik nu wel kan met deze scanner.
thei
Ik ben nog even blijven zoeken en kwam deze tegen http://www.diagnoseapparatuur.nl/cat29/379/AFK01 dat is ook mijn dealer,denk dat ik deze kabel er bij moet kopen.

Maar ik rij er maandag wel even naar toe en hoop dan meer te weten te komen.
thei
Net even contact gehad met Smeets solutions en kwam het onderstaande uit.

Fiat/Alfa/Lancia hebben een eigen merk gebonden Scantool(scanner) en deze zijn niet uit te lezen met de universele apparatuur die wij(Fiat forum leden) nu hebben,ondanks dat ze zijn uitgevoerd met een FOBD/OBD2 plug,lees onderstaande sites svp daarover.
http://www.diagnoseapparatuur.nl/fiat-ecu-...2/Fiat-ECU-Scan
http://www.diagnoseapparatuur.nl/manuals/eobdhandleiding.pdf

De eerste is de Fiat-groep-scanner de 2e is de uitleg over de uitleesapparatuur en waarom sommige merken niet uit te lezen zijn met de universele scanners.

Jammer,ik dacht een universeel apparaat gekocht te hebben waarmee ik ook Fiat mee kan uitlezen,maar dan moet ik nog eens 280 euro op tafel leggen.
Voor mijn PT die ik grotendeels kan uitlezen via een uitlees systeem aan boord van de PT is deze scanner een aanvulling voor die dingen die ik niet via zijn on-board kan uitlezen.

Ik vraag mij ook af of de Fiat dealers dit ook weten omdat er toch wel de nodige mensen een fout laten uitlezen die er wel is maar deze niet uitgelezen wordt en wordt afgedaan met alles is oke terwijl er echt wel iets aan de hand is.
Gwboes
QUOTE(thei @ Feb 6 2012, 12:16) *
Ik vraag mij ook af of de Fiat dealers dit ook weten omdat er toch wel de nodige mensen een fout laten uitlezen die er wel is maar deze niet uitgelezen wordt en wordt afgedaan met alles is oke terwijl er echt wel iets aan de hand is.

De dealer heeft gewoon een eigen tester (examiner) waar alles mee uit te lezen is. Is volgens mij ook vanuit de importeur verplicht dat hier de nieuwste software op staat en dat ze de nieuwste tester in huis hebben.

Sensor fouten die nog wel binnen de marges vallen worden natuurlijk niet als fout aangegeven, dan komt het op logisch denken van de monteur aan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.