Remko79
Jan 27 2012, 20:05
Beste mede bravo rijders,
Ik wordt een beetje moedeloos van de beslagen ramen in mijn auto.
Kan soms stationaat rustig 5 minuten wachten voordat ik iets kan zien in de auto, de ramen zijn brandschoon gemaakt door de jongens van Autotaalglas en nog heb ik er last van, het is overigens alleen als het koudn is buiten.
Wie weet wat te doen ??
mvg remko
QUOTE (Remko79 @ Jan 27 2012, 21:05)

Beste mede bravo rijders,
Ik wordt een beetje moedeloos van de beslagen ramen in mijn auto.
Kan soms stationaat rustig 5 minuten wachten voordat ik iets kan zien in de auto, de ramen zijn brandschoon gemaakt door de jongens van Autotaalglas en nog heb ik er last van, het is overigens alleen als het koudn is buiten.
Wie weet wat te doen ??
mvg remko
Als je verder geen lek ofzo in de auto hebt is mijn advies zet eens vaker een raampje open tijdens het rijden, werkt bij mij zeer goed.
Tevens zorg ervoor dat je de binnen circulatie klep niet dicht hebt staan zodat je alleen je binnen lucht circuleert, en dus een hoop vocht opbouwt.
Remko79
Jan 27 2012, 22:23
QUOTE(WORP3 @ Jan 27 2012, 20:44)

Als je verder geen lek ofzo in de auto hebt is mijn advies zet eens vaker een raampje open tijdens het rijden, werkt bij mij zeer goed.
Tevens zorg ervoor dat je de binnen circulatie klep niet dicht hebt staan zodat je alleen je binnen lucht circuleert, en dus een hoop vocht opbouwt.
Ik zou niet weten waar een lek zou kunnen zitten.
circulatie staat altijd op lucht van buitenaf.
BravoUser
Jan 27 2012, 22:36
Airco even laten draaien..hoogste blaas stand..boven en voor.
Binnen 1minuut is het niet meer beslagen.
Greetz,
BravoUser
Gwboes
Jan 27 2012, 22:41
Komt bij de bravo (en stilo, heeft eigenlijk dezelfde kachel) wel eens voor dat de bediening van de recirculatieklep afbreekt en deze dus gesloten blijft.
Ik hoop voor je dat dit niet het geval is aangezien het hele dashboard eruit moet om dit te vervangen. Wat nog wel eens gedaan wordt is de klep permanent open zetten (dmv vastlijmen/schroeven) dit kan normaal gesproken met wat minder demontage werk.
de beschrijving wat beter gelezen en idd wat Bravouser zegt. ook droogt de auto heel moeilijk in deze periode waardoor het nooit echt droog wordt in de auto. Een nacht in een verwarmde schuur met de ramen open doet al wonderen.
gbvddoel
Jan 28 2012, 00:27
Het kan ook zo zijn omdat met dit koude weer de airco niet meer bijspringt. Onder een bepaald aantal graden ik dacht 4 grC wordt de airco niet meer bijgeschakeld. Dit kan je ook zien, het lampje op het knopje brand wel maar op het display is geen * (airco teken) meer te zien. Ook zal je zien als je auto hiermee uitgerust is dat de AQR (Air Quality System) niet meer automatisch staat, dit omdat de airco niet bijkomt en de ramen daarom nog sneller beslaan.
Ow, hier vind ik het volgende in het instructieboekje;

StiloSimon
Jan 29 2012, 11:00
ik heb dus precies hetzelfde in de stilo, vooral als ik een stuk heb gereden dan een uurtje weg, daarna zijn de ruiten zowiezo beslagen
tricolore
Jan 29 2012, 12:32
klinkt mischien raar, maar probeer eens een vochtvreter! zo'n bol of vierkant ding, mischien in de kofferbak bij het reserve wiel vast klemmen? schijnt wel goed te werken!
Rayman19876
Jan 29 2012, 15:18
Toch vind ik het raar dat bij fiat die airco het niet doet onder de 4 graden. Bij de transporter van mijn zwager werkt de airco gewoon onder de 4 graden. Lijkt mij ook een handig wapen tegen condens. Is daar dan een rede voor? Overigens kan ik er in het instructieboekje van de oude bravo niets over vinden.
gbvddoel
Jan 30 2012, 11:44
kijk hier eens. Het is niet alleen bij Fiat's, het is een beveiliging.
http://www.amtgarageforum.nl/volkswagen/go...weer-30697.html
Rayman19876
Jan 30 2012, 18:14
Kijk dat is nuttige informatie

. Weet ik ook weer hoe dat zit. Zou dit trouwens bij een nieuwere auto anders zijn opgelost, of hebben die nog hetzelfde probleem.
Moniquepeeters
Feb 1 2012, 14:08
QUOTE (tricolore @ Jan 29 2012, 13:32)

klinkt mischien raar, maar probeer eens een vochtvreter! zo'n bol of vierkant ding, mischien in de kofferbak bij het reserve wiel vast klemmen? schijnt wel goed te werken!
Ik heb er ook een en het werkt prima in mijn auto.
Maar het lost wel de oorzaak niet op, alleen de gevolgen.
Nu met dit vorstige en droog weer kun je nadat je gereden hebt de deur(en) even open laten staan. Zo kan de warme vochtige lucht er uit en koude droge erin.
Wat ik zelf altijd doe als de airco aan is, is voordat ik op de plek van bestemming aan kom de airco uitzetten. Zo kan dat wat drogen. Ik merk namelijk dat als ik dat niet doe ik eerder last heb van beslagen ramen.
Remko79
Feb 1 2012, 19:50
Thnx voor alle recaties, ik heb ondertussen een vochtvreter achterin gezet en het probleem is weg....
ben benieuw hoe het de rest van de winter verloopt, een collega heeft met zijn vw en de ander met zijn seat hetzelfde geneuzel
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.