Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Handrem En Achterremmen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Bravo, Brava & Marea '95 - '03 > Vragen/Problemen
haan
hallo

als ik mijn handrem aantrek rem mijn rechter achterwiel niet goed genoeg hoe kan ik dit verhelpen?
en als ik mijn rem intrap remmen mijn achter remmen niet voldoende kan ik die strakker zetten? en hoe

groeten bart
WORP3
Remschoentjes misschien versleten ?
haan
QUOTE (WORP3 @ Dec 12 2011, 19:33) *
Remschoentjes misschien versleten ?

nee die zijn nog goed

groeten bart
WORP3
Op zich zijn de achter remmen zelfstellend, je kan ze dus niet afstellen.
Als je op de rem trapt, zijn dan beide remmen slecht of alleen de rechtse ?

Als het alleen de rechtse is kan het zijn dat hiervan het stelmechanisme kapot is.

Anders misschien lucht in het systeem en handremkabel niet lekker ?

BravoUser
Ik weet het niet precies meer...omdat het zo lang geleden is.
Maar 9jaar geleden..kreeg mijn bravo een grote beurt bij de fiatdealer.
Ik was er de hele tijd bij.
Toen de wagen op de brug stond..stond de monteur in't midden onder de wagen ter hoogte van de benzinetank/einddemper..onder een klepje iets aan te draaien.
Ik vroeg wat doe je daar..hij zij de achterremmen wat losser zetten..die hebben nl. te veel remdruk.

Dus ja...er moet onder de wagen ergens een verborgen klepje zitten met daarachter iets om de achterremmen te stellen.

Succes ermee iig

Greetz,
BravoUser thumbsup.gif

P.S Ik heb het hier over een MK2 Bravo
GeMiNi
Dat is je remdrukregelaar, deze moet alleen meer druk geven als er mensen achter in de auto zitten of als je de kofferbak vol hebt. Kan ook zijn dat deze vast zit op een bepaalde stand omdat je tijden het mechanisme niet gebruikt hebt omdat je auto een tijd stil heeft gestaan etc etc

Verschil tussen links en rechts kun je stellen onder de hoes van je handrem. Maar ik verdenk eerder het stelmechanisme in de trommel dan de verstelling onder de handremhoes
haan
QUOTE (GeMiNi @ Dec 12 2011, 20:34) *
Dat is je remdrukregelaar, deze moet alleen meer druk geven als er mensen achter in de auto zitten of als je de kofferbak vol hebt. Kan ook zijn dat deze vast zit op een bepaalde stand omdat je tijden het mechanisme niet gebruikt hebt omdat je auto een tijd stil heeft gestaan etc etc

Verschil tussen links en rechts kun je stellen onder de hoes van je handrem. Maar ik verdenk eerder het stelmechanisme in de trommel dan de verstelling onder de handremhoes

hallo

ik heb achter schijfremmen en volgens mij loopt er eerst 1 kabel die dan over gaat naar 2 kabel

groeten bart
WORP3
Mmm, ik heb nooit remschijven achter gehad maar misschien zit er gewoon lucht in het systeem ?
Gwboes
Als je schijfremmen hebt dan heb je grote kans dat de klauw vast zit. is niet heel ongebruikelijk bij dit type klauw (bij de stilo zelfs zeer veelvoorkomend).

Je kan hem proberen te reviseren. wel oppassen dat je de rubbertjes heel houdt die zijn nogal moeilijk te krijgen.
simjoc
Het kan ook nog zo zijn dat de zgn handrempal stuk is. Dit is ook een veelvoorkomend probleem bij de fiat's. Je kunt dit makkelijk testen door de auto even op te krikken. Wiel draaien en kijken of deze afremt met het rempedaal en daarna met de handrem. Mocht het met de gewone rem wel werken en met de handrem niet dan is het deze pal. Dan zul je een nieuwe (gereviseerde) klauw moeten kopen.

Zo niet kun je altijd even kijken of de geleidebussen schoon zijn.
haan
ik ben er al achter ze hebben die test niet goed gedaan. ze hebben hem opgekrikt en toen op de rem gestaan en toen remde hij niet goed.en weet al hoe dat komt dat komt door die remdruk regelaar op de achteras hoe meer druk op de achteras hoe beter hij werkt en om dat ze de auto hadden opgekrikt hingen de wielen gewoon naar beneden zodat er geen druk op de achteras kwam en daarom ook niet goed remde.
en de hand rem heb ik iets strakker gezet en doet het nu ook beter. nu alleen nog de aandrijfas hoes links aan de versnellings bak vervangen

groeten bart
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.