Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Even Voorstellen
Fiat Bravo / Brava / Marea Club Forum > Algemeen > WELKOM / WELCOME
MareaGripen
Hallo,
Al geruime tijd op het forum aan het lezen, en ook geregistreerd, maar nog nooit iets gepost. Ik heet Hans, heb een Fiat Marea Weekend 100 td in Van uitvoering, dus grijskenteken. Hiervoor 6 jaar een Saab 900 gehad op lpg. Nu ben ik anderhalf jaar geleden geemigreerd naar Zweden, en heb de Fiat dus hier ingevoerd. Grijskenteken geld hier nog wel voor particulier, al ben ik wel voor mijzelf begonnen, en de wegenbelasting is hier zowiezo laag... Over de Fiat ben ik zeer te spreken, al is de onderdeel voorziening hier wat minder, Fiat is hier (nog) niet zo populair, al begint daar wel wat verandering in te komen, net als diesel dat zie je hier ook meer en meer, al kost de diesel hier iets meer dan benzine. Lpg is hier echt (bijna) niet te krijgen. Onderdelen laat ik weleens uit Nederland overkomen, goedkoper, en ze hebben het tenminste. Laatst moest ik en nieuw aandrijfwiel voor de multiriem, moeilijk, 1 keer helemaal niet goed, na een week wachten, en na nog een week bijna goed, was wel iets anders, omtrek en breedte waren wel goed, maar het was een ''verzonken'' exemplaar, dus moest andere, kortere, boutjes monteren, maar zit perfect al een halfjaar. Ik denk dat de Marea een hele ondergewaardeerde auto is en was, ik heb nu al zoiets volgende wordt weer een Marea, die haal ik dan wel uit Nederland, hier zie je ze bijna niet, en helelmaal geen diesel. Mijn zwager en zus hebben ook een paar jaar een Marea gehad een 75 td die waren er ook zeer over te spreken. Nee voor mij eerst even niet een Volvo V70 (is hier soort Golf, zoveel zie je die) Mijn auto heeft nog maar 260000 km gelopen, dus nog lang niet op, maar hierna wil ik wel iedergeval en JTD, alhoewel je daar ook wel mindere dingen over hoort, zolas om de haverklap kapotte luchtmassameter, nee dan is zo'n indirecte tractordiesel ook wel weer heel betrouwbaar, en ook best zuinig nog met 1 : 17-18 Maargoed ik zal binnenkort eens een postje doen, heb xenon ingebouwd, doet het wel goed, maar is nog een klein dingetje wat me stoort, weet denk ik wel hoe dat komt en ga ook eens wat proberen.

Groet,
Hans
Franske
Welkom vanuit Eindhoven!

Heb je ook foto's van je Marea? vinden we namelijk leuk hier zo!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2012 Invision Power Services, Inc.